Gå til innhold

ThermalTake Volcano 12

potetskrell

Anbefalte innlegg

Feil med vifte, Thermaltake Extreme Volcano 12. En venn av meg har nettopp kjøpt seg nytt hovedkort (msi MSI K7N2-VL, ikke helt sikker) og prossesor (xp 2600+).. Tingen er sånn at maskina starter, men holder seg på i 5 sek, med denne vifta.. Men når vi tok en annen vifte, funket alt fint.. Hva kan feilen være? Går det an at vifta ikke sender rette signaler tilbake til pc'en som får den til å skru seg av? Noen med samme problem..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste hovedkort i dag har en RPM-sensor som måler om vifta går fort nok (over 1000rpm, ofte justèrbart) , og gjør den ikke det så vil ikke hovedkortet starte fordi det kan være en feil på vifta som da kan ødelegge komponentene. Litt malplassert sikkerhet, men bedre enn ingenting. Prøv å koble til en annen vifte på den tilkoblinga, mens dere kjører Volcano 12'en på en annen utgang og se om den starter da. :)

Lenke til kommentar
Er det sånn hver gang? Eller skjedde det en gang og du postet? Kan det være turtallsavlesningen, eller at den ikke er koblet til CPUFAN1 eller hva det heter?

Ikke for å virke frekk, men tror du virkelig det skjedde en gang?

Har koblet til veldig mange vifter i mitt liv og vet prosedyren, men uansett hvordan vi fikser og misker på vifta vil den ikke holde seg på i mer en 4-5 sek (maskina).. Det er jo litt rart, iogmed at pc'en ser ut til å starte normalt, ting blinker slik som det skal, og ingen piping.. Vifta starter for fullt og regulatoren virker, det samme sensoren..

Lenke til kommentar
Er det sånn hver gang? Eller skjedde det en gang og du postet? Kan det være turtallsavlesningen, eller at den ikke er koblet til CPUFAN1 eller hva det heter?

Ikke for å virke frekk, men tror du virkelig det skjedde en gang?

Har koblet til veldig mange vifter i mitt liv og vet prosedyren, men uansett hvordan vi fikser og misker på vifta vil den ikke holde seg på i mer en 4-5 sek (maskina).. Det er jo litt rart, iogmed at pc'en ser ut til å starte normalt, ting blinker slik som det skal, og ingen piping.. Vifta starter for fullt og regulatoren virker, det samme sensoren..

Ikke for å være frekk, men hvordan skal jeg vite at du er selvutnevnt professor i vifte montering? Vet ikke hvor mange vifter du har montert og hvor mange ganger det har skjedd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...