Anterialis Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Skal ha <div> i en html fil, så vil jeg sette attributter for denne <div>'en i css. Hvordan setter jeg det opp i css? husker ikke helt hvordan man gjør det. Prøvde meg fram med følgende uten hell: I CSS: #navn_her { text-align: center; } I html fila: <div id="navn_her"> blablablablabla og mere til....mm. osv. ol.etc.. </div> Now tell me: Why ain't it workin'? Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 (endret) funker fint her.. dev.webfreak.no/w3p.cfm Endret 20. januar 2004 av cfenzo Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 Jaja men da er det nok bare html fila mi som ikke liker meg eller noe... Det er ikke så greit alltid. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Sikker på at du har angitt id på begge to, og ikkje laga en class, og satt en id på div-elementet?? Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 Ja jeg har satt "id". Men har dette noe å si? Kan man ikke ha class="" også? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 <div id="firkant"><div class="punktum"> #firkant { bla bal: bvlab; } .punktum { kiwerfewr: rngrg; } Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 Med andre ord: Du kan bruke de om hverandre, så lenge du har kontroll på hvilken du bruker! Lenke til kommentar
NuB Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Det later til at du blir "eid" av egen html-fil... Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Et tips: Ting som det bare skal være én av i dokumentet: id Ting som kan forekomme flere ganger: class husk dette, og du slipper å rote rundt når du skal sjekke, 'har jeg brukt id eller class her??' Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå