ExTerminator Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Sist jeg dro sinken av prosessoren satt de så godt ihop, at prosessoren kom ilamme da jeg løfta ut sinken. Jeg vet ikke hvorfor, men regner med at siden det var gammel goop blanda med Arctic Silver 5, ble det en slags lim-effekt. Måtte vri prosessoren av sinken etterpå. Sist jeg monterte, renset jeg rimelig godt med isopropanol. Og i morgen får jeg en helt ny prosessor, og vil ikke at det samme skal skje igjen. Er det noen tips for og dra sinken trygt av? Vil ikke knekke noen pinner, slik at de blir liggende igjen i sokkelen, sokkelen kan vel i værste tillfelle bli slakk, eller ødelagt hvis det skjer igjen. ? Er det kansje lurt og dra den av mens den ennå er varm? Kansje vri den litt fra side til side før jeg løfter, men da er det kansje fare for og knekke pinner? Takk for svar på forhånd. PS! Det er 478 sokkel. Lenke til kommentar
hart Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 he he.. ta dette som et godmodig hint fra en som sannsynligvis snakker samme dialekt som deg. Ikke skriv på bokmål og bruk ordet "ilamme".. Da misser du ut på kanskje 1/3 av forumets medlemer.. skriv "sammens med" heller Det er et rimelig stedsegent ord, funker ikke i hele norge. Jeg har aldri brukt AC5 på mine CPUer, men prinsippet bak den goopen er jo at den skal sette seg etterhvert og bli hard (en slags varmeherding). Kan være at det er slik det skal være. Det er jo rimelig stor kontaktflate mellom CPU og kjøleribbe på en P4 tross alt, det blir litt som å skille to glassplater med vann mellom om flatene er plane nok. Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Bruk hårføner på i 2 min da har du ca 50 - 60 grader og vips så kan du fjerne ribba med to fingre Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 Bruk hårføner på i 2 min da har du ca 50 - 60 grader og vips så kan du fjerne ribba med to fingre Hmmm, tempen viser 50 crader idle, så da kan jeg vel bare dra den av mens den er varm da. Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 (endret) Den originale thermal paden på boxed kjølerene til Intel er kjent for å sitte fast i CPU. Det beste er å fjerne denne, rense med isopropanol e.l. og påføre ett veldigt tynt (nesten gjennomsiktig) lag med Arctic Silver 5. Edit: CPUen skal ikke sitte fast i ribba hvis du brukte AC5. Endret 21. januar 2004 av Zoidman Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 Den originale thermal paden på boxed kjølerene til Intel er kjent for å sitte fast i CPU. Det beste er å fjerne denne, rense med isopropanol e.l. og påføre ett veldigt tynt (nesten gjennomsiktig) lag med Arctic Silver 5. Edit: CPUen skal ikke sitte fast i ribba hvis du brukte AC5. Jeg brukte AC5, men tror jeg brukte litt mye... Lenke til kommentar
Zink Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Hmmm, tempen viser 50 crader idle, så da kan jeg vel bare dra den av mens den er varm da. joda, men husk å lirke pent av så det ikke blir med biter av kjernen som sitter fast på "zinken" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå