Gå til innhold

Dårlig ytelse iforhold til spec?

LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1.En gammal windows installasjon (gjelder 98, 2k og xp) kan kjøre maskinen din isenk uansett hvor rask den er. Reinstaler hvis det ikke blir for mye styr.

2. Vær sikker på at alle drivere er oppdatert.

3. Hvis du har antivirus lagt inn på maskinen kan dette gjøre at maskinen jobber litt i ny og ne, og gjør at spillet kan få en snag. Prøv å deaktiver denne mens du spiller.

4. Nyeste bios er også viktig!

5. Øke/eller fastsette størrelsen på pagefilen, hvis den begynner å forandre størrelsen på denne filen, noe som veldig lett kan skje når du spiller, vil du oppleve ett midlertidig senkning i ytelsen fordi maskina driver med andre ting.

6. Når du spiller er du interisert at maskina er opptatt med spillet ditt, ikke messenger og irc og icq og opera som ligger i bakgrunnen. Lukk alle programmer som du ikke trenger for å starte spillet. (hvis dette hjelper kan du bruke eliminerings prosessen og lukket ett og ett program for å se hvilket program som kanskje ødelegger for deg.

7. AGP aperturesize behøver du ikke bry deg så mye om egentlig, sett den på 128 du, så er du trygg i alle fall.reglen er vel 1/3 av totale minnet tror jeg.

Håper dette hjalp litt, folk sier jo så mye rart her at ting kan gå i surr.

Med vennlig hilsen

Steffeo!

1: Windows xp og windows 2k trenger ikke å installeres i hytt og pine, rydd opp i gammle drivere og annet søppel, finnes et hav av programmer som hjelper deg/meg/dere med det.

Eg installerte windows den 10.7.03, grunnet nytt hovedkort, disk, ram.

Maskinen er like raske nå som den var da eg installerte windows for første gang.

2: Ja det er meget viktig å ha alle driverne oppdaterte, men det er mye viktigere å fjerne de gammle om du kan det.

3: Spør du meg skulle du ikke fått låvt til å skrue av autoscann, hadde folk vært mere nøye med å ikke gjøre som du fåreslår, ville det ikke florert med virus på nettet.

Har dessverre hjulpet en del personer med virus problemer på grunn av at de skrudde av virus beskyttelsen, skulle bare spille litt.

4: Er hovdkortet ikke helt nytt er ikke det nødvendig, skjekk heller hva som er nytt i bios oppdateringen.

Er nyere bios til mitt hovedkort, men eg oppdatere ikke kortet bare for å få støtte for en nyere prosessor.

5: Hvorfor ikke heller bruke standar størrelse, eller for å si det på en annen måte, la windows styre pagefilen.

6: Snakket ikke du om at han hadde en kraftig pc, hehe. Nei det har du rett i, måtte bare trekke litt i deg.

7: Fant en info hos intel om at dagens skjermkort ikke trenger bruker agperturesize, så sett den til 64. Husker ikke hvor hos intel eg leste det, glemte selvsakt å lagre den siden.

PS: Faktisk meget viktigere å være spyware fri også.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

1: Windows xp og windows 2k trenger ikke å installeres i hytt og pine, rydd opp i gammle drivere og annet søppel, finnes et hav av programmer som hjelper deg/meg/dere med det.

Eg installerte windows den 10.7.03, grunnet nytt hovedkort, disk, ram.

Maskinen er like raske nå som den var da eg installerte windows for første gang.

2: Ja det er meget viktig å ha alle driverne oppdaterte, men det er mye viktigere å fjerne de gammle om du kan det.

3: Spør du meg skulle du ikke fått låvt til å skrue av autoscann, hadde folk vært mere nøye med å ikke gjøre som du fåreslår, ville det ikke florert med virus på nettet.

Har dessverre hjulpet en del personer med virus problemer på grunn av at de skrudde av virus beskyttelsen, skulle bare spille litt.

4: Er hovdkortet ikke helt nytt er ikke det nødvendig, skjekk heller hva som er nytt i bios oppdateringen.

Er nyere bios til mitt hovedkort, men eg oppdatere ikke kortet bare for å få støtte for en nyere prosessor.

5: Hvorfor ikke heller bruke standar størrelse, eller for å si det på en annen måte, la windows styre pagefilen.

6: Snakket ikke du om at han hadde en kraftig pc, hehe. Nei det har du rett i, måtte bare trekke litt i deg.

7: Fant en info hos intel om at dagens skjermkort ikke trenger bruker agperturesize, så sett den til 64. Husker ikke hvor hos intel eg leste det, glemte selvsakt å lagre den siden.

PS: Faktisk meget viktigere å være spyware fri også.

OK, leste du i det hele tatt hva jeg skrev eller?

Selvsagt skal han ikke skru av antivirus for alltid, bare når han spiller, men her må det brukes sunn fornuft og prøve alt. Alle vet veldig gått at antivirus kan ofte plutselig gjøre diverse ting, og hvis du har i det hele tatt lest hva som er problemet hans, så vil det jo være dumt å ikke prøve det. det er jo bare å plugge ut nettet.

Hva foretrekker du? bruke en uke på å "finne" gamle drivere eller en dag på bare reinstalere? For du klarer aldri å få windows så rent som under første instalering.

Ang. page filen. Igjen, problemet hans er at det hender det hakker i noen spill, hvis windows begynner å forandre på pagefilen, vil dette skje. Altså, gjør han pagefilen større eller setter den på fast størrekse vil det ikke gjøre det lenger.

Kan ikke tenke meg at det er så viktig å fjerne de gamle driverne, ettersom de ikke brukes uansett. De bare ligger der som noen filer.

Hva spiller det for rolle om hk'et ikke er nytt? Det er fortsatt stor sjangs for at biosen er den som ble levert med hk'et når det var nytt, og da er det ingen grunn til at han ikke skulle legge inn nyeste?

Skal være enig med èn ting du sier her, spyware er viktig å bli kvitt. Ad-aware er gratis og kan hentes ned på http://www.lavasoftusa.com/

7. Den står standard på 128 , kan jo bare la den være.

Jeg forstår ikke helt flisespikkeriet ditt. Det virker ikke som at du vet helt hva du sier, og hva problemet til denne karen er. Her er det ingenting man kan gjøre "feil".

Det kalles feilsøking.

Med vennlig hilsen

Steffen

Lenke til kommentar

Selvsagt skal han ikke skru av antivirus for alltid, bare når han spiller, men her må det brukes sunn fornuft og prøve alt. Alle vet veldig gått at antivirus kan ofte plutselig gjøre diverse ting, og hvis du har i det hele tatt lest hva som er problemet hans, så vil det jo være dumt å ikke prøve det. det er jo bare å plugge ut nettet.

Hva foretrekker du? bruke en uke på å "finne" gamle drivere eller en dag på bare reinstalere? For du klarer aldri å få windows så rent som under første instalering.

Kan ikke tenke meg at det er så viktig å fjerne de gamle driverne, ettersom de ikke brukes uansett. De bare ligger der som noen filer.

Hva spiller det for rolle om hk'et ikke er nytt? Det er fortsatt stor sjangs for at biosen er den som ble levert med hk'et når det var nytt, og da er det ingen grunn til at han ikke skulle legge inn nyeste?

Jeg forstår ikke helt flisespikkeriet ditt. Det virker ikke som at du vet helt hva du sier, og hva problemet til denne karen er. Her er det ingenting man kan gjøre "feil".

Det kalles feilsøking.

Selvsakt leste eg hva du skrev? Hehe, hvordan skulle eg ellers kunne ha kommenter innlegget ditt, du virker som at du ble sint, hvorfor ble du det :p

Leste du hva eg skrev anngående virusprogrammet, har hjulpet mangen med virus problemer på grunn av at de skulle bare spille litt.

Vedkommende eg tenker på skrudde på auto protect etter at vedkommende var ferdig med å spille, men da var det for sent.

Bruke en uke på å finne gammle drivere? Inn med ny, ut med gammel, det er slik eg gjør det.

PS: Er ikke alltid eg fjerner gammle drivere, er ikke alle som er like enkle å finne.

Feil: Har du mulighet for å fjerne gammle driver bør du gjør det, husk for mange filer som ligger på harddisken som ikke blir brukt, kan lage problemer over tid.

Rydde opp i registeret er og meget viktig, har du mangen nøkkler der som ikke peker til noen programmer, vil det ta lengre og lengre tid å starte opp pc'en din.

Fordi at windws skjekker alle nøklene du har i registeret, finner ikke windows programmet,filen der hvor den skulle være, leter windows runt på hele disken din.

Så har du da meget store disk, vil det ta litt tid før du kan bruke pc'en din.

Selvsakt spiller det noen roller om hovdkortet er nytt?? Det er somregel de første bios oppdateringene som fikser bugg/feil

Så har han en gammel bios, ja da kan det hjelpe å oppdatere biosen.

Men eg tror du missforsto meg, eg sa at du/dere skal lese hva som blir fikset i de nyere biosene som kommer ut til hovedkortene.

Er ikke vitsen i å oppdatere en bios bare fordi at det er kommet en nyere bios versjon til kortet ditt.

Flisespikkeriet mitt?? Virker som eg ikke vet hva eg sier, tja håper nå da det. Hehe.

Det var ditt innlegg eg kommenterte, ikke trådstarter.

PS: Du må ikke bil sint, for da sier du kanskje mye som du ikke burde si, ok.

PS: Til å hjelpe med å rydde opp på pc'en din kan du bruke, norton utilities. fix-it utilities 5.0, system mechanic + mangen flere. Bruk google søk etter system utilities.

Lenke til kommentar

Det kalles feilsøking.

Selvsakt leste eg hva du skrev? Hehe, hvordan skulle eg ellers kunne ha kommenter innlegget ditt, du virker som at du ble sint, hvorfor ble du det :p

Leste du hva eg skrev anngående virusprogrammet, har hjulpet mangen med virus problemer på grunn av at de skulle bare spille litt.

Vedkommende eg tenker på skrudde på auto protect etter at vedkommende var ferdig med å spille, men da var det for sent.

Bruke en uke på å finne gammle drivere? Inn med ny, ut med gammel, det er slik eg gjør det.

PS: Er ikke alltid eg fjerner gammle drivere, er ikke alle som er like enkle å finne.

Feil: Har du mulighet for å fjerne gammle driver bør du gjør det, husk for mange filer som ligger på harddisken som ikke blir brukt, kan lage problemer over tid.

Rydde opp i registeret er og meget viktig, har du mangen nøkkler der som ikke peker til noen programmer, vil det ta lengre og lengre tid å starte opp pc'en din.

Fordi at windws skjekker alle nøklene du har i registeret, finner ikke windows programmet,filen der hvor den skulle være, leter windows runt på hele disken din.

Så har du da meget store disk, vil det ta litt tid før du kan bruke pc'en din.

Selvsakt spiller det noen roller om hovdkortet er nytt?? Det er somregel de første bios oppdateringene som fikser bugg/feil

Så har han en gammel bios, ja da kan det hjelpe å oppdatere biosen.

Men eg tror du missforsto meg, eg sa at du/dere skal lese hva som blir fikset i de nyere biosene som kommer ut til hovedkortene.

Er ikke vitsen i å oppdatere en bios bare fordi at det er kommet en nyere bios versjon til kortet ditt.

Flisespikkeriet mitt?? Virker som eg ikke vet hva eg sier, tja håper nå da det. Hehe.

Det var ditt innlegg eg kommenterte, ikke trådstarter.

PS: Du må ikke bil sint, for da sier du kanskje mye som du ikke burde si, ok.

PS: Til å hjelpe med å rydde opp på pc'en din kan du bruke, norton utilities. fix-it utilities 5.0, system mechanic + mangen flere. Bruk google søk etter system utilities.

Joa, men saken var at du kommenterte på mitt. Det virker som at du ikke så hva som var problemet i utgangspunktet. Det har jeg fortsatt ikke fått bekreftet, men nå er ikke vi her for prate om hva du og jeg mener er riktig å gjøre, vi skal jo hjelpe han karen som har en snag i spill.

Uansett selvsagt er jeg ikke sur, jeg er bare engasjert :)

Uansett, jeg tror vi kan gå frem og tilbake om hva som er riktig og ikke, og jeg tror begge to her har rett, derfor kan vi vel bare være enige i at vi er uenige.

Lenke til kommentar
Brodern hadde p4 2,8ghz 1024 ddr ram(Crucial)pc2700.Hovedkort:Asus p4s 800.

Fikk ca 5900p i 2003 benchmark

Kjøpte nytt Hk:AsusP4P 800 Delux+2x256 Pc3200 Corsair XMS.Gikk opp Mellom 500-600p.Du har nok en flaskehals i ram eller hk.

Joda, men så er spørsmålet, er det verd pengene bare for å få 500-600 mer poeng?

Så merker du heller ikke noe forskjell i praksis på de 500-600 ekstra poengene, eneste som merkes er at kontoen blir mindre.

Eg kjøpte ikke nye pc på grunn av at eg kan få mere 3d poeng, eg kjøpte nye på grunn av at min pc var gammel, var 3år.

_LarZen_

Hvorfor bry seg om dette? Du har en meget bra og raske pc, ca 6500 poeng er jo meget bra.

Skal du ha mere poeng, må du kjøpe deg ett nytt kraftigere skjermkort, vent til NV40 eller R420.

Helt enig med deg,det er liten vits å gjøre det.ville bare fortelle det,så kanskje han forstår litt mere,hvor feilen ligger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...