xlpuma Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Jeg har en pc som har oppsett som i signatur. Jeg kjører maskina fint med multplier i max, da kjører den med ca 2.15 gigg. Men når jeg kjører opp systembussen noe særlig over 166 Mhz, får jeg lett blåskjerm etter windows har startet, tilsynelatende når som helst. Tar jeg ikke feil nekter den å starte når jeg beveger meg over ca 175 Mhz. Blåskjermen sier noe sånt som : irq less or equal. Kan det være RAM'en som er for lav hastighet på, eller er det pci kort som ikke tåler dette?Har bare ett pci kort, og det er isdn kortet.... nevner for ordens skyld at jeg ikke har rørt innstillingene på ram'en. Hva kan det være doktor? Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Det er nok rammen som stopper deg her ja... for å kjøre høy system buss bør du skaffedeg noe god 3200 ram.. Lenke til kommentar
xlpuma Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 Oki... Det går ikke å klokke ram'en opp noe? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Øk vdimm til 2,8v, da kommer du nok endel høyere. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Oki... Det går ikke å klokke ram'en opp noe? Skal ikke være noe problem med overklokking av den rammen der. Har twinMOS PC2700 selv, klokker som bare det: Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Iperik jeg ser at du har en PC med P4 2,8 @ 3.5 Ghz. Videre leser jeg at du har bare 256MB RAM!!? Jeg har ikke noe med det altså...men tror PC'n din hadde blitt raskere med 256MB RAM til... Men det er jo moro når Windows bruker harddisken som minne ikkesant Lenke til kommentar
lperik Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 Iperik jeg ser at du har en PC med P4 2,8 @ 3.5 Ghz. Videre leser jeg at du har bare 256MB RAM!!? Jeg har ikke noe med det altså...men tror PC'n din hadde blitt raskere med 256MB RAM til... Men det er jo moro når Windows bruker harddisken som minne ikkesant hehe, sjekk profilen min nå Satt bare å venta på brikkene og lekte meg med en 256mb brikke imens Lenke til kommentar
lperik Skrevet 22. januar 2004 Del Skrevet 22. januar 2004 xlpuma: Har du prøvd som EnD.R.E. skrev, å øke til 2.8v? Det var iallefall det jeg kjørte min brikke på da den stod på PC3700 hastighet. Du får gi tilbakemeldinger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå