TAS Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Kan selvfølgelig prøve å sette ned AGP til 4x isteden for 8,hvis du kjører på det.Vi hadde "hakking" i spill,ble borte da vi satte ned AGP til 4x.Ble tipset om dette fra forum på internett. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 Slo av FastWrite og satt OpenGl og Direct3D til Ytelse istede for kvalitet. Jeg fikk da 6400 istede for 6333 poeng. Men vil ikke grafikken bli dårligere nå? Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Jo, du vil merke det ganske tydelig i visse spill. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 Ok, vel da må jeg stille det tilbake... Men er det ikke noen som kan ha noe andre forslag da? Har prövd alt som er blitt kasta mot meg her nå men ikke noe hjelper. Det er en flaskehals en plass her det er jeg sikker på...men hvor? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Som jeg sa i forrige post, Sjekk AGP aparture size. Flere her på forumet har hatt problemer med 9800XT - løsningen har vært og sette AGP aparture size ned til 128. Mange tror at så lenge det er 256 Mb ram på grafikk kortet, så setter di opp AGP size til det samme. Dette er feil. Spesielt hvis han har bare 512 Mb ram på maskina. AGP aparture size bør/skal være 64MB, det var nyttig før i tiden med lite ram på selve grafikk kortene. Da skulle AGP aparture size være ca 50% av det totale minnet du hadde på hovedkortet ditt. Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 AGP aparture size bør/skal være 64MB, det var nyttig før i tiden med lite ram på selve grafikk kortene. Da skulle AGP aparture size være ca 50% av det totale minnet du hadde på hovedkortet ditt. Jepp, enig! 64 eller 128... Noen sier det skal settes til 1/4 av minnet på hovedkortet, andre sier halvparten. Eneste måten å finne ut hva som er best for ditt system, er å prøve forskjellige størrelser. AGP Aparture Size betyr: Hvor mye av minnet som står på hovedkortet ditt som kan brukes som ekstra grafikk minne. Man kan da selv tenke seg hva som skjer hvis for mye hovedminne brukes til grafikkminne. PS! Kjetil Laura? over 10.000 poster? Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 (endret) Satt den ned til 64 og rensa systemet for gammle drivere. Gikk da opp til 6343 poeng. Hjalp jo litt da! Skal se åssn det blir på 128 også. Under er fölgene info om fps i testene i 3DMark03 : Game Tests: GT1: Wings Of Fury 190.2 fps GT2: Battle Of Proxyon 45.9 fps GT3: Troll's Lair 38.9 fps GT4: Mother Nature 36.9 fps Cpu Tests: CPU Test1: 54.4 fps CPU Test2: 8.8 fps Resten av testen er kanskje ikke så "viktig". Her er litt minne info om maskina: Total Physical Memory 512 MB Free Physical Memory 320 MB Total Pagefile Memory 1.45 GB Free Pagefile Memory 1.29 GB Endret 22. januar 2004 av _LarZen_ Lenke til kommentar
HuGo_ Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Jeg er er ganske enig.. noe muffins er på fære her. Du burde ha fått mer. Jeg har så og si nesten samme oppsett.. bare med 9800pro istede.. jeg ligger rundt 5500 poeng i 3dmark03... husker ikke nøyaktig.. dog dette var med noe eldre drivere fra ati..skal laste ned nye og prøve dem i dag. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 Testa med 128 i AGP aparture size men da gikk det dårligere. Så da kjörer jeg på 64 der. Men det må vel väre ram brikkene mine som er flaskehalsen her? Altså cpu er jo bra samme er skjermkortet. Hovedkortet vet jeg jo ikke noe serlig om men den stötter ivertfall 8X AGP. Blir sliten av det her jeg...kanskje gå tilbake til Xboxen...lol Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Ok, vel da må jeg stille det tilbake... Men er det ikke noen som kan ha noe andre forslag da? Har prövd alt som er blitt kasta mot meg her nå men ikke noe hjelper. Det er en flaskehals en plass her det er jeg sikker på...men hvor? Hvilkne spill har du problemer med? Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 22. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2004 Unreal2 hakket i ny å ne. Og rimelig mye om det skjedde veldig mye. Horizons Empire Of Istaria sliter rimelig også til tider..... Kjörer spilla i 1280*1024 og med det meste på full guffe. Men det burde denne maskina takkle. Lenke til kommentar
TAS Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Brodern hadde p4 2,8ghz 1024 ddr ram(Crucial)pc2700.Hovedkort:Asus p4s 800. Fikk ca 5900p i 2003 benchmark Kjøpte nytt Hk:AsusP4P 800 Delux+2x256 Pc3200 Corsair XMS.Gikk opp Mellom 500-600p.Du har nok en flaskehals i ram eller hk. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Seriøst..Ingen slår meg her da.... Specs: [email protected], 2x512MB DDR400, Sapphire R9800Pro, Asus P800 Deluxe. Jeg får bare 2700 eller 3700, husker ikke helt, i 3Dmark 03. Dette er jo EXTREMT lite!!!!! Har installert chipsettdrivere osv. Føler også det hakker på noen spill det ikke burde hakke på f.eks Far cry: Alt på very high og 1024x768 og må ha de beste drivrene for å kunne spille med ca. 60fps Aparture size er 128MB Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Brodern hadde p4 2,8ghz 1024 ddr ram(Crucial)pc2700.Hovedkort:Asus p4s 800.Fikk ca 5900p i 2003 benchmark Kjøpte nytt Hk:AsusP4P 800 Delux+2x256 Pc3200 Corsair XMS.Gikk opp Mellom 500-600p.Du har nok en flaskehals i ram eller hk. Joda, men så er spørsmålet, er det verd pengene bare for å få 500-600 mer poeng? Så merker du heller ikke noe forskjell i praksis på de 500-600 ekstra poengene, eneste som merkes er at kontoen blir mindre. Eg kjøpte ikke nye pc på grunn av at eg kan få mere 3d poeng, eg kjøpte nye på grunn av at min pc var gammel, var 3år. _LarZen_ Hvorfor bry seg om dette? Du har en meget bra og raske pc, ca 6500 poeng er jo meget bra. Skal du ha mere poeng, må du kjøpe deg ett nytt kraftigere skjermkort, vent til NV40 eller R420. Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 M@R7!N Det var svært lite ja.... Sjekk denne. Det er ikke meg, men en annen kar med dårligere specs en du har... Formater og installer på nytt. Kjør 3Dmarks med bare Windows, DX9b og skjermkortdriverne. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 M@R7!N: Enkelt svar, tror eg? Prøv alt på standar hastighet, bare prøv er ikke sikker at du får mere 3d poeng om du klokker mye. Husk du har ett meget raskt skjermkort. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Er jo litt merkelig at han ikke får mer da, siden jeg med en klokka 2400+ og ett klokka 9700pro klarer 6396 poeng i 3dmark03 Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Så enig så enig med Kjetil Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Er jo litt merkelig at han ikke får mer da, siden jeg med en klokka 2400+ og ett klokka 9700pro klarer 6396 poeng i 3dmark03 Joda, sant det. Men om eg kjører opp hastigheten på mitt system, får eg mindre hastighet på minnet mitt. Ikke spør hvorfor, husk data kan være meget merkelig greier, kjører sitt eget løp og så forstår du ikke hva som skjer. En av grunnen for at eg ikke klokker lenger, lite å hente i praksis. Men må ærlig si at det var kjekt å teste hvor mye eg klarte å klokke maskinene mine, men min nye skal eg ikke klokke. Lenke til kommentar
lancaster Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Hei, jeg må nesten si at de fleste innleggene her er helt håpløse. 1. Spill skal selvsagt ikke hakke på en slik maskin. Jeg personlig har XP 2500 og radeon 9500 PRO og har enda ikke opplevd hakking, (bortsett fra med AA osv etc blablabla). 2. Man må klare å få en skikkelig definisjon på hva som er hakking, og hva som er en tilfeldig snag (uttales snæg, engelsk.) der maskinen "hopper" over ett par frames i ny og ne. 3. Hakking betyr dårlig framerate, og hakking vil være så og si hele tiden ved for høye innstillinger eller dårlig maskin. 4. En snag er som regel enten at det er ett sted i spillet som er ekstra krevende, eller ett driver problem. Som regel sistnevnte når det gjelder f.eks. at du har ett lydkort der driverne er dårlig oppdatert fra produsentens side, eller faktisk nettverkskortet ditt hvis det er i bruk. Jeg tror den beste løsningen for deg er å sjekke at du har alle driver oppdateringene, ikke engang tenk på overklokking, det vil uansett ikke hjelpe på problemet ditt når du har en såpass kraftig maskin. Her er sjekklisten din, (og når du er ferdig med den er jeg sikker på at du merker forandring) 1.En gammal windows installasjon (gjelder 98, 2k og xp) kan kjøre maskinen din isenk uansett hvor rask den er. Reinstaler hvis det ikke blir for mye styr. 2. Vær sikker på at alle drivere er oppdatert. 3. Hvis du har antivirus lagt inn på maskinen kan dette gjøre at maskinen jobber litt i ny og ne, og gjør at spillet kan få en snag. Prøv å deaktiver denne mens du spiller. 4. Nyeste bios er også viktig! 5. Øke/eller fastsette størrelsen på pagefilen, hvis den begynner å forandre størrelsen på denne filen, noe som veldig lett kan skje når du spiller, vil du oppleve ett midlertidig senkning i ytelsen fordi maskina driver med andre ting. 6. Når du spiller er du interisert at maskina er opptatt med spillet ditt, ikke messenger og irc og icq og opera som ligger i bakgrunnen. Lukk alle programmer som du ikke trenger for å starte spillet. (hvis dette hjelper kan du bruke eliminerings prosessen og lukket ett og ett program for å se hvilket program som kanskje ødelegger for deg. 7. AGP aperturesize behøver du ikke bry deg så mye om egentlig, sett den på 128 du, så er du trygg i alle fall.reglen er vel 1/3 av totale minnet tror jeg. Håper dette hjalp litt, folk sier jo så mye rart her at ting kan gå i surr. Med vennlig hilsen Steffeo! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå