Gå til innhold

Overnaturlige evner..

IntelAmdAti

Anbefalte innlegg

Lord-KGA, No offense, men det tror jeg ikke du hadde gjort. Jeg tror ikke det hadde vært fordi du var feig, men fordi du var realistisk og gjerne ville ha en jobb.

Jeg sa ikke at jeg skulle, jeg sa at jeg har lyst. Det er jo ikke sikkert jeg skal bli viteskaps man en gang da, enda jeg er på god vei med de faga jeg tar. Du har nokk rett i at det nokk ikke blir noe av å forske på psi. Det blir nokk bare å forske på det som jeg kan få jobb innen, om jeg vil jobbe som vitenskaps man da.

Har egentlig mest lyst til å jobbe med data animasjon og 3d modelering, men da har jeg jo valgt helt feil nå på videregående.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
HamiltonII , Etter fem minutters trening kan hvem som helst snurre en papirlapp. Det er sikkert mulig å bruke statisk elektrisitet for å snurre den på samme måte som det også funker å blåse. Men den skal altså snurres ved hjelp av tankekraft om du gjør det riktig.

Slike evner har eksistert i tusener av år.

Og hvorfor vitenskapen ikke omfavner dette er ett godt spørsmål, vitenskapen handler ikke helt rasjonelt når det gjelder dette.

Poenget mitt er at det kun er papirlapper som blir snurret,hvis denne tankekraften er noe stort så burde vel man klart å vise til litt mer enn en papirlapp. (La forresten merke til at der det var brukt litt tyngre materiale var det kun et bilde,så hendig)

Nå har jeg ikke studert "reglene" for å få et sånt hjul til å spinne men hvorfor sitter alle med hendene rundt det?

Jeg sitter med hendene rundt det og rikker litt svakt på fingrene fordi jeg tror det hjelper, og da hjelper det.

Skal du over til tyngre ting kreves det mere trening enn 5 minutter.. Veldig mye mere trening.

Lenke til kommentar
Lord-KGA, No offense, men det tror jeg ikke du hadde gjort. Jeg tror ikke det hadde vært fordi du var feig, men fordi du var realistisk og gjerne ville ha en jobb.

Jeg sa ikke at jeg skulle, jeg sa at jeg har lyst. Det er jo ikke sikkert jeg skal bli viteskaps man en gang da, enda jeg er på god vei med de faga jeg tar. Du har nokk rett i at det nokk ikke blir noe av å forske på psi. Det blir nokk bare å forske på det som jeg kan få jobb innen, om jeg vil jobbe som vitenskaps man da.

Har egentlig mest lyst til å jobbe med data animasjon og 3d modelering, men da har jeg jo valgt helt feil nå på videregående.

Okei, jeg synes det er fint du har lyst :)

[klarsyn]

Jeg tror ikke du kommer til å få jobb som animatør eller modelerer.

[/klarsyn]

:p

Neida, men, helt seriøst, er det ikke veldig mange som holder på med de tingene? Isåfall er det jo naturlig at en del av disse er enormt dyktige og du må overgå de for å få jobb. Jeg sier ikke at du ikke klarer det men noe lett tror jeg ikke det blir.

Bare en tanke..

Lenke til kommentar

Pycnopodia: Jeg synes det er litt tynt å skylde på at det finnes mye som vitenskapen ikke har svaret på. Dette er jo en evig prosess, og hvorfor bremser skeptiske mennesker utviklingen av ting som romreiser og fly? Er vel heller vitenskapsmenn som har studert naturen, og funnet hvilke fysiske egenskaper som trengs?

Lenke til kommentar
Pycnopodia: Jeg synes det er litt tynt å skylde på at det finnes mye som vitenskapen ikke har svaret på. Dette er jo en evig prosess, og hvorfor bremser skeptiske mennesker utviklingen av ting som romreiser og fly? Er vel heller vitenskapsmenn som har studert naturen, og funnet hvilke fysiske egenskaper som trengs?

Skeptikere bremser ingenting, det er fanatiske skeptikere som bremser. Vitenskapsmenn er skeptikere de også, hadde alle vært fanatisk skeptisk hadde de ikke gjort noen oppdagelser.

Og du har rett, det er tynt, men det er vitenskapen som har ett forklaringsproblem og ikke jeg :)

Lenke til kommentar
Helt greit å holde på med - folk har et trosbehov - det viser jo historien så langt. Så lenge man bevarer en viss distanse til guruer og sjamaner og prester og alle selvbestaltede representanter for guds og universets mystiske krefter så er vel ikke faren for å bli utnyttet og rundlurt så stor, men så spørs det da om det går i hop med det å tro NOK.

pirking, men sjamanens rolle er litt anderledes enn de andre rolletypene du nevner. Shaman har bla. en rolle å være guide under spirituelle opplevelser.

"One needs courage, a strong discipline, and to proceed by degrees. It is a long process that might take two or three years before one can venture into the higher realms. One needs a teacher that shows the correct procedures, and how to defend oneself against supernatural attack. "

http://deoxy.org/shaman.htm

Trådstarter kan vurdere en tur til amazonas eller bestille plantefrø fra planer som innholder DMT, det overnaturlige vil åpenbare seg for deg, men du blir aldri den samme igjen hvis du overlever.

Pablo's Warning: Ayahuasca is not something to play with. It may even kill, not because it is toxic in itself, but because the body may not be able to stand the spiritual realm, the vibrations from the spirit world. Pablo said he had several frightening experiences with ayahuasca. Three times he thought he was going to die.*

*Frightening ayahuasca experiences are quite frequent. It is common that people take ayahuasca only once, and are afraid to take it again.

http://deoxy.org/ayadef.htm

Endret av heraldo
Lenke til kommentar
Shamanism is classified by anthropologists as an archaic magico-religious phenomenon in which the shaman is the great master of ecstasy. Shamanism itself, was defined by the late Mircea Eliade as a technique of ecstasy. A shaman may exhibit a particular magical specialty (such as control over fire, wind or magical flight). When a specialization is present the most common is as a healer. The distinguishing characteristic of shamanism is its focus on an ecstatic trance state in which the soul of the shaman is believed to leave the body and ascend to the sky (heavens) or descend into the earth (underworld). The shaman makes use of spirit helpers, with whom he or she communicates, all the while retaining control over his or her own consciousness. (Examples of possession occur, but are the exception, rather than the rule.) It is also important to note that while most shamans in traditional societies are men, either women or men may and have become shamans.

Jeg ser ikke den helt store forskjellen på rollene i denne forbindelsen.

De er alle åndelige veildere. De besitter mystisk kunnskap og har spesielt god kontakt med universet/mysteriet/kraften/ånden/energien/harmonien/kjærligheten/skaperen/nothingness/whatnot. De leder alle ritualer som master of ceremony. De utfører alle mirakler (i større eller mindre grad). De er alle i et overordnet forhold til sine disipler, subjects.

Det er klart at det er forskjeller i metodene - men målet er ganske likt - en inderlig opplevelse/åpenbaring av bl.a.

å være del av en større helhet

et innblikk i det uendelige , det ufattelige og dets spirituelle orden

en dypere mening med livet

ro, sjelefred, bekreftelse

Man trenger ikke reise helt til Amazonas for å finne sterke naturlige hallusinogener -de vokser vilt i Norge. Men sjamanene der er sikkert dyktigere enn de du finner på Gule Sider her.

Endret av sofokles
Lenke til kommentar

http://www.home.no/evilsnowman/pycnokenesis3.avi

Telekinesis skills, jeg er litt stolt over denne, gleder meg å vise til kompis.. Selv om eneste forskjellen er i det mentale så er det mye mere vanskelig å snurre hjulet med barriere. Det merker dere selv hvis dere prøver med og uten.

Jeg er dønn ærlig nå, jeg hadde aldri klart å 'fake' en slik video som denne.

Edit, En av folkene fra psipog sa noe helt genialt. "I have always been a skeptic, but I think "What is the extent of.." instead of "Is it possible or not?""

Helt genialt synes jeg da.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Også drømmer eg om noe så noen uker etterpå så opplever eg 100% eksakt det som eg drømte om.  :wow:

:w00t::wow:

Snowdog, Det er absolutt en paranormal hendelse :D

Slike hendelser inspirerer en til å tenke stikk motsatt av alt en har lært i alle de årene man har gått på skole, man tenker "finnes dette?" og prøver å finne ut av det.

Lenke til kommentar

Det skjedde noe overnaturlig med meg igår!

Da jeg var på min lokale kebab-sjappe, ba jeg om en "super kebab med lammekjøtt og alt", men da jeg satte meg ned for å ete, lå det to små kebaber i posen.

Kanskje jeg hadde delt opp én stor kebab til to små, ved hjelp av tankens kraft?

Mett ble jeg ihvertfall.

EDIT: Staving.

Endret av DrDoogie
Lenke til kommentar
Eller kanskje du bare var drita - og halusinerte............?

Hmm, jeg har en kompis som sa noe lignende :D Men det er lenge siden jeg har vært dritings.

Kompisen min har klart 41.5 runder på psi-hjul nå.. Fyren er naturtalent :no: Håpet mitt om å eie han avtar.

bare du puster ut nesa i retning av hjulet går det rundt da.. ha et glass over eller noe slikt, så du er 100% sikker på at det ikke er luft som gjør det.. du prøver vel ikke å lure deg selv?

Lenke til kommentar
Eller kanskje du bare var drita - og halusinerte............?

Hmm, jeg har en kompis som sa noe lignende :D Men det er lenge siden jeg har vært dritings.

Kompisen min har klart 41.5 runder på psi-hjul nå.. Fyren er naturtalent :no: Håpet mitt om å eie han avtar.

bare du puster ut nesa i retning av hjulet går det rundt da.. ha et glass over eller noe slikt, så du er 100% sikker på at det ikke er luft som gjør det.. du prøver vel ikke å lure deg selv?

Jeg har prøvd å snurre den med å puste på den og..

Det var lettere å bruke tankekraften :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...