Daffah Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 (endret) Jeg takker for alles meninger her, ville bare vite hva dere syntes om saken Endret 20. januar 2004 av Daffah Lenke til kommentar
Jabbala Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 (endret) Han sa også at en må installere OS på nytt hver gang det blir satt i nye komponenter, noe jeg også mener er noe tull... Dette stemmer. Man MÅ ikke men etter at man har satt inn et nytt hovedkort og cpu så er det så absolutt anbefalt å gjøre dette. Endret 20. januar 2004 av Jabbala Lenke til kommentar
Jabbala Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 (endret) sry for feil Endret 20. januar 2004 av Jabbala Lenke til kommentar
Daffah Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 Jada, jeg er selvfølgelig klar over dette, men jeg kan ikke sette i gang å installere OS på nytt når jeg ikke kan ha maskinen på, for da blir den for varm.... Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Ville vært greit om du kunne nevne hva slags vifte du har. Boxed? Lenke til kommentar
Daffah Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 Jeg mener det var en Glacialtech eller EKL, er ikke helt sikker, det var Komplett som tok seg av det, så en skulle jo tro at de satt på en vifte som taklet XP2800+ Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Gjør ingenting om han snur og vrir litt på kjøleren når den allerede sitter fast, så lenge han ikke prøver å dra den ut eller presser den mot hovedkortet. Bruker også vri litt på kjøleren for å smøre ut kjølepastaen skikkelig (selvfølgelig er jeg forsiktig). Ellers er ikke kjølepasta et MUST, men det er absolutt å anbefale og dette vet erfarne datafolk. Og som Jabbala skriver , det anbefales å installere nytt OS (i Win2k og XP skal det gå an å bruke repair-funksjonen, aldri prøvd dette selv tho) etter bytte av komponenter for å få oppdatert diverse software. Tror ikke den ansatte var så på jordet, sikkert bare stressa eller trøtt og lei. Synd at maskinen ikke funker sånn som den skal da. Lenke til kommentar
Daffah Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 Om den var boxed aner jeg ikke, jeg ble ikke informert om hvilken vifte de satt i, jeg stolte jo på dem jeg... Lenke til kommentar
electr0nique Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Mulig det er flisespikking, men la gå.. Hadde det ikke vært en idé å fjerne "Komplett" fra teksten, ettersom Datakjeden ikke har noe som helst med Komplett å gjøre? Greit at mange kan se ut til å ha noe/mye imot komplett.no, men det er vel ikke nødvendig å sverte de unødvendig mye? Lenke til kommentar
Daffah Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 Ja, jeg er enig med det du sier Tacritan, men faktisk så presset han viften både inn mot hovedkortet, og ut, han var rett å slett hardhendt... Lenke til kommentar
JimL Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 (endret) Det med kjølepasta som kun gir en temperatursenkning på en par-tre grader kan sikkert i mange tilfeller stemme. I hvert fall når man regner med den (kanskje ikke fullt så bra typen) som kommer med cpu'er. Når det gjelder hardhendt behandling ville jeg ikke bekymret meg noe særlig. PC-deler tåler utrolig mye (vil likevel ikke oppfordre noen til å ta i mer enn de selv tør), men kan jo gi et godt eksempel. Jeg så en kompis miste en p4 cpu på gulvet, og han bøyde vel en fire-fem pinner (japp, de der under cpu'en), noe som i og for seg ikke er så bra, menmen, fram med tanga, bøy dem tilbake, og tror dere f**n ikke en virket? (og joda, virker nå etter et par måneder også ) Ellers så har vel datakjeden økonomi som er god nok til å erstatte mulige ødeleggelser de skulle komme til å gjøre ved for hardhendt behandling av PCer som er til service. Og tja, ville gått for at det er rett og slett en for dårlig kjøler/vifte på CPUen, selv om jeg er noe usikker... Endret 20. januar 2004 av JimL Lenke til kommentar
Daffah Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 Altså electr0nique, jeg sverter absolutt ikke hverken Komplett eller Datakjeden, men den butikken på Laksevåg skiftet til Datakjeden for en liten stund siden, så jeg er fremdeles vant med å si Komplett...Sorry for det... Lenke til kommentar
Daffah Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 Ja, jeg stoler fullstendig på dem jeg, er ellers en veldig fornøyd kunde.. Både Komplett og Datakjeden er veldig greie folk å ha med å gjøre. (det vet jeg, er ganske god kunde hos dem) Jeg klager jo ikke på noe her, ville bare vite hva dere der ute mente om dette. Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 (endret) Når det gjelder hardhendt behandling ville jeg ikke bekymret meg noe særlig. PC-deler tåler utrolig mye (vil likevel ikke oppfordre noen til å ta i mer enn de selv tør), men kan jo gi et godt eksempel. Jeg så en kompis miste en p4 cpu på gulvet, og han bøyde vel en fire-fem pinner (japp, de der under cpu'en), noe som i og for seg ikke er så bra, menmen, fram med tanga, bøy dem tilbake, og tror dere f**n ikke en virket? (og joda, virker nå etter et par måneder også ) Et par bøyde pinner er da slett ikke farlig. Er ikke akkurat som du ødelegger cpu'en på å forflytte et par tilkoblinger, du kan forsåvidt brekke av alle beina og lodde ledninger på istedetfor. Så lenge du finner en måte å koble de til hovedkortet på, og ordner en måte å feste kjøleren på så funker det som gull. Edit: skriveleif med mere Endret 20. januar 2004 av Tacritan Lenke til kommentar
JimL Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 ok, var mest som et eksempel på at delene faktisk tåler mer enn man tror.... Klarte ikke å komme på noe bedre akkurat nå ^^ Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Prøv å kjør med åpent kabinett, har du stor nok psu? Hvis du har en annen vifte sett på den. Lenke til kommentar
Daffah Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 Den er inne til sjekk hos Datakjeden nå, Så jeg overlater det til dem...satser på at de klarer å finne ut hva problemet er, men det jeg fremdeles tror, er at viften er for svak.. Lenke til kommentar
Jabbala Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Dette kan nesten tyde på noe lignende problem som jeg hadde. Har en MIST silenttwin . Stille og bra. Men da jeg fikk den hadde jeg satt den litt skjeift på plass. Dette medførte veldig høy temperatur, da restarta maskina seg og styrte på. Tror ikke dette er tilfelle hos deg, men kan aldri vite. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Si meg, hva har dette med annet om hardware å gjøre? Dette skulle vært postet i Webshoperfaringer Stenges grunnet feilposting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg