R2D2 Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Jeg har fått litt problemer med nevnte router som jeg håper på hjelp med. I tilknytning til routeren har jeg en PC (XP Pro) koblet opp med kabel og 2 PC'er koblet trådløst med DWL-G520. Begge sistnevnte maskiner kjører Win98SE. Har hatt routeren i ca. 7 mndr, og den har fungert helt topp inntil nå. Problemet oppstod etter at jeg oppgraderte til firmware 1.29 (fra engelsk driverdatabase) Problemet består i at de trådløse maskinene ikke fikk kontakt med ruteren. Etter mye om og men nedgraderte jeg til FW 1.25 lastet ned fra D-Link Norge. Så gjorde jeg en megatabbe med oppsettet; jeg skulle legge inn mac-sperrer og la da selvfølgelig ikke inn mac-adressen til min egen PC først. Resultatet er at jeg ikke får kontakt med D-linken. Jeg har prøvd å resette ruteren til fabrikksinnstillinger, men uten resultat. Når jeg kikke på egenskaper i nettverksforbindelse har jeg ikke fått tildelt IP. Har prøvd både statisk og dynamisk IP (routeren er satt opp for dynamisk IP som default). Siden jeg nå står fast og i tillegg er rimelig grønn på nettverk, håper jeg på hjelp/ideer om hva jeg kan gjøre for å fikse problemet. Må igjen understreke at routeren fungerte perfekt inntil den fatale oppgraderingen av FW. mvh Poul Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Jeg har hatt problemer med å få fabrikksinstillinger på min D-Link router også, men det var fordi "hard-reset", som var beskrevet i manualen, ikke virket. Jeg fant der i mot løsningen på D-Link sitt forum der det sto en helt annen prosedyre for å få tilbake fabrikksinstillingene. Håper dette kan være til hjelp. Lenke til kommentar
R2D2 Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 D-Link's forum? Hvor finner jeg det? Du har ikke tilfeldigvis link til beskrivelsen? mvh Poul Lenke til kommentar
cg Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 (endret) Hei, Det første jeg vil råde deg til er å : Med router: 1. kontrollere wep-instillingene i routeren, gjerne taste inn key på nytt. 2. Gjøre det samme med ssid(navnet på nettet) Pc med trådløst kort: Taste inn ssid og wep-nøkler manuelt, så du vet at dette stemmer med hva som er satt opp i router, starte om maskin og se om det hjelper. Wireless-network-properties/egenskaper og klikke på tcp/ip og properties: Sette opp alternativ konfigurasjon på ip, hvor du setter inn ip til f.eks 192.168.0.50 eller en annen fornuftig fast ip + subnet til f.eks 255.255.255.0+ gateway-adresse=routerens ip.Det har faktisk hendt for meg at windows setter opp en veldig tullete ip-adresse og net-mask som alternativ hvis den ikke finner dhcp-serveren med en gang hvis ikke den alternative konfigurasjonen er satt opp. Linken til Dlink sin beskrivelse er forresten her: http://support.dlink.com/faq/view.asp?prod...74%20/%20DI-624 Håper noe av dette kan hjelpe deg Mvh Cato Endret 21. januar 2004 av cg Lenke til kommentar
R2D2 Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 Tusen takk. Skal prøve dette når jeg kommer hjem i ettermiddag. Takk for hjelpen så langt. mvh Poul Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå