Gå til innhold

Grei spill pc til 11-12lapper?


Anbefalte innlegg

waterchill cpu,gpu og chipset vannkjøler...

AMD 2500+ barton

WD 160gb Caviar se

Asus A7N8X deluxe

OCZ 512mb 3200 ram "Platinium"

ett radeon 9800pro kort

og en dvd-spiller

 

skjerm kan jeg tenke på senere (har en brukbar en)

ett Logitech MX tastatur

dvd- brenner kan jeg tenke på litt senere når jeg får penger

kabinnet enten et AOpen H600B (med strømforsyng på mpx)

eller et colorcase "new noblesse" på microplex + en stille psu

 

takk for alle svar... :D

Endret av jsdf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser i grunnen helt greit ut, men for meg fremstår det for meg som ganske tåpelig å legge ned 2600 kr i vannkjøling i stedet for å legge det ned i en bedre prosessor og et annet hovedkort.

 

En overklokket XP2500+ yter nok kanskje som en XP3200+, men det er fortsatt bare en overklokket XP2500+, ikke en Athlon 64 3000+, som yter adskillig bedre enn en XP3200+.

 

I tillegg til at du vil spare omlag 1000 kr på å bytte om dette her gir det deg i tillegg bedre ytelse. De 1000 ekstra kronene kan du jo legge ned i et bedre skjermkort - Radeon 9800XT kanskje?

 

Jaja, det var nå mitt forslag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Ser bra ut. Du kan jo eventuelt sjekke ut et 64-bit system, men med det kjølesystemet og ram du har skal det ikke være noe problem å overklokke.

 

Edit: Kjøp 9800 pro ikke xt. Vent heller på nye brikker.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Dirty Water Skrevet 20/01/2004 : 23:53

  Ser i grunnen helt greit ut, men for meg fremstår det for meg som ganske tåpelig å legge ned 2600 kr i vannkjøling i stedet for å legge det ned i en bedre prosessor og et annet hovedkort.

 

En overklokket XP2500+ yter nok kanskje som en XP3200+, men det er fortsatt bare en overklokket XP2500+, ikke en Athlon 64 3000+, som yter adskillig bedre enn en XP3200+.

 

I tillegg til at du vil spare omlag 1000 kr på å bytte om dette her gir det deg i tillegg bedre ytelse. De 1000 ekstra kronene kan du jo legge ned i et bedre skjermkort - Radeon 9800XT kanskje?

 

Jaja, det var nå mitt forslag. 

 

Er helt enig i den der. Dersom du absolutt MÅ ha waterchill ville ihvertfall jeg ha valgt en cpu som kanskje er litt mer overklokkingsvennlig, f.eks en P4C 2.6GHz. Den får du iallfall over 3GHz pluss mye mer. Jeg har selv XP 2500+ og kan kjøre denne på 2.4 GHz med mye viftestøy og på 2.2 GHz med behagelig viftestøy, og jeg føler ikke at det er behov for waterchill til det systemet siden jeg ikke tror at potensialet blir brukt. Det blir litt dyrere, men mer fornuftig. Personlig ville jeg ha kutta ut waterchill, siden du skal holde deg til 11-12 lapper.

 

Dersom du kutter ut waterchill så ville jeg ha gått for A64 som nevnt av Dirty Water.

Lenke til kommentar

jaja... siden dere sier d... kan jeg gå for en 64-pc

 

er denne grei da?

 

Raidmax Miditower m/vindu, Sort 495,00 (Microplex)

Arctic Silver 5 Termisk Pasta 79,00 (Microplex)

 

OCZ 512MB DDR PC3200 EL PLATINUM 1 238,00 (MPX)

 

Western Digital Caviar 160GB IDE 7200RPM 975,01 (Komplett)

Asus K8V DELUXE Hovedkort Socket 754 1 405,94 (Komplett)

LG DVD-spiller IDE 16x/48x Sort, Bulk 350,35 (Komplett)

Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB 2 634,44 (Komplett)

Logitech Cordless Desktop MX 908,97 (Komplett)

Chieftec Strømforsyning ATX 360W (P-4) 450,45 (Komplett)

AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz BOXED 2 050,00 (Komplett)

 

 

Tilsammen 10 585,00 +frakt = ca 11000

 

er den grei da?

på BOXED versjonen av cpu'en... har den god nok vifte til overklokkes?

og følger det med kjøleribbe?

 

jeg droppet powercolor sitt grafikkort pga, viften... har Sapphire sitt skjermkort bra vifte?

 

og på kabinnettet jeg bestilte følger det med 3 vifter... holder det i begynnelsen...?

Lenke til kommentar
jaja... siden dere sier d... kan jeg gå for en 64-pc

 

er denne grei da?

 

Raidmax Miditower m/vindu, Sort 495,00 (Microplex)

Arctic Silver 5 Termisk Pasta 79,00 (Microplex)

 

OCZ 512MB DDR PC3200 EL PLATINUM 1 238,00 (MPX)

 

Western Digital Caviar 160GB IDE 7200RPM 975,01 (Komplett)

Asus K8V DELUXE Hovedkort Socket 754 1 405,94 (Komplett)

LG DVD-spiller IDE 16x/48x Sort, Bulk 350,35 (Komplett)

Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB 2 634,44 (Komplett)

Logitech Cordless Desktop MX 908,97 (Komplett)

Chieftec Strømforsyning ATX 360W (P-4) 450,45 (Komplett)

AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz BOXED 2 050,00 (Komplett)

 

 

Tilsammen 10 585,00 +frakt = ca 11000

 

er den grei da?

på BOXED versjonen av cpu'en... har den god nok vifte til overklokkes?

og følger det med kjøleribbe?

 

jeg droppet powercolor sitt grafikkort pga, viften... har Sapphire sitt skjermkort bra vifte?

 

og på kabinnettet jeg bestilte følger det med 3 vifter... holder det i begynnelsen...?

Sapphire viftene skal vist være ganske dårlige. Tror Hercules er bedre

Lenke til kommentar

Jeg har iallefall ikke hørt noe om at Sapphire viftene er dårlige..

 

Har selv Sapphire R9800pro og har ikke hatt noen problemer med vifta, har heller ikke hørt om noen andre. Men herculesviftene er helt sikkert bedre med tanke på at de lager dem selv. Ven så koster også Hercules også ganske mye mer da.

 

Ville valgt Sapphire. Hadde aldri betalt 1000kr!!! mer for hercules.

Ytelsen er jo lik.

Lenke til kommentar

Kjøp Power Color Radeon9800pro og en ny kjøler som f.eks zalman heatpipe m/vifte eller Arctic Vga Silencer, da har du et bedre, stillerere og billigere kort enn hercules sine.

 

[edit] Trenger ikke være power color men det billigste du finner [/edit ]

Endret av zaico
Lenke til kommentar
er det riktigt at en har dårlig overklokkingsmuligheter på en A64 cpu?

hvor lang tror du det er mulig å overklokke men en A64 BOXED 3200+ cpu og med hovedkortet jeg snart vil bestille da?

og med 3 kabinnettvifter (følger med kabinettet)

det lurer jeg på og om det følger med kjøleribbe på BOXED versjonen...

 

og så blir det en A64 3200+ istede for en 3000+

og en powercolor radeon 9800pro... så kjøper jeg meg ny kjøler til det...

 

det var vel det... og er der noe feil med oppsettet nå?

Lenke til kommentar
er det riktigt at en har dårlig overklokkingsmuligheter på en A64 cpu?

hvor lang tror du det er mulig å overklokke men en A64 BOXED 3200+ cpu og med hovedkortet jeg snart vil bestille da?

og med 3 kabinnettvifter  (følger med kabinettet)

Bestill heller en A64 xp3000+, denne klokker helt greit. Jeg ville ikke ha benyttet meg av boxed kjøleren, kjøp heller denne Thermaltaken fra komplett

 

Ja det følger med komplett kjøler når du kjøper boxen, men kjøp heller bulk og en annen kjøler

Endret av zaico
Lenke til kommentar

Om ikke du har fått det med deg har Asus innrømmet feil på noen av K8V kortene sine. Kortet mitt hadde ikke den feilen riktig nok! (kjøpt hos komplett)

 

I tillegg har snekker'n hatt STORE problemer med kortet sitt(antagligvis litt ekstra uheldig).

Det har også vist seg at K8V i likhet med mange andre 754-socket kort er sære på minne.

 

 

Jeg har ikke fått testet mitt K8V ennå pga en bøyd cpu-pinne, men håper det vil funke. her kjøpt Corsair TWINXS et eller annet som minne.

 

 

 

I ettertid ville jeg nok gått for MSI eller gigabit sine hk når det gjelder 745-socket.

AMD64 3002+ og gigabit hovedkort hvis jeg skulle klokke

Lenke til kommentar

noen sier 3200+ og noen sier 3000+ jeg leste en test der det sto at 3000+ er mye mere overklokkevennelig en 3200+ (som mange her sier) og i testen sto det at det ikke var mye forskjell på en overklokket 3000+ og en 3200+ selv om 3200+ har 1mb L2 cache... så jeg tror jeg går for 3000+ Bulk jeg... og kjøper en ny vifte å overklokker den.. :cool:

 

 

er Abit sitt KV8 hovedkort greit? det var litt dyrt.. men siden jeg kjøper 3000+ istede for 3200+ skal det nok gå... eller bør jeg kansje heller gå for dette??? og er denne viften bra nok til skjermkortet? (Powercolor 9800pro) jeg kommer til å overklokke det litt.... :thumbup:

Endret av jsdf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...