HåkonN Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Har en ny harddisk jeg skal installere WinXP på. Hardisken er blank. Har instalert XP på en annen maskin jeg har, men da gikk det ikke ann å boote fra CD, og jeg husker ikke hva jeg gjorde :sad: Noen andre måter det går ann å installere XP på? Har en PC med XP og WIN98 Bootdisk til disposisjon.. Noen løsningsforslag? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Quote: JohnnyKnoxwille skrev (2002-03-11 21:17):Har en ny hardisk jeg skal installere WinXP på. Hardisken er blank. Har instalert XP på en annen maskin jeg har, men da gikk det ikke ann å boote fra CD, og jeg husker ikke hva jeg gjorde :sad: Noen andre måter det går ann å installere XP på?Har en PC med XP og WIN98 Bootdisk til disposisjon..Noen løsningsforslag? Kjør winnt som ligger på cd-romen i I386 katalogen på Xp-platen og kjør en ren installasjon. Lenke til kommentar
PlacidDragon Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Jeg trodde jeg visste hva man måtte gjøre, men ble "rettet" på av andre her på forumet :smile: Skavisjå.. du booter opp med win 98 bootdisken, så går du inn på CD'en. Under i386 mappa skal det ligge en fil som heter winnt.exe. Bare å kjøre denne visstnok :smile: Lenke til kommentar
strafix Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Quote: On 2002-03-11 21:17, JohnnyKnoxwille skrev:Har en ny harddisk jeg skal installere WinXP på. Hardisken er blank. Har instalert XP på en annen maskin jeg har, men da gikk det ikke ann å boote fra CD, og jeg husker ikke hva jeg gjorde :sad: Noen andre måter det går ann å installere XP på?Har en PC med XP og WIN98 Bootdisk til disposisjon..Noen løsningsforslag? hvis du kjører en fil som heter smartdrv.exe før du kjører winnt.exe fila, så skal det visstnok gå kjappere. smartdrv.exe finner du iaffal på en win95 oppstartdiskett. Det gjorde jeg. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 11. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2002 Takk for svar. Da ordner det seg sikkert. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 å boote fra CD går med alle PC'er (det finnes noen få unntak :smile: ) sjekk i BIOS'en etter, "boot order" "boot devices" eller noe sånt, og sørg for at CD-ROM er før HD0 (eller noe sånt) Lenke til kommentar
b-real Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 Quote: GeeZuZz skrev (2002-03-11 23:21):å boote fra CD går med alle PC'er (det finnes noen få unntak :smile: )sjekk i BIOS'en etter, "boot order" "boot devices" eller noe sånt, og sørg for at CD-ROM er før HD0 (eller noe sånt) Hvis du leser litt ovenfor så har han problemer med akkurat det :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå