stclem Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Er det noen som har et script som kan hente nyheter fra aviser som f.eks. VG? og poste dem på min side. Slik at jeg får de fem siste nyhetene fra VG som linker på min side. Lenke til kommentar
simenss Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Se http://www.webber.no/index.php?artid=13 Lenke til kommentar
???????? Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Skal du hente ut nyhetene på en enkel måte, og trenger ikke bildene, kan du bruke denne adressen: http://interaktiv.vg.no/mobil/ NB: husk å sjekk på vg.no, eller kontakt de, om du får publisere nyhetene deres! Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 mange netsteder har en RSS feed for nettopp slike ting. RSS er en XML standard for å vise strukturerte data. hvis du søker litt på google finner du sikkert noe du kan bruke. jeg har ikke gjort dette selv. Lenke til kommentar
stclem Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 Simenss: Desverre er den siden du viser til ikke brukende for meg. Jeg trenger kun nyhetene som link. Den på denne siden tar med for mye. ????????? og Torbjørn: Jeg trenger desverre ikke bare de generelle nyhetene, men kun en bestemt kategori innenfor sport. RSS hadde vært glimrende, men for det første så virker ikke RSS fra VG, og så har de ikke RSS til den ene kategorien jeg har. Det blir for mye som er uinteresangt for meg. Når det gjelder tilatelse, så er det lov å legge ut materiale fra andre så lenge man viser til hvor man har hentet det. Det blir jo direkte reklame for dem, siden når de klikker på linkene på min side kommer til VG for å lese hele nyheten. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Når det gjelder tilatelse, så er det lov å legge ut materiale fra andre så lenge man viser til hvor man har hentet det. Det blir jo direkte reklame for dem, siden når de klikker på linkene på min side kommer til VG for å lese hele nyheten. Feil, du tenker på sitat retten. Den gir deg rett til å sitere, og det er begrenset hvor mye du kan sitere. Alt som publiseres på nettet, som ikke uten videre kan "lages" av andre er kopi beskyttet. Lenke til kommentar
stclem Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 Du har sikkert rett, men tror ikke f.eks. VG kommer til å klage hvis jeg har fem linker til dem med overskrifter fra dem....Vet om en del andre som har det, men desverre kan jeg ikke gjøre det på samme måte som de. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Du må bare finne et logisk mønster, f.eks. er alle overskriftene i kategoriene i følgende format <FONT SIZE=5 face="Times New Roman,Times"> Så kommer overskriften og beskrivelsen - så avsluttes den med "Les hele saken</A>" Ved å hente ut innholdet mellom dette, får du teksten og linken. Lenke til kommentar
simenss Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Du må bare finne et logisk mønster, f.eks. er alle overskriftene i kategoriene i følgende format <FONT SIZE=5 face="Times New Roman,Times">Så kommer overskriften og beskrivelsen - så avsluttes den med "Les hele saken</A>" Ved å hente ut innholdet mellom dette, får du teksten og linken. Som ???????? sier, så kan du bruke scriptet jeg fant bare du finner noe unikt for akkurat det du skal inkludere. Men du må kanskje gjøre noen endringer i scriptet... Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 denne kanskje: http://www.vg.no/export/Alle/rdf.hbs?kat=sport Lenke til kommentar
stclem Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2004 Når jeg har funnet noe unikt for akkurat det jeg skal ha med på min side, hvor setter jeg det inn? Skal jeg sette inn <font size="4"> der det står articles? <? $hent_fra_url = "http://www.eurohostguide.com/index.php"; // Full adresse til dokumentet du vil hente fra. $kildenavn = "Eurohostguide"; $kildeurl = "http://www.eurohostguide.com"; print("<b>Eurhostguide.com</b><p>"); $hent_start = "<!-- ARTICLES START-->"; $hent_slutt = "<!-- //ARTICLES END-->"; $file = fopen("$hent_fra_url", "r"); $rf = fread($file, 50000); $grab = eregi("$hent_start(.*)$hent_slutt", $rf, $printing); $printing[1] = str_replace("Articles", "Artikler", $printing[1]); fclose($file); echo $printing[1]; print("<h5>Kilde: <a href='$kildeurl'>$kildenavn</a></h5></font>"); ?> Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 hvor har du <font size="4"> fra? ser ut som skriptet over finner HTML kommentarene som står der i teksten den parser. Lenke til kommentar
stclem Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2004 <font size="4"> er det som er "unikt" i scriptkoden til siden jeg skal hente overskrifter fra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå