Gå til innhold

Bytting av nipler i gammel swiftech blokk

Anbefalte innlegg

Har en gammel swiftech MCW462

Denne kom i sine tider med parflex koblinger, men nå vil jeg ha den om til 1/2" isteden.

Problemet er jo at de niplene sitter nedi blokka og jeg aner ikke hvordan gjenger det er på dem hvis jeg får dem ut.

Har sett at den siste modellen kom med sånne tilkoblinger, men vet ikke om det er samme blokka.

Så..er det mulig å få ut niplene og sette inn nye uten å ødelegge no??

Hvor kratig er forresten denne blokka?? Har en 2600+..burde vel klare den greit, selv med litt overklokking

Endret av Zephyr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke mulig å bytte dem altså??

Hvis jeg åpner blokka ser jeg vel kanskje hvor store gjenger det er..

Nå har parflexkoblingene begynt å lekke også når jeg bøyer litt på røra som går til den..skjer det etterhvert, ellerer det slangene som kan ha blitt dårlige?? Har brukt de samme mange ganger nå

Lenke til kommentar

Alu mot kobber er gøy :)

Prøver å få dem ut nå, men får ikke tak på dem.

Den indre "greia" i parflex koblinga går jo rundt så må bruke no heftig verktøy her.

jaja..bare å hogge til det..kan ikke ha vannblokk som lekker..det kan jo fort bli skikkelig dyrt :scared:

Lenke til kommentar

jepp jepp...det var den blokka

Det er ikke gjenger i det hele tatt under de parflexkoblingene

Det var no slags låseskive mot en kant..

Må prøve å gjenge opp med no svære greier da..det er 1/2" som er utvendig gjengestr??..er det ikke det da?

Lenke til kommentar

Husk at 1/2" rørgjenger (som er den dimensjoner BSP og NPT RØRgjenger leveres i) tilsvarer omtrent 21mm. ytre diameter. Om du har en 1/2" rørgjengetapp du skal gjenge med skal du bruke 19 mm. gjengebor hvis du har planer om å gjøre noe sånt. Hvis diameteren på hullet er vesentlig større enn dette bør du vurdere å skaffe deg en annen blokk om du ikke har lyst på en "vannspylt" pc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...