Gå til innhold

Det ble jente..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmm ser ut til at det mangler litt nasjonalisme her. Trenger vi virkelig en krig for å få tilbake nasjonalfølelsen?

 

Det med Konge betyr MYE i forskjellige sammenhenger, og det er endel av den norske nasjonalarven.

 

...mye som mange her sikkert ikke forstår, men bare ta det med ro. Det finnes mange voksene som heller ikke ser hensikten med å ha en nasjonal sammligsperson... kommunismene i SV f.eks. Men på en annen side vil jo de ha diktatur da..

Endret av PIIIpower
Lenke til kommentar
hmm.. har aldri skjønnt meg på kongefamilier, hva er forskjellen på ho derre nye greia som datt ut av mette marit å ho derre maud angelica? er ikke begge kongelige da?

Tror det er sånn at kronprins Håkon er "kongens-oppfølger". Så hvis Harrald dør så er det kronprinsen som blir kongen og videre og videre...

 

Jaja, monarki er ikke bra, hvis du tenker hva opprinnelig monarki er, så minner det meg litt om Saddamstyre. Knagen er jo bare "som et forbilde" i dag, han kan jo ikke akkurat utgjøre så mye, han har vel tre ting han kan gjøre eller noe sånt... Fuck it anyway..

Lenke til kommentar

Folkens! Skjerp litt her da? Vi vet jo alle at kongen har mer eller mindre ingen reell makt. Den ligger hos regjeringa og stortinget. Kongen kan jo ikke stille kabinettspørsmål eller fremsette mistillitsforslag? Men, dette blir jo P&R, hvilket er tabu her om dagen. Nok om det.

 

Litt spess at det blei en jente synes jeg, men forsåvidt fair enough. Syns ho bør hete Ingeborg, forøvrig.

 

bfisk

Lenke til kommentar
hmm ser ut til at det mangler litt nasjonalisme her. Trenger vi virkelig en krig for å få tilbake nasjonalfølelsen?

 

Det med Konge betyr MYE i forskjellige sammenhenger, og det er endel av den norske nasjonalarven........

kommunismene i SV f.eks. Men på en annen side vil jo de ha diktatur da..

 

Oi, her var den mange med gode samfunnskunnskaper.

 

Les litt norsk historie så forstår dere _kansje_ betydningen av å ha en nasjonal sammlingsperson. Alternative er å leve noen år til...

oj, disse meldingene tyder på at nettopp du mangler innsikter som samfunnskunnskap gir på dette området. Dersom du ønsker å øke din viten på feltet, anbefaller jeg at du setter deg inn i hva nasjonalisme innebærer

 

(i tillegg til å forstå hva ulike partier i norge står for ideologisk)

 

dersom du er villig til å lese noen linjer:

http://folk.uio.no/stokke/TEACHING/Grunnfa...geo3/sld001.htm

 

dersom du kun ønsker å være konsument av tv/video:

http://www.intermedia.uio.no/kunnskapskana...ud/Osterud.html

 

og en av mine favoritt-hjerner på skolen:

http://folk.uio.no/geirthe/Nasjonalisme.html

Endret av heraldo
Lenke til kommentar
Karen går litt i sirkel rundt seg selv.

? krypto-språk fra DrDoogie;

 

kan ikke åpne denne filen

hva vil du gjøre?

 

: bruke webtjenesten for å finne det riktige programmet

: velg programmet fra en liste

 

hvilken sirkel? sirkeltrening? blodgym?

 

har forresten ikke lett etter alternative p&r forum, men når jeg ikke klarer å holde meg mer, spruter jeg litt off topic her og der

Endret av heraldo
Lenke til kommentar
? krypto-språk fra DrDoogie;

Sirkulær logikk.

Fristende å gi mer utfyllende svar, men. Nå forventer jeg at administratorene kommer med en endelig avgjørelse ang. P&R "engang", og ønsker ikke enda å motarbeide deres bestemmelser ved å la p&r tyte for mye opp som ugrass mellom dem fine hellene i oppgangen deres. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...