Gå til innhold

Kommer de fleste Xbox-spill til PC?


Anbefalte innlegg

Jeg har et par ganger på dette forumet kommet over ignoranuser som klarer å lire av seg utsagn som "det er ingen vits i å kjøpe Xbox, for de fleste Xbox-spill kommer også på PC".

 

Dette utsagnet er en regelrett løgn og blir utelukkende brukt av fanatiske tilhengere av andre spillemaskiner for å forhindre folk å gå til innkjøp av en Xbox.

 

Pastoren ser det som sin oppgave å bekjempe uvitenhet, ignoranse og hjernevaskede tullinger som forveksler sprøyt og usannheter med fakta.

 

Fakta er: ca. 1/3 av spillene som kommer til PS2 og Xbox kommer også til PC. 5% av spillene som kommer til Xbox, men ikke PS2, kommer også til PC.

 

Et kjapt søk på www.tothegame.com avslører at det kom 169 Xbox-spill i Europa i fjor. Et søk til på alle PC-spillene som kom i fjor, krysset med resultatet av Xbox-søket, samt en ekstra kryssjekk for å finne spillene som kom til alle formater, og vi ender opp med følgende tall:

 

Antall Xbox spill som kom i 2003: 169

Antall Xbox spill som kom i 2003 som også finnes til PC: 61

Antall spill som kom både til Xbox og PC, men også til PS2: 52

Antall spill som kun kom ut til Xbox og PC: 9

 

Der har vi det altså. Utav 169 Xbox-spill i 2003, så er 5% av spillene kun tilgjengelig til Xbox og PC, 30% er tilgjengelig til PS2, Xbox og PC, og 65% finnes kun på konsoll, og ikke på PC i det hele tatt.

 

Myten er herved avlivet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Masse bra

Det klassiske utsagnet om at "XBOX er en nedgradert PC, ingen vits i å kjøpe siden alle spillene kommer også på PC" har irritert meg noen ganger.

Bra at du tar tak i det!

 

Denne posten burde bli satt sticky av mod så alle ser den og får fakta! De som nå bastant kommer med det feilaktige utsagnet, burde få en advarsel av mod på lik linje med det som har kommet i hardware delen av forumet! Dette gjelder alle bastante feilaktige utsagn, men backes opp hvis faktaposter ligger sticky...

Lenke til kommentar

Dette stemmer sikkert, men ett mer interessant spørsmål er jo hvor mange av *toppspillene* som kommer til pc... xbox renner ikke akkurat over av gode spill, og det er ikke overaskende at mange av dem ikke blir portet til pc'en. Så langt har vel de fleste x-box spill som har potensialet til å selge bra på pc'en blitt portet? I farten kan jeg bare komme på Project Gotham Racing 2 av spill jeg kunne tenkt meg å prøve som ikke er (planlagt) portet til pc.

Lenke til kommentar
Dette stemmer sikkert, men ett mer interessant spørsmål er jo hvor mange av *toppspillene* som kommer til pc... xbox renner ikke akkurat over av gode spill, og det er ikke overaskende at mange av dem ikke blir portet til pc'en. Så langt har vel de fleste x-box spill som har potensialet til å selge bra på pc'en blitt portet? I farten kan jeg bare komme på Project Gotham Racing 2 av spill jeg kunne tenkt meg å prøve som ikke er (planlagt) portet til pc.

Det kommer an på hva du definerer som *toppspill*. Holder vi oss til høyt profilerte titler som ble markedsført/fikk presseomtal/solgte bra, og som var konsoll-eksklusive på Xbox, så ender vi opp med disse spillene:

 

Amped 2, Brute Force, Star Wars: Knights of the Old Republic, Counter-Strike, Crimson Skies: High Road to Revenge, Dead or Alive: Xtreme Beach Volleyball, Grabbed by the Ghoulies, Midtown Madness 3, Moto GP 2, Otogi, Panzer Dragoon Orta, Project Gotham Racing 2, Rainbow Six 3, Return to Castle Wolfenstein: Tides of War, Shenmue 2, Steel Battalion, Top Spin, Yager.

 

Utav disse så er Knights of the Old Republic, Counter-Strike, Moto GP 2, Rainbow Six 3, Return to Castle Wolfenstein og Yager tilgjengelig på PC. 30%.

 

Merk at kvaliteten på spill er ikke objektiv. At Project Gotham Racing 2 er det eneste av disse spillene du kunne tenkt deg å prøve er mer et tegn på at du har en smal smak enn kvaliteten på spillene jeg har listet opp. Merk også at spill som Wolfenstein og Rainbow Six 3 er laget på nytt med fokus på andre ting enn PC-versjonen av disse spillene, og at det kan argumenteres for at Xbox og PC-versjonen av spillene ikke er samme spill, og at prosenten da vil bli enda lavere.

Lenke til kommentar

Crimson Skies og Midtown Madness 3 er vel PC spill, og Shenmue 2 er et dreamcastspill. Og Brute Force er vel en tradisjonell PC-sjanger laget av en tidligere PC utvikler.

 

Uansett, det finnes ikke tvil om at X-boxen favoriseres av PC-eiere og PC utviklere, og at den har mye fler spill i tradisjonelle PC sjangere enn noen av de andre konsollene.

 

Jeg har ingenting i mot PC-spill, men PC-spill på konsoll pleier å bety "Møkk" og det gjør det også i de fleste X-box tilfellene.

Lenke til kommentar
Crimson Skies og Midtown Madness 3 er vel PC spill, og Shenmue 2 er et dreamcastspill. Og Brute Force er vel en tradisjonell PC-sjanger laget av en tidligere PC utvikler.

 

Uansett, det finnes ikke tvil om at X-boxen favoriseres av PC-eiere og PC utviklere, og at den har mye fler spill i tradisjonelle PC sjangere enn noen av de andre konsollene.

 

Jeg har ingenting i mot PC-spill, men PC-spill på konsoll pleier å bety "Møkk" og det gjør det også i de fleste X-box tilfellene.

Hverken Crimson Skies: High Road to Revenge eller Midtown Madness 3 finnes til PC, og er heller ikke annonsert til PC, så dette er bare oppspinn fra din side.

 

Shenmue 2 er et Dreamcast-spill, men av nålevende konsoller, så eksisterer det kun til Xbox.

 

Jeg klarer heller ikke å forstå hvorfor Brute Force er et spill av en tradisjonell PC-sjanger. Kan du utdype hva du mener med tradisjonell PC-sjanger?

 

Jeg foretrekker å ikke lage usaklige skiller mellom PC-spill og konsollspill. De eneste spillene som pr. i dag gjør seg markant bedre på PC fremfor konsoll er spill som bruker en musepeker på skjermen (Warcraft, Sim City, Neverwinter Nights, Championship Manager), og Brute Force er ikke et slikt spill.

 

Og denne myten med at PC-spill på konsoll=møkk er ikke helt riktig, ihvertfall ikke i Xboxen sitt tilfelle. For få år siden, så var dette en korrekt antakelse, men kvalitetsforskjellen er ikke så distinkt i dag.

 

Disse spillene kom både til PC og konsoll-eksklusivt til Xbox i fjor:

Knights of the Old Republic, Counter-Strike, Moto GP 2, Rainbow Six 3, Return to Castle Wolfenstein og Yager.

 

Utav disse er Knights of the Old Republic og Moto GP 2 kvalitetstitler. Counter-strike er en grei port som har bevart essensen av PC-spillet, Rainbow Six 3 er et greit single-player spill, og et av de beste Xbox Live-spillene, og helt på høyde med PC-versjonen i spillbarhet. Wolfenstein og Yager er to helt middelmådige spill, både på PC og Xbox.

Lenke til kommentar
Crimson Skies og Midtown Madness 3 er vel PC spill, og Shenmue 2 er et dreamcastspill. Og Brute Force er vel en tradisjonell PC-sjanger laget av en tidligere PC utvikler.

 

Crimson Skies:High Road to Revenge og Midtown Madness 3 er ikke tilgjengelige på PC selv om de har sitt opphav derfra (Crimson Skies 1 og Midtown Madness 1&2). Ja, Shenmue 2 er opprinnelig et Dreamcast spill men det ble aldri lansert i USA på den maskinen (er usikker på Europa), så det regnes som en Xbox exclusive.

 

Å klassifisere Brute Force og andre FPSer til å tilhøre "PC sjanger", er bare vås, selv om det unektelig er lettere å styre med keyboard og mus. Det har da vært drøssevis av FPS-type spill på konsoller gjennom tidene. Nevner bare Goldeneye og Turok på N64, Alien VS Predator på Jaguar, Timesplitters 1+2, Red Faction 1+2 og mange fler.

 

At du synes "PC-spill" på konsoll er bare møkk får du ta på din egen kappe, og la nå være å uttale deg som om du prater for alle! Faktum er at de de fleste av spillene som finnes på Xbox og PC, og som du vil karakterisere som "PC spill", har fått gjennomgående gode kritikker. Din karakteristikk av KOTOR, Rainbow Six 3, Splinter Cell, Counter Strike, Wolfenstein, Prince of Persia osv. som bare møkk, er det hundretusenvis av gamere som vil si seg uenig i.

 

At du ikke godtar spill som ikke er laget av Japanere eller inneholder klissesøte, storøyde rollefigurer som hopper fra plattform til plattform som konsoll spill, sier sitt om hvor lite erfaring du egentlig har med konsoller. Jeg anbefaller deg å ta en kikk på spillbiblioteket til klassiske konsoller som Atari 2600, NES, SNES, Sega Mega drive og sammenlikne med dataspillene som fantes på den tiden, og du vil se at de overlapper ganske betydelig.

Lenke til kommentar

Midtown Madness var alltid PC-spill. Kan hende de har forandret det nå.

 

Crimson Skies er så vidt jeg vet en veldig oppdatert port av et to år gammelt PC-spill. Kan hende jeg tar feil, men det er i alle fall sikkert at serien begynte på PC.

 

Brute Force er bygget opp rundt FPS styring, og FPS styring passer best med mus og keyboard.

 

Myten om at PC-spill på konsoll er lik "Møkk" er ennå riktig. Bare X-box fans ser på det annerledes, og de fleste av de har vært PC-spillere før.

 

Jeg må ærlig innrømme at jeg er meget imponert over hvor godt Bioware fikk KotOR til å fungere på X-boxen. De fleste rollespill fans jeg kjenner foretrekker det på PC likevel, men det fungerer overbevisende bra på X-boxen.

 

X-box versjonene av Counter-Strike, RtCW, Yager, og RS 3 er ette min mening møkk. De er alle dårligere enn PC versjonene(Er ikke sikker på Yager, siden jeg ikke har sett det på PC).

 

Personlig så kan jeg gjerne spille igjennom et PC spill på konsoll en gang i blant. Men man kommer ikke unna det faktum at det er en totalt underlegen opplevelse i forhold til hvordan spillet egentlig skal være.

Lenke til kommentar
At du ikke godtar spill som ikke er laget av Japanere eller inneholder klissesøte, storøyde rollefigurer som hopper fra plattform til plattform som konsoll spill, sier sitt om hvor lite erfaring du egentlig har med konsoller. Jeg anbefaller deg å ta en kikk på spillbiblioteket til klassiske konsoller som Atari 2600, NES, SNES, Sega Mega drive og sammenlikne med dataspillene som fantes på den tiden, og du vil se at de overlapper ganske betydelig.

Så godt du kjenner meg plutselig! :roll:

 

Jeg hadde Commodore 64 og Amiga 500. SNES og Sega var for snørrunger!

 

Jeg godtar gjerne vestlige konsollspill, og jeg trenger på ingen måte søte karakterer. Faktisk så liker jeg horror og hack&slash spill best. Er fan av flere vestlige studioer. Til og med så stor fan av noen av de at jeg til og med kjøper dårlige konsoll-ports av noen PC-spill bare for å se hvordan det funker. Men PC-spill passer likevel dårlig på konsoll. Mye dårligere enn Amiga spill på en Sega eller NES spill på en C64. Kontrollene er for forskjellige.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar
Jeg tok med noen som kom til PC i fjor og konsoll i år. Men jeg kan ikke komme på noen spesielle spill som kom på Xbox i 2003 og som skal komme på PC i år. Du kan jo kanskje ramse opp noen?

Nei, jeg kan ikke det. Det var bare et spørsmål ...

Lenke til kommentar
Midtown Madness var alltid PC-spill. Kan hende de har forandret det nå.

 

Crimson Skies er så vidt jeg vet en veldig oppdatert port av et to år gammelt PC-spill. Kan hende jeg tar feil, men det er i alle fall sikkert at serien begynte på PC.

Crimson Skies er et helt nytt spill basert på det samme universet som de forgående spillene. Midtown Madness 3 er også et helt nytt spill basert på en spillserie som startet på PC.

 

Men din logikk her er jo fullstendig tilbakestående. Ifølge din logikk så må jo Perfect Dark 2 på Xbox være et Nintendo 64-spill, ettersom Perfect Dark kom til N64? Samtidig blir Starcraft Ghost et PC-spill på GameCube, fordi Starcraft kom på PC. Hva er ditt poeng? Midtown Madness 3 er et spill laget for og utgitt utelukkende på Xbox, ergo er det et Xbox-spill, uavhengig av spillets tidligere inkarnasjoner. Samme med Crimson Skies.

 

Brute Force er bygget opp rundt FPS styring, og FPS styring passer best med mus og keyboard.

Det er opp til spillutvikleren å utvikle spillet slik at kontrollen føles naturlig for det media spillet blir utviklet til. Bungie klarte det med Halo. Rare klarte det med Goldeneye. At det å peke-og-klikke med musa for å skyte folk vil være mer effektivt er ikke ekvivalent med bedre.

 

Myten om at PC-spill på konsoll er lik "Møkk" er ennå riktig. Bare X-box fans ser på det annerledes, og de fleste av de har vært PC-spillere før.

 

Hvis du her mener spill originalt utviklet til PC, og så konvertert av et innleid studio for å slippes til konsoll, så har du rett. Hvis du her mener spill som blir utviklet til PC og konsoller samtidig, så tar du grundig feil. Din påstand om at de fleste som spiller Xbox er tidligere PC-spillere ser jeg gjerne at du dokumenterer. Jeg tror ikke det stemmer, men jeg har ikke sett noe dokumentasjon hverken i ene eller andre retningen.

 

X-box versjonene av Counter-Strike, RtCW, Yager, og RS 3 er ette min mening møkk. De er alle dårligere enn PC versjonene(Er ikke sikker på Yager, siden jeg ikke har sett det på PC).

 

Å debattere meninger er meningsløst, jeg nøyer meg med å si at RS3 og RtCW er briljante spill over Xbox Live, og vil anbefale deg å prøve å spille dem der.

 

Personlig så kan jeg gjerne spille igjennom et PC spill på konsoll en gang i blant. Men man kommer ikke unna det faktum at det er en totalt underlegen opplevelse i forhold til hvordan spillet egentlig skal være.

 

Så lenge du her mener et spill som er konvertert fra PC til konsoll, så er vi nok stort sett enige. Men dersom du begynner med disse fantasiene om at et spill med FPS-styring (f.eks. Metal Arms) er dårlig fordi det ville vært bedre på PC uansett fordi der har man tastatur og mus, så må jeg si meg sterkt uenig. Som sagt, mer presis kontroll =/= bedre spillbarhet.

Endret av Pastor Lorentzen
Lenke til kommentar

Du er jo totalt på bærtur, og du avslører jo til dels manglende innsikt og kunnskap.

 

Midtown Madness 3 ER kun til X-Box...det er ikke som du sier det "kan hende".

 

Crimson Skies til X-Box er et helt nytt spill og ikke "så vidt du vet en veldig oppdatert port av et to år gamelt PC-spill". Dette bare viser at du sitter og raller ut av deg ting som du ikke har innsikt i. Den første versjonen av dette spillet ble totalt slaktet av Ed Fries med det resultat at hele utviklingsteamet ble byttet og og startet på nytt. Den versjonen som er i salg er ikke bare et helt eget spill, det er i praksis nummer 2 forsøket, og denne gangen ble også Ed Fries meget fornøyd.

 

Å trekke inn at Brute Force er bygget opp rundt FPS styring og derfor passer best for mus og keyboard betyr vel at en Nintendo fanatiker som du aldri likte Golden Eye eller Metroid Prime det da? Nei tenkte meg vel ikke at skylappene dine er så store nei.

 

Videre skriver du:

 

"Myten om at PC-spill på konsoll er lik "Møkk" er ennå riktig. Bare X-box fans ser på det annerledes, og de fleste av de har vært PC-spillere før.

 

Til din opplysning er japansk spillindustri i sin største krise noensinne. Japanske spill selger dårligere enn noengang i Japan, og enda dårligere i resten av verden. Et overlengent antall av konsollspillene som selges i Europa og USA/Canada er faktisk utviklet i nettopp Europa, USA og Canada. Årsaken til dette er at stadig flere konsollspillere vil ha andre typer spill enn hva japanerne utvikler.

Endret av Heales
Lenke til kommentar
Myten om at PC-spill på konsoll er lik "Møkk" er ennå riktig. Bare X-box fans ser på det annerledes, og de fleste av de har vært PC-spillere før

Her snakker du igjen kun for deg selv, slutt å uttale deg på vegne av "alle andre enn Xbox fans". Personlig spiller jeg både på PC og konsoll, og selv om PC utgavene oftest er teknisk bedre (i hvertfall grafikken), har Xbox utgavene fordeler på andre områder som f.eks Xbox Live (=ingen juksing og utbredt støtte for headset) og Co-Op. Noen foretrekker faktisk også å sitte med kontroller i sofaen på storskjerm og hjemmekinoanlegget fremfor å sitte klistret foran pc-skjermen med tastatur og mus, selv om kontrollene kan være vanskeligere å venne seg til.

 

Er fan av flere vestlige studioer. Til og med så stor fan av noen av de at jeg til og med kjøper dårlige konsoll-ports av noen PC-spill bare for å se hvordan det funker. Men PC-spill passer likevel dårlig på konsoll. Mye dårligere enn Amiga spill på en Sega eller NES spill på en C64. Kontrollene er for forskjellige.

En dårlig port er en dårlig port. Punktum. De fleste av spillene til Xbox kan ikke klassifiseres som dårlige ports selv om du personlig ikke klarer å venne deg til kontrollene. Xbox har forøvrig ikke noe større grad av dårlige ports enn de andre konsollene. Den har kanskje noe færre eksklusive spill, men det betyr ikke at multiplatform titlene er dårlige.

 

Kjernen i saken er vel at du ikke liker FPSer og andre spill som tradisjonelt er uvant å spille med kontroller. Ettersom færre enn 1 av 10 titler som kommer ut til Xboxen havner under denne kategorien (og ikke mesteparten som du hevder), er det ikke akkurat noe problem å la være å kjøpe disse spillene.

Endret av Mr_Snuffles
Lenke til kommentar

:laugh: Rolig nå, gutter! :laugh:

 

Midtown Madness 3 er sikkert X-box ekslusivt, hvis dere sier det. Men serien var PC basert før. Ikke det at det gjør noe særlig når det gjelder bilspill. At Crimson Skies var en port leste jeg på en eller annen spillside, men det kan godt være at det er feil.

Men.... Pastor.... Ditt Perfekt Dark eksempel er veldig tullete, siden et konsollspill er et konsollspill. Betyr ikke noe hvilken konsoll det er på.

Og Starcraft:Ghost er et prakt eksempel på hvordan man bør overføre PC spill til konsoll. 1. Ta et kjent navn. 2. Lag et helt nytt spill basert rundt konsollenes egenskaper. Baldurs Gate: Dark Alliance er et annet fint eksempel.

Halo var derimot ikke like bra på PC som på X-box, siden noen av de konsoll optimaliserte funksjonene ikke passet like godt på PC.

Samme med Metal Gear Solid serien.

 

Jeg kan gjerne spille Halo og Goldeneye og Timesplitters 2 med håndkontroll, men jeg foretrekker likevel å spille Half-Life med mus og keyboard. Det er bare en bedre opplevelse.

 

Dokumentasjonen på at X-box spillere er ex-PC-spillere finner man her på forumet. Alle kjøper den for å modde den og bruke den til å laste ned spill og filmer og spille PC-spill på internet(Live, some det heter).

 

Du kan prøve å overbevise meg om at Live er superbra så mye du vil, men jeg liker enkelt å greit ikke å spille mot folk jeg ikke kan se. Det har ingen interesse for meg. Når jeg spillte på PC syntes jeg heller aldri det var noe tess. Men det er bare meg.

 

Synes det er hyggelig at meningene mine blir omtalt som fantasier, Pastor. Og ja, jeg mener at Metal Arms ville vært bedre om det hadde blitt utviklet kun for PC. Det finnes et par konsoll-spill som å gjøre noe ordentlig med styringen. Timesplitters 2 blant annet, hvor det faktisk er et poeng å spille det med håndkontroll. Halo og Metal Arms gjør gode jobber med å overføre mus\keyboard kontrollen til håndkontroll, men ikke godt nok til at det får meg fra å lengte etter mus og keyboard.

 

Heales: Har du noen idè om hvor vanskelig det er å plukke bær på denne tiden av året?

 

Jeg vet ikke noe særlig om hverken Midtown Madness eller Crimson Skies, og har ingen interesse av å vite mer. Det er ikke min type spill(Ikke fordi de er PC spill, men fordi de er slike spill som de er).

 

Og hva har Metroid Prime med saken å gjøre. Metroid Prime styres slik man bør styre FPS spill på konsoll. Ikke noe av det dobbel-analog-stikke tullet.

Goldeneye var forsåvidt fett nok det, men jeg syntes alltid Half-Life var bedre. Ingen av de har like komplisert styring som Brute Force uansett.

 

Og hva pokker er det med det siste avsnittet ditt med saken å gjøre?

 

Jeg har aldri sagt noe om Japanske spill eller vestlige spill. Jeg sa at PC-spill suger på konsoll. PC-spill er ikke de eneste som lages i vesten. Det finnes mange gode konsoll utviklere i vesten. Og en av grunnene til at vestlige spill er så populære nå er at vestlige utviklere har lært mye av Japan, mens Japanske utviklere har vært for arrogante til å se på vestlige spill før akkurat de siste årene.

Dessuten så er det ikke bare spillbransjen i Japan som sliter. Spill koster mer og mer å lage, og selger mindre og mindre. Dette gjelder både vestlige og Japanske spill. Kanskje er det fordi at konsollspill holder på å bli altfor eksluderende. Min mor kan fint spille et old-school SNES spill, enn om hun suger i det eller ikke. Samme med Super Monkey Ball og lignende spill. Men gi henne Halo og hun vil ikke greie noe annet enn å krasje i vegg etter vegg etter vegg.

 

 

Og Mr Snuffles:

Hva er det med dere i dag? Kan dere ikke forstå vanlige setninger?

 

Jeg uttaler meg ikke på vegne av alle andre enn X-box fans. Jeg uttaler meg på vegne av meg selv, og jeg uttaler om hvordan JEG ser situasjonen. Det får være grenser til hvor mange ganger man må forklare så enkle ting som dette på dette teite forumet.

 

Dessuten.... "....Til og med en port." .... "TIL OG MED en dårlig port". Jeg vet at de finnes en del gode ports på X-boxen, men jeg synes ikke det spiller noen rolle. De er underlegne originalen uansett.

 

Dessuten elsker jeg FPS'er og en del andre ikke konsoll-sjangere. Men det betyr ikke at jeg må synes konsoll-versjonene er bedre. De er ikke bedre. De er dårligere. Et hvert rasjonelt menneske med bittelitt kunnskap om spill kan se det.

 

Dere er alle tre langt ute på kjør. Det er fint om dere leser innleggene mine neste gang før dere svarer. Dette blir bare pinlig.

 

Konklusjon: X-boxen er en PC på boks, som kun kan elskes av dyslektiske PC-fanboys. Dermed basta!

 

Og jeg gleder meg virkelig til noen svarer seriøst på den siste slengbemerkningen min. Ha!

Lenke til kommentar

Takk for godt og fyldig svar.

 

Jeg tror et grunnleggende problem er følgende. Jeg ser på et elektronisk spill som et elektronisk spill, uavhengig av hvilket media man spiller det på. Jeg klarer ærlig talt ikke å sette et skille mellom et spill på PC og et spill på konsoll. Du skiller tydeligvis mellom slike spill, med den argumentasjonen at en PC har mus og tastatur, og det er denne kontroll-egenskapen som skiller et PC-spill fra et konsoll-spill. Når du definerer, så høres det ut som PC-spill og konsoll-spill er to helt forskjellige ting. At enkelte spill kun er vellykket på det ene formatet, mens andre spill kun blir vellykket på det andre formatet.

 

Jeg klarer ikke å se det slik. Dersom et spill er utviklet for konsoll (f.eks. Halo), og de har vært nøye med å tilrettelegge spillet for den kontrollen som spillet skal spilles med, så fungerer det perfekt. Halo ville ikke fungert bedre med mus og tastatur, og det gjorde heller ikke det da spillet kom til PC.

 

Dokumentasjonen på at X-box spillere er ex-PC-spillere finner man her på forumet. Alle kjøper den for å modde den og bruke den til å laste ned spill og filmer og spille PC-spill på internet(Live, some det heter).

 

Nå roter du veldig her.

 

La oss bruke litt logikk, og tenke oss litt om:

Q: Hvem er det som poster på et internettforum?

A: Folk som har en PC

Q: Hvem er det da som poster om Xbox på et internettforum?

A: Folk som har PC og Xbox

Q: Hva med alle de som har Xbox og ikke poster på et internettforum?

A: De har ikke PC

 

Du kan ikke si at personene på dette forumet er representativt for den gjennomsnittlige Xbox-kjøper. Statistisk sett holder dette like langt som jeg kan spy en elefant. Din opprinnelige påstand er fortsatt bare en påstand, og like faktabasert som utsagnet hele tråden her er basert på: "de fleste spill på Xbox kommer også på PC".

 

Du kan prøve å overbevise meg om at Live er superbra så mye du vil, men jeg liker enkelt å greit ikke å spille mot folk jeg ikke kan se. Det har ingen interesse for meg. Når jeg spillte på PC syntes jeg heller aldri det var noe tess. Men det er bare meg.

 

Jeg hadde faktisk akkurat samme holdningen inntil for noen måneder siden. Noen venner av meg hadde Live, jeg hadde Live, og nå har jeg mye moro med å treffe folk jeg kjenner, som jeg kan snakke med og spille med. Xbox Live var mye mer imponerende enn jeg hadde trodd i utgangspunktet.

 

Jeg uttaler meg ikke på vegne av alle andre enn X-box fans. Jeg uttaler meg på vegne av meg selv, og jeg uttaler om hvordan JEG ser situasjonen. Det får være grenser til hvor mange ganger man må forklare så enkle ting som dette på dette teite forumet.

 

Jo, men meningene til en fremmed person på et forum er totalt uinterressant uten et faktagrunnlag bak meningene. Poenget mitt med denne tråden var å motbevise et usannt utsagn brukt av flere på dette forumet som et argument mot Xbox. Og det har jeg også gjort. Denne diskusjonen er helt på siden av det hele, fordi du valgte å ignorere hva temaet handlet om, og istedet benyttet anledningen til å komme med ytterligere kritikk og usaklige argumenter for å angripe Xboxen.

 

Dessuten elsker jeg FPS'er og en del andre ikke konsoll-sjangere. Men det betyr ikke at jeg må synes konsoll-versjonene er bedre. De er ikke bedre. De er dårligere. Et hvert rasjonelt menneske med bittelitt kunnskap om spill kan se det.

 

Det er vel aldri blitt påstått at konsoll-porter av PC-spill er bedre enn originalene?

 

Dere er alle tre langt ute på kjør. Det er fint om dere leser innleggene mine neste gang før dere svarer. Dette blir bare pinlig.

 

Konklusjon: X-boxen er en PC på boks, som kun kan elskes av dyslektiske PC-fanboys. Dermed basta!

 

Dersom den konklusjonen er din innstilling så tyder det på at du har en agenda mot Xbox. Men konklusjonen din blir ikke sann selv om det er din mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...