Buddah Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Buddah, Du har veldig rett i det der. Jeg tror ikke alle disse tingene er helt ufarlige. Jeg begynte med disse tingene fordi jeg synes det er kult, og så skal jeg bli flinkere enn en viss kompis på disse tingene Hvis du tror at tingene ikke er ufarlige... Hvorfor utsette deg for det? Du kan ikke styre det, visse ting er IKKE til å leke med...! Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Finnes det noen forklaring på hvorfor disse tingene er så vanskelig å få til under kontrollerte forhold? Hvis det er tankekraften som styrer papirbiten på psihjulet, hvorfor må du da ha hånda tett inntil? Er det for å overføre kreftene fra hånda over i hjulet? Har du klart å spinne det bare med å tenke på det, f.eks. med ryggen til, bind over øynene osv. Det burde jo være lettere å konsentrere seg uten for mange inntrykk. Eliminerer du den mest åpenlyse av forklaringene, som er at det skal så lite til å spinne det rundt at et lite vindpust fra nesen er nok, ved f.eks. å sitte på god avstand, eller sette opp en barriere, så er du godt på vei. Men selvfølgelig, det er jo ikke mye party trick om det ikke skjer noe som helst.. og da er vel litt av vitsen borte? For det er vel kun for å imponere på party du gjør dette? Lenke til kommentar
iDude Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Tyngdekraften, er ikke den litt overnaturlig? Skal ikke alle krefter ha en motkraft? Jeg mener å huske at USA og muligens mange andre land driver å forsker på anti-stoff materie. Blir litt off-topic, men jeg tenker at når det finnes en tyngdekraft kan det like gjerne finnes telekinese Tyngdekraften som virker på deg fra jorden har en motkraft, det er tyngdekraften som virker på jorden fra deg... Akkurat hvordan tyngdekraften virker verserer det forskjellige teorier om, men den er i alle fall målbar, og følger visse lover. Det samme kan man, så vidt jeg vet, ikke si om telekinese. Lenke til kommentar
brillan Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Oki. Detta var skummelt. Jeg tenkte dette sikkert var BS, men tenkte jeg skulle prøve uansett. Prøvede og lage en Psiball og skyte den på en plakat, for og se om den rørte på seg. Plutselig får jeg bilder av et rød farge felt i hode mitt! Vanskelig og forklare, men det ligna litt på "matrix koden" bare at det var rødt. Jeg kjente at jeg ble svett på nevene og det begynte og kjile(skrivefeil). Prøve og sende ballen, men skatt litt når jeg følte meg "rar". Ingen ting skjedde når jeg "sendte den". Det er noe i dette... Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 Jeg gjør dette fordi det er kult Nimzoswitch, og så tenker jeg på de litt mere avanserte greiene også med dette som jeg vil lære meg en gang, det er enda kulere =D Lenke til kommentar
AimAr Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Oki. Detta var skummelt. Jeg tenkte dette sikkert var BS, men tenkte jeg skulle prøve uansett. Prøvede og lage en Psiball og skyte den på en plakat, for og se om den rørte på seg. Plutselig får jeg bilder av et rød farge felt i hode mitt! Vanskelig og forklare, men det ligna litt på "matrix koden" bare at det var rødt. Jeg kjente at jeg ble svett på nevene og det begynte og kjile(skrivefeil). Prøve og sende ballen, men skatt litt når jeg følte meg "rar". Ingen ting skjedde når jeg "sendte den". Det er noe i dette... jeg hadde tengt å prøve dette, men nå vet jeg ikke om jeg tørr... Lenke til kommentar
brillan Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Pycnopodia: Får du noe spesielt bilde inni hode dit når du snurrer den Psiwheel greia? Lenke til kommentar
iDude Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Prøve og sende ballen, men skatt litt når jeg følte meg "rar". Ingen ting skjedde når jeg "sendte den". Det er noe i dette... Me thinks du sprengte et blodkar Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 Jeg har prøvd å lage psi-balls i dager, jeg har ikke fått noe resultat enda.. eXploid, Nope. Jeg ser på hjulet, slapper helt av og tenker rolig (ikke tenk 'hardt' ) på at hjulet skal snurre. Det er bare til å konsentrere seg, klarne hodet helt for alle tanker, slappe av så begynner det å snurre etterhvert. Hvis du blir glad, oppspilt eller frustrert eller kjedet så mister du konsentrasjon og den slutter å snurre. Lenke til kommentar
Toby_ Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Spennende tema dette her Leste en artikkel om psi og psi-balls for et par måneder siden, trodde ikke mye på det, men prøvde å lage en psiball likevel. Ble ganske skremt da jeg faktisk fikk det til, jeg fikk en ekstrem stikkende og brennende følelse i hendene. Creepy... Dere som vil vite mer om beviser o.l om paranormale ting, bør lese Erik Dammann sin bok "bak tid og rom". Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 (endret) Prøve og sende ballen, men skatt litt når jeg følte meg "rar". Ingen ting skjedde når jeg "sendte den". Det er noe i dette... Me thinks du sprengte et blodkar Me thinks *hysterisk latterkrampe* Endret 30. januar 2004 av Spaz Lenke til kommentar
brillan Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 (endret) Se... Endret 31. januar 2004 av eXploid Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2004 Se... Ta card test, meg og en kompis fikk rett på første forsøk 9 ganger på rad Du traff vanvittig bra da! Midt i salaten! Lenke til kommentar
brillan Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 Results for eXploid, 25 trials You took an average of 2.3 steps to find the hidden card. An average of 3.0 steps is expected by chance. Vet ikke om det er bra eller dårlig. Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 (endret) Uhm, siden jeg brakte begrepet tyngdekraft på banen her, la meg gjøre en ting klart. Tyngdekraften kan ikke direkte sidestilles med såkalte paranormale fenomener. Hvorfor? Fordi den oppfyller Doogie-mantraet: kan det gjentas, demonstreres under kontrollerte forhold. Indeed it can. Heh. Hvis fenomenet "tyngdekraft" i dette tenkte tilfellet ikke kan påvises, hvordan skal det da ha en innvirkning på noe som helst, rent paranormalt sett? Tror du malte deg opp i et lite hjørne her Hah, å male seg opp i et hjørne er ikke noe værre en å bare gå ut av det. Nuh vel, jeg vurderte å la det ligge, men det er jo så gøy å kverulere. Poenget mitt var helst at i en gitt (teoretisk) setting, kunne det være relativt vanskelig å bevise tilstedeværelsen av noe slikt som en høyst reell naturkraft. Greia er at tyngdekraftens påvirkning er analog, men avtagende med avstanden mellom objektene. Er man i en "passe" avstand (og liten nok (dvs masse)), vil tyngdekraften fra et himmellegeme kunne være liten, men registrerbar. Det er imidlertid ikke ensbetydende med at det er lett å bevise dens innvirkning. See the difference? Når det er sagt, er påvisningen av tyngdekraft i rommet ikke verre enn å plassere et objekt et lite stykke ifra seg, og se at det blir tiltrekt seg selv med kraften 2gG/r^2. Rett meg hvis jeg tar feil, men jeg tror ikke det er så enkelt. Du overser betydningen av G i likningen. Konstanten er i størrelsesorden 10^-11. Følgelig må man ha et legeme av størrelsesorden "planet" for å (kontrollert) påvise tyngdekraften, men det bryter jo litt med scenarioet mitt da. Man kan ikke bare plassere to erter tett ved siden av hverandre og håpe på at de "magisk" utviser en slags magnetisk oppførsel (hverken her eller ute i rommet). La oss for diskusjonens skyld anta at eventuelle psi-fenomener opererer med tilsvarende størrelser. Med mindre vi får tak i en med hjerne på størrelse med en lastebil, kan det kanskje være noe vanskelig å fastslå tilstedeværelsen av dem. Et alternativ er å kompensere for kvalitet med kvantitet. Man kunne utføre noen ti eller hundretalls tusen forsøk under like og kontrollerte forhold. Problemet er at slikt ville kreve store ressurser, noe som kan være vanskelig å oppdrive for et område som oppfattes som useriøst. Ser vi fremdeles etterlyser bevis? Ingen som engang gidder å nedverdige seg til å slakte linkene jeg postet tidligere? Hvordan i all verden skal jeg kunne kverulere, når man tier meg til døde. Edit: formulering Endret 31. januar 2004 av b-urn Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 ...tyngdekraften fra et himmellegeme kunne være liten, men registrerbar. Det er imidlertid ikke ensbetydende med at det er lett å bevise dens innvirkning. ... Rett meg hvis jeg tar feil, men jeg tror ikke det er så enkelt. Du overser betydningen av G i likningen. Konstanten er i størrelsesorden 10^-11. Følgelig må man ha et legeme av størrelsesorden "planet" for å (kontrollert) påvise tyngdekraften, men det bryter jo litt med scenarioet mitt da. Jajaja. Åssen trur du dem fant G, da? Jo, Newton målte den med torsjonsvekter. Samma ulla, man plasserer to objekter ved sia av kvarannan, og måler kraften i tiltrekningen. Man kan ikke bare plassere to erter tett ved siden av hverandre og håpe på at de "magisk" utviser en slags magnetisk oppførsel (hverken her eller ute i rommet). Bortsett fra hvis dem har en masse. Som dem jo har. La oss for diskusjonens skyld anta at eventuelle psi-fenomener opererer med tilsvarende størrelser. Med mindre vi får tak i en med hjerne på størrelse med en lastebil, kan det kanskje være noe vanskelig å fastslå tilstedeværelsen av dem. Hæ? Hvordan i all verden skal jeg kunne kverulere, når man tier meg til døde. Har faktisk ikke sett på linkene. Kommer dem fra noen annerkjente forskere / forskningsinstitusjoner, eller er det bare blog'er fra potheads? * "Det er en konspirasjon! Folk tar ikke tøv seriøst! Hvordan skal det da noengang kunne bevises?!!!"* Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 btw dejavu.....er hverdagsli her hos meg. Også drømmer eg om noe så noen uker etterpå så opplever eg 100% eksakt det som eg drømte om. Her også... Ofte berre stopper eg opp og tenker meg litt om; "har ikkje dette skjedd før?"... Aner ikkje kor lang tid eg bruker på å tenke gjennom det, men trur ikkje andre legger merke til det... Snodig Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 (endret) Åssen trur du dem fant G, da? Jo, Newton målte den med torsjonsvekter. Samma ulla, man plasserer to objekter ved sia av kvarannan, og måler kraften i tiltrekningen. Sa vel aldri at det var umulig. Bare vanskelig. Newton fremsatte fysikken/matematikken bak. Eksperimentell fastleggelse av verdien (av G) skjedde rundt 100 år senere. Vent til psycnopedia runder 120 eller no... så skal du se han gjør eiffel-tårnet om til en diger metall-dildo med tankens kraft alene. Hvordan i all verden skal jeg kunne kverulere, når man tier meg til døde. Har faktisk ikke sett på linkene. Kommer dem fra noen annerkjente forskere / forskningsinstitusjoner, eller er det bare blog'er fra potheads? Vel... noe midt i mellom. Det var det nærmeste jeg kom noe seriøst (delvis av tidligere nevnte årsaker). * "Det er en konspirasjon! Folk tar ikke tøv seriøst! Hvordan skal det da noengang kunne bevises?!!!"* *"Radio has no future. Heavier-than-air flying machines are impossible. X-rays will prove to be a hoax." William Thomson, Lord Kelvin, British physicist, 1899.* Endret 31. januar 2004 av b-urn Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 (endret) Vel, poenget b-urn... er vel at dette såkalte vitenskapelige fenomenet har vært "forsket" på i flere hundre år. Burde ikke da forskningen ha kommet noen vei? Og hvis kraften du snakker om er helt ubrukelig, hvis man ikke har en hjerne på størrelse med en lastebil så er det jo helt nyttesløst. Tyngdekraft kan fint bevises mellom to små gjenstander, hvorfor skulle ikke psi-kraft kunne registreres? Stor G er forresten masse * tyngdeakselerasjon og er ingen konstant. Tyngdeakselerasjonen, g, er heller ikke konstant og varierer med hvor du befinner deg. Den er forskjellig fra f.eks. nordpolen og ekvator og veldig forskjellig fra jorden til månen. Gravitasjonskonstanten blir skrevet med bokstaven liten gamma, or er 6.67* 10^-11 Nm^2/kg^2 Det er en veldig liten verdi, men fordi gravitasjon alltid er tiltrekkende hoper det seg opp enorme krefter. Endret 31. januar 2004 av SBS Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 31. januar 2004 Del Skrevet 31. januar 2004 *"Radio has no future. Heavier-than-air flying machines are impossible. X-rays will prove to be a hoax." William Thomson, Lord Kelvin, British physicist, 1899.* "It's hard to make predictions, especially about the future." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå