Gå til innhold

LOL lattis vifte!


kverna

Anbefalte innlegg

Satt her om dagen og surfa på internett da jeg pluselig hørte ett utrolig brak og noe som klirra inni pcen..

da hadde 2 stk av viftebladene rett og slett løsna og skutt inn i maskina.

Det var helt utrolig!!! att det skulle skje var det jeg venta minst..

Kan legge ut bilder når jeg får tilbake kameraet..

Viften var en titan 120mm..

 

(flaks jeg hadde gitter på :blush: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men det slår ikke min opplevelse i helga...

 

måtte av en eller annen grunn inn i dataen for en skjekk, også klarer jeg å få en finger i prosessor vifta slik at ett av blanene knekker...Har en volcano 11+ som da stod på full guffe, og den begynte å riste og bråke noe fælt. så jeg skrudde ned hastigheten helt, og skrudde av dataen. Satta på en kabinett vifte som en middlertidig løsning siden jeg var på LAN. Da jeg ko hjem så limte jeg på fiftebladet med superlig (fra biltema :thumbs: ) og det gikk egentlig helt bra. Men når jeg sette opp hastigheten litt over 4000rpm så kommer det en litt underlig lyd, men jeg pleide bare å kjøre den på ca 3500 rpm allikevel.

Lenke til kommentar

må jo si at det er noe av det styggeste jeg har hørt!

 

har opplevd en skikkelig syk ting opp gjennom åra:

 

jeg og en kammerat sitter og ser på tv... Pc`en står AVSKRUDD i hjørnet av rommet... plutselig smeller det som et ###### borti hjørnet og det lyser opp som bare svarte!!!!

 

hehe, var PSU`et som gikk, men var liksom så fucked siden pcen var skrudd av!

 

hehe :)

 

BOOOM :cool:

 

var fett

Lenke til kommentar
Satt her om dagen og surfa på internett da jeg pluselig hørte ett utrolig brak og noe som klirra inni pcen..

da hadde 2 stk av viftebladene rett og slett løsna og skutt inn i maskina.

Det var helt utrolig!!! att det skulle skje var det jeg venta minst..

Kan legge ut bilder når jeg får tilbake kameraet..

Viften var en titan 120mm..

 

(flaks jeg hadde gitter på :blush: )

LoooooL, akkurat det samme skjede hos meg også, med samme vifta, bare at det var bare et vifteblas som tok vegen, men heldigvis gikk ingenting galt og jeg fikk ny vifte hos PC1.no, (de trodde meg ikke) :blush:

Lenke til kommentar

haha :lol:

 

Var på lan en gang hos en kompiss. Vi satt og såg på tv. Min maskin stod på, mens hans var skrudd av, vi ante bare fred. Kompissen min tar opp fjernkontrollen, trykker på en knapp på fjernkontrollen for å skifte kanal på tv. I det han trykker på knappen, hører vi plutselig noe som starter, det begynnte med å suse...vi ser febrilsk rundt forbi i rommet, for å se hva i "¤#!"# det er for noe. Joda, maskinen hans har skrudd seg på, helt av seg selv. Vi sjekket om det kunne være sånn wake up on lan greie, men den stod av skrudd.

 

:lol:

Endret av Gef
Lenke til kommentar
Satt her om dagen og surfa på internett da jeg pluselig hørte ett utrolig brak og noe som klirra inni pcen..

da hadde 2 stk av viftebladene rett og slett løsna og skutt inn i maskina.

Det var helt utrolig!!! att det skulle skje var det jeg venta minst..

Kan legge ut bilder når jeg får tilbake kameraet..

Viften var en titan 120mm..

 

(flaks jeg hadde gitter på  :blush: )

LoooooL, akkurat det samme skjede hos meg også, med samme vifta, bare at det var bare et vifteblas som tok vegen, men heldigvis gikk ingenting galt og jeg fikk ny vifte hos PC1.no, (de trodde meg ikke) :blush:

Jeg har også tatt noen vifteblader på den vifta, men bare limte de på igjen med epoxy jeg... Ikke no problem, bråker ikke mer enn før heller.

Men de tåler forbausende lite, må nok skaffe meg noen viftegriller snart...

Lenke til kommentar
Prøv å flytte den røde bryteren bak på strømforsyningen fra 230V til 110V mens PC'n er igang...

 

*kapoff*

 

:D:yes::devil:

det skjedde i går på skolen min. en i klassen(ikke et geni, så var det sagt) skulle se etter USB port bak på maskinen, og fant noe han trodde var en luke til USB, og dytta på den. det var jo seff den svarte lille bryteren(normalt er den jo rød) som switcher til 110v, og PSU brant opp, kortslutning,sikring gikk, 10 sure VK2 almennfolk med u-lagra stil som ble borte :)

Lenke til kommentar
men det slår ikke min opplevelse i helga...

 

måtte av en eller annen grunn inn i dataen for en skjekk, også klarer jeg å få en finger i prosessor vifta slik at ett av blanene knekker...Har en volcano 11+ som da stod på full guffe, og den begynte å riste og bråke noe fælt. så jeg skrudde ned hastigheten helt, og skrudde av dataen. Satta på en kabinett vifte som en middlertidig løsning siden jeg var på LAN. Da jeg ko hjem så limte jeg på fiftebladet med superlig (fra biltema  :thumbs: ) og det gikk egentlig helt bra. Men når jeg sette opp hastigheten litt over 4000rpm så kommer det en litt underlig lyd, men jeg pleide bare å kjøre den på ca 3500 rpm allikevel.

Akkurat det samme skjedde med meg en gang :D

Jeg tok også å limte på viftebladet igjen. :thumbs:

 

Ikke den beste løsningen men...

Lenke til kommentar

Skulle sette inn vifteholderen foran harddiskene i chieftech-kab'et mitt. Problemet var bare at jeg hadde satt på asfaltmatter inni diskopphenget. Derfor måtte det litt pressing til, og dum som jeg var hadde jeg satt inn vifta i holderen før jeg satte inn holderen.

 

Resultat: vifteblader, motor og det hele knakk løs fra vifteramma (Papstvifte, ikke billigvifte :()

 

Løsning: Biltema Universallim. Funker som James Brown, men fytte *%&€£#@ som den lukter!

Lenke til kommentar
Prøv å flytte den røde bryteren bak på strømforsyningen fra 230V til 110V mens PC'n er igang...

 

*kapoff*

 

:D:yes::devil:

Hehe... Jeg har vært mye borti det der.

 

En venn kom til å flytte på den på Oslo-LAN, :yes:

 

Det værste var vel når jeg gjorde det i 4.klasse, jeg satt og skrev noe på de fine PC-ene til skolen då la jeg merke til en rød bryter bak på den PC-en som sto tvers over bordet... :thumbdown:

 

Rektor og datalærer og hele pakka... Stakkars meg skjønte jo ikke bæret av det(ikke kameraten min som satt på den andre PC-en og skrev heller :p )

Lenke til kommentar
Satt her om dagen og surfa på internett da jeg pluselig hørte ett utrolig brak og noe som klirra inni pcen..

da hadde 2 stk av viftebladene rett og slett løsna og skutt inn i maskina.

Det var helt utrolig!!! att det skulle skje var det jeg venta minst..

Kan legge ut bilder når jeg får tilbake kameraet..

Viften var en titan 120mm..

 

(flaks jeg hadde gitter på :blush: )

ooooohhhh so big deal da. har skjedd med dritt mangen ganger. vertfall når jeg slår i dataen da knuser alle viftene !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...