Gå til innhold

Overnaturlige evner..

IntelAmdAti

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd litt på dette nå.

I feel the power.... eller kanskje ikke.

Jeg fikk ikke til noe. Enaste var når jeg prøvde på sån psi ball drit så kjente jeg jo prikking i henda, men det har nokk en helt annen forklaring, ikke det at jeg hveit helt sikkert hva det er. Kanskje det er fordi jeg tenkte så mye på henda mine og at jeg forestilte meg både lyd og følelser der i mit desperate forsøk, og dermed så trudde jeg at jeg følte no.

Psi hjul greia sto dønn stille både 1,2 og tredie gang. Fjerde gang så blåste jeg litt for morro skyld. Prøvde andre ganger andre dager også, men den sto like stile da også.

Nå gidder jeg ikke kaste bort mer tid på dette surret, enda det hadde vert fett om det var sant. Må nokk til bake til virkeligheten igjen nå, han skole og slikt og tenke på, fakta ting med andre ord.

Min konklusjon etter noen dager med åpenhjerta forsøk på dette surret er at det bare er no svada. Bare tull, verfall det at alle har det i seg. Mulig at jeg er lit sån sein til å lære ting, men jeg fikk altså ikke til dette, enda jeg hadde veldig løst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å lær deg å tegne, det er mye vanskeligere, hvis du prøver kommer du sikkert til å sitte i uker eller måneder uten å oppnå noe særlig. Men du har sikkert sett så mange som er flink å tegne at du ikke kommer til å tro tegning er svada selv om du gir opp.

Det tok meg måneder å gjøre noe fremskritt med tegning, dette er noe hvem som helst kan lære seg hvis de vil det nok.

Det samme tror jeg går for psi og alt annet i livet, gir du opp så vil du rett og slett ikke nok :)

Lenke til kommentar

Ingen er født med skills, det må efforts til for å få skills.

Men den var morsom uansett da, den hadde gjort seg som plakat på veggen.

Edit, ny film, uten sånn glassting foreløpig. Jeg ble litt lei av å ikke klare å snurre den rundt. http://www.home.no/evilsnowman/pycnokinesis.WMV

Hvis du leser her CFD, jeg tar med meg psi-hjul i morra :devil:

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

kaiern, Nei, pcen min er til reparasjon så jeg får ikke gjort noe enda. Jeg satser på å få den igjen iløpet av uken, da lager jeg side, den blir crappy for jeg har ikke lest ferdig Dreamweaver tutorial enda.

Hamilton, jeg slettet det første klippet, det ble dårlig uansett, men den andre skal virke helt greit.

Lenke til kommentar

Jeg har sett en video der en person går bort til en tilfeldig mann i gata, og spør om å få låne en mynt.

Han tok mynten i munnen og bet den i to med bare tennene. Viste frem den ene halvdelen. Folk stod rundt helt forskrekket.

Så tok denne personen og spyttet ut biten i munnen på den andre delen igjen. Nå var den like hel som før.. utrolig eller hva?

Får vel legge til at det var en trylle kunstner. Men hvordan i alle dager gjorde han det? Finnes det virkelig magi?

Nå kan jo han si at han ikke får det til under kontrollerte forhold. Jeg skjønner ikke helt logikken der.. hadde jeg hatt en slik evne, og ble med på et kontrollert eksperiment, da kan du banne på at jeg hadde gjort alt i min makt for å bevise det. Jeg hadde sikkert fått mer krefter, ikke mistet dem helt!

Men hva om han klarer det? Hvorfor skal de som tester ham da blånekte, og si at det er fake? Selvfølgelig vil de ikke det, de vil dele det med resten av verden.

Det finnes folk som er skeptiske til magi, men det betyr ikke at de vil gjøre alt de kan (sabotere et eksperiment, lyge om resultatet) for å se det motbevist. Dette er kun ting som skuffede folk som virkelig tror på magi vil si om de som utfører det, fordi de ikke vil innse fakta.

Jeg bruker magi som eksempel her, men det samme kan sies om overnaturlige evner.

Hvorfor finnes det ikke et eneste et bevist tilfelle av overnaturlige evner? Tenk på alle de eksperiment som har vært, og ikke et av dem har bevist noe som helst!

Lenke til kommentar
Ingen er født med skills, det må efforts til for å få skills.

Ikke nødvendigvis. Spesielle autister kan bla. lære seg flere hundre bøker utenat, ordrett.

Jeg så et program på discovery om autisme, det handlet om gamle folk som "plutselig" fikk autistiske tendenser elns. En person som aldri hadde kunnet tegne eller male, kunne plutselig helt uten videre male utrolig bra malerier.

Det samme gjelder musikk, personer som aldri har spillt noe instrument, setter seg foran et piano og spiller etter gehør.

Jeg husker ikke akkurat hva som skjedde med hjernen, men det var en form for autisme som frigjorde en egenskap som f.eks. tegning, musikalitet etc.

Så de (les: legene eller forskerne) mener alle har egenskapene, men de må frigjøres på en eller annen måte.

Personlig tror jeg det er noe i det - hjernen har uante muligheter.

Jeg leste også en artikkel i National Geographic, om overvåkning/spionasje. Tror også jeg så noe om dette på discovery. Om personer som brukte psykokinese, eller telepati til å se gjenstander i et annet rom eller et sted langt unna. CIA brukte dem som spioner, og de kunne lese klassifiserte dokumenter hos fienden (i dette tilfellet Irak) - de kunne også lokalisere krigsfanger. Etterpå viste det seg at informasjonen de ga stemte.

Det finnes utallige eksempler på psykiske egenskaper vitenskapen ikke kan forklare.

Lenke til kommentar
Det finnes utallige eksempler på psykiske egenskaper vitenskapen ikke kan forklare.

Det finnes sikkert enda mer eksempler på at folk blir så fasinert av "ting utenom det vanlige", at dem ønsker å tro på dem.

Viljen til å være dum for å unnslippe å se virkeligheten i øynene er, etter mitt syn, meget nært beslektet med selvoppholdelsesdriften.

Lenke til kommentar

Det finnes sikkert enda mer eksempler på at folk blir så fasinert av "ting utenom det vanlige", at dem ønsker å tro på dem.

Viljen til å være dum for å unnslippe å se virkeligheten i øynene er, etter mitt syn, meget nært beslektet med selvoppholdelsesdriften.

Det finnes jo selvfølgelig eksempler på dette også. Selv om mye er bullshit, betyr ikke det at alt er det.

Lenke til kommentar
Jeg så et program på discovery om autisme, det handlet om gamle folk som "plutselig" fikk autistiske tendenser elns.

Morsomt utsagn. Plutselig fikk autistiske tendenser. Autisme er noe du er født med, og det er bare et fåtall av dem som har slike evner.

Men jeg forstår hva du mener. Måten hjernen fungerer på er at den filtrerer ut informasjon som ikke er viktig. Det som skjer hos disse er at det skjer noe med balansen i hjernen.. den fungerer ikke som den skal. Den registrerer ALT, filtrerer ikke ut noe som helst, og du husker alt ned i minste detalj. Det er vanskelig å forestille seg hvordan de ser verden, men det er virkelig en annen enn den vi lever i.

Poenget er at man må filtrere ut uviktige ting, eller går det bare rundt for en.

Greit nok at de kan tegne et hus eller en by ned til minste detalj med nær 100% nøyaktighet, men de gjør ikke noe kreativt. De prøver ikke å uttrykke seg ved hjelp av kunsten. Det blir som å ta et bilde av noe.

Lenke til kommentar
Den registrerer ALT, filtrerer ikke ut noe som helst, og du husker alt ned i minste detalj. Det er vanskelig å forestille seg hvordan de ser verden, men det er virkelig en annen enn den vi lever i.

Poenget er at man må filtrere ut uviktige ting, eller går det bare rundt for en.

Greit nok at de kan tegne et hus eller en by ned til minste detalj med nær 100% nøyaktighet, men de gjør ikke noe kreativt. De prøver ikke å uttrykke seg ved hjelp av kunsten. Det blir som å ta et bilde av noe.

Men selv om du husker alt ned i minste detalj betyr ikke det nødvendigvis at man kan tegne det ned i minste detalj...?

Jeg tror ikke disse tegnet og malte fotografisk, men ut i fra "bilder inne i hodet", på samme måten som en "normal" kunstner kan male noe han ser for seg.

Endret av LordTimmy
Lenke til kommentar

Jeg tror på slike "overnaturlige ting"....Og idag var jeg hos en akupunktør/urtemedisin mann og noe til som jeg ikke husker/fikk med meg hva er for noe (det var noe med noe kinesiske greier). Men ihvertfall han sa at det som det baserte seg på, er at en kan klare alt, bare en selv vil det! Alt en gjør styres av tankene, da kan en klare alt, bare en vil det! Som han sa til meg, når han gikk ut et øyeblikk: Vis du vil at jeg skal komme tilbake, hvis det er noe, så bare "rop" på meg (i tankene) så kommer jeg... :dontgetit: så sa han bare..."ikke tenk på hvordan det fungerer..."

Så derfor tror jeg også bla at en kan klare det en slev vil bare en prøver, slik som Pycnopodia sier, bla ang tegning og det med Psi hjulet. :yes:

Og det med autisme: Jeg så et program på 60minutes, hvor en gutt på 7-8 var sterkt autistisk/hjerneskadet og blind. Han klarte ikke å spise selv, legene trodde ikke han ville klare å gå engang. Men dere skulle hørt han spille piano!! En dame spillte en sang for han på piano (Do you know the way to San José),og etterpå spillte han akkurat den samme sangen på piano, uten å ha hørt sangen noen gang tidligere! :roll::scared:

Det er helt utrolig, men det er nok ikke noe med overnaturlige evner å gjøre... De mente at på et piano så var det et system, i forhold til andre ting.

Endret av CarinaE
Lenke til kommentar
Om personer som brukte psykokinese, eller telepati til å se gjenstander i et annet rom eller et sted langt unna. CIA brukte dem som spioner, og de kunne lese klassifiserte dokumenter hos fienden (i dette tilfellet Irak) - de kunne også lokalisere krigsfanger. Etterpå viste det seg at informasjonen de ga stemte

Slik var det USA ble istand til å finne uhorvelige mengder masseødeleggelsesvåpen som et samlet inspektørkorps fra FN ikke klarte å spore opp.

Lenke til kommentar
Om personer som brukte psykokinese, eller telepati til å se gjenstander i et annet rom eller et sted langt unna. CIA brukte dem som spioner, og de kunne lese klassifiserte dokumenter hos fienden (i dette tilfellet Irak) - de kunne også lokalisere krigsfanger. Etterpå viste det seg at informasjonen de ga stemte

Slik var det USA ble istand til å finne uhorvelige mengder masseødeleggelsesvåpen som et samlet inspektørkorps fra FN ikke klarte å spore opp.

*knis*

Denne tråden stenger om 3 ... 2 ... 1 ...

Lenke til kommentar
Men selv om du husker alt ned i minste detalj betyr ikke det nødvendigvis at man kan tegne det ned i minste detalj...?

Jeg tror ikke disse tegnet og malte fotografisk, men ut i fra "bilder inne i hodet", på samme måten som en "normal" kunstner kan male noe han ser for seg.

Fotografisk minne som gjør at personen kan gjennskape, dvs. tegne ting han/hun har sett den til stort sett alle detaljer. Andre har egenskaper på andre områder som feks. musikk, matematikk, hukommelse for andre ting, osv. Personer med en slik ubalanse i hjernen som gjør dem til genier på enkelte felt (og tilbakestående på andre felt) kalles forøvrig savanter. Dustin Hoffman spilte en slik i Rainman.

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke den helt store forskjellen på rollene i denne forbindelsen. De er alle åndelige veildere. De besitter mystisk kunnskap og har spesielt god kontakt med universet/mysteriet/kraften/ånden/energien/harmonien/....

forskjellen slik jeg ser det pr. idag er at shamanene er de som har mest erfaring og ferdigheter i mestring av hallusinasjonene. Det er ikke slik at presten i lokale lutherske menigheten snakker om gud som den vanlige norske kirkegjenger kan møte når som helst.

Hva angår den aktive ingrediensen under mange ritualer i søramerika er det snakk om DMT, foreløpig det sterkeste kjente hallucinogenet. Alle som tar dette stoffet vil være i "den samme båten" som shamanen, de vil møte gud/universets kontrollpanel/døden osv.

fra en musikkfil, men likevel, jeg henviser til denne fremstillingen

info om dmt:

http://www.erowid.org/chemicals/dmt/dmt.shtml

http://www.erowid.org/chemicals/dmt/dmt_effects.shtml

hvilken virkelighet?

Endret av heraldo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...