Gå til innhold

LOL lattis vifte!


kverna

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv opplevd at pc`n skrur seg på av seg selv, uten noe form for tidsinnstilling e.l

Skummelt :mrgreen:

 

Ene Sunon vifta mi gikk berserk og økte fra 4500 til 7000rpm når den egentlig bare støtter 5000...

Skummelt... bråka som bare f*** helt til døde stille og rolig.. Ingen har enda funnet ut hva som var feilen... :mrgreen:

Lenke til kommentar
men det slår ikke min opplevelse i helga...

 

måtte av en eller annen grunn inn i dataen for en skjekk, også klarer jeg å få en finger i prosessor vifta slik at ett av blanene knekker...Har en volcano 11+ som da stod på full guffe, og den begynte å riste og bråke noe fælt. så jeg skrudde ned hastigheten helt, og skrudde av dataen. Satta på en kabinett vifte som en middlertidig løsning siden jeg var på LAN. Da jeg ko hjem så limte jeg på fiftebladet med superlig (fra biltema  :thumbs: ) og det gikk egentlig helt bra. Men når jeg sette opp hastigheten litt over 4000rpm så kommer det en litt underlig lyd, men jeg pleide bare å kjøre den på ca 3500 rpm allikevel.

Akkurat det samme skjedde med meg en gang :D

Jeg tok også å limte på viftebladet igjen. :thumbs:

 

Ikke den beste løsningen men...

Og jeg som trodde at jeg var alene om dette :D:blush:

 

Edit: Men vifte bladet mitt knakk på flere steder så jeg fikk ikke limt, 580 spenn rett ut av vinduet :angry:

Endret av MU26599
Lenke til kommentar
å poenget ditt er ?

Bare rasshull komentar som var meninga ? at en vifte blir ødelagt er faktisk ganske viktig for noen.. så hold søpple kommentarene dine for deg selv!

er kanskje viktig om man har 89 kroner i års lønn og akkuratt til en enermax vifte som man klarer å knekke :laugh:

 

kanskje jeg tokk litt hardt i .. skal kule n litt :ermm:

Endret av felge
Lenke til kommentar
Og jeg som trodde at jeg var alene om dette :D  :blush:

 

Edit: Men vifte bladet mitt knakk på flere steder så jeg fikk ikke limt, 580 spenn rett ut av vinduet :angry:

Er jo berre å sette på ei ny vifte. Trenger ikkje å bytte heile kjølaren.. Eller misforsto eg no?

Det var en Zalman CNPS7000ACU, og jeg fant ikke et sted hvor jeg fikk kjøpt bare vifta. Tro meg, jeg ville bare bytte vifta...

Lenke til kommentar

Har også klart å knerte ene viftebladet på min Titant 120mm, måtte ta i litt for å få vifta fast på radiatoren min i det handa skled og med et smell fløy viftebladet i gulvet. Var litt bitter da, men vifta funka ganske fint etterpå, bortsett fra "litt" vibrasjoner i hele pc'en. Kunne sikkert rista seg inn på richters skala. ;)

Lenke til kommentar
Prøv å flytte den røde bryteren bak på strømforsyningen fra 230V til 110V mens PC'n er igang...

 

*kapoff*

 

:D:yes::devil:

Det skedde med meg! :blush:

Hadde nettop fått kjøpt meg ny data i usa for et år siden, og når jeg kom hjem så glemte jeg å bytte på bryteren!

 

POFF!!

 

Jeg ble skikkelig redd, begynte å ryke fra den, trodde den var helt ødelagt

Lenke til kommentar
Var viftene begynt å bli gamle eller?

*Redd for at det kan skje med mine og..* =)

Mine var helt nye...

Men det skal sies at viftebladene ikke fløy av av seg selv, de kom borti noe

og ble derfor spratt av. Men de tåler forbausende lite, til og med en gammel CoolerMaster 60x60 tålte mer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...