Gå til innhold

4,4 GB/s i Sandra med singelchannel


Anbefalte innlegg

Kjørte denne testen mandag kveld med Athlon 64 3200+ på et Gigabyte K8N med en 256 MB GeIL PC3700 brikke. HT og RAM hastighet var synkron på 305 MHz, multiplier på 7,5 og minnespenning på 3,55 V.

 

Resultatet på 4405/4407 MB/s (Int/Float) kan beskues her.

 

3DMark2001-resultat på 295 MHz HT/RAM kan beskues her.

 

Edit: Har blitt informert om at Athlon 64 ikke kan kjøre minnet på .5 deler i forhold til CPU-hastighet, så hastigheten på minnet er sansynligvis 2285 MHz/8=285,8 MHz "DDR572". Dette gjenspeiler derimot en ekstremt god utnyttelse av båndbredden på Sandra-testen, rundt 96%.

Endret av Kamerat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker!

 

Hovedkortet er moddet ja, vmem-mod. I tilegg er PSU modifisert for å få høyere 3,3 V da strømforsyninga til RAMen bruker den, kjørte på 3,95 V under testinga.

 

Skjermkortet var klokka til 452 MHz/365 MHz under 3DMark2001, kjøling er standard på skjermkort og CPU (boxed).

Lenke til kommentar

Hey! Deg kjenner jeg igjen fra Xtreme! :D

 

Meget bra score det der!! Selv klarer jeg ikke mer enn 3800 MB/s...RAM PÅ 502MHz 2-2-2-6 og CPU på 3.25GHz. Ikke så veeeldig bra da men. Har ikke prøvd på noe mer, men kanskje skal jeg klare å presse på litt til. Har bare gjort vdimm modden på MAX3 kortet mitt, men ikke modding av PSU enda og ikke gjort VTT modden, som jeg tror jeg skal gjøre. Så ramen er kjørt på 3.2v når jeg kjørte den på 502MHz... ;)

Endret av Gef
Lenke til kommentar

Pene timings, BH-5 det vel? GeIL RAMen klarer ikke 2-2-2-6 på noe særlig over 200 MHz og 2,9 V engang :( , men jeg hadde aldri forventa denne hastigheten ut av dem når jeg kjøpte de i sommer. Skulle gjerne testa med enda høyere spenning, men må ha meg en 50 ohms trimpot til PSU-moden, kjører en 1k pot nå og den er utrolig vansklig å regulere i et så lavt område.

Endret av Kamerat
Lenke til kommentar
Pene timings, BH-5 det vel? GeIL RAMen klarer ikke 2-2-2-6 på noe særlig over 200 MHz og 2,9 V engang :( , men jeg hadde aldri forventa denne hastigheten ut av dem når jeg kjøpte de i sommer.

Kjøpte min kjære TwinMOS PC3200 m/Winbond BH-5 brikke for ca 2 år siden ;)

 

Venter nye Corsair brikker som skal være BH-5, håper bare det er rev 1,1! Blir digg å få kjøre dual :D

 

Har kjørt singel i 1 måned nu :no:

Lenke til kommentar
Kamerat: Virkelig imponerende! :yes:

 

Jeg har tydeligvis gått glipp av noe stort her, nemlig at det nå er mulig å stille multiplieren på Athlon 64. Virkelig et skritt fremover! Håper vi får en artikkel om dette på overklokking.no snart. *hint hint*

Det går an, men bare nedover. Dette er pga. Cool'n'Quiet.

Lenke til kommentar
Kamerat: Virkelig imponerende! :yes:

 

Jeg har tydeligvis gått glipp av noe stort her, nemlig at det nå er mulig å stille multiplieren på Athlon 64. Virkelig et skritt fremover! Håper vi får en artikkel om dette på overklokking.no snart. *hint hint*

Takker Simen1 :)

 

Som EnD.R.E. sier er det bare mulig å sette den ned på A64, men det gir uansett en mye større fleksibilitet i forhold til de hastighetene man kan kjøre minnet og HT-bussen på i forhold til å ikke kunne stille i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...