Metallica2 Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 (endret) Jeg har en compaq maskin der com-porten ikke fungerer riktig.. Etter min mening! Det står at det ikke er noen konflikter, men det er det! Hva er det som må gjøres for å få den til å fungere som den skal? Endret 20. januar 2004 av Metallica Lenke til kommentar
ponke Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Sjekk i bios'n at den står i rett modus (om du kan velge noe der) for det utstyret du prøver å bruke på den. Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
Metallica2 Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 okei. men åssen kommer jeg meg inn i bios på bærbare? har glømt det Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Del knappen eller f2 eller f10 kan være porten har irq konflikt. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Hadde vært flott om du hadde delt litt mer informasjon enn at du har problem med com-porten på en compaq... Kom igjen... modell, utstyr du prøver å bruke og operativsystem i alle fall! Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
Metallica2 Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 En irq konflikt... Hva vil det si? Lenke til kommentar
Metallica2 Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 Ja! Det er en compaq armada 1520d. Rimelig gammal. Kjører windows 98.... Veit ikke helt åssen jeg skal forklare det programmet jeg skal bruke, men hver gang jeg prøve å starte det får jeg bare feilmeldinger.. Programmet ligger på en diskett så windows trenger jeg egentlig ikke.. Bruker disketten som en slags oppstartsdiskett... Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 En irq konflikt... Hva vil det si? Det vil si det at maskinvaren er i konflikt med noe annen hardware. Alle komponenter på kortet har en "adresse" som de er tildelt. Får to komponenter samme adressen vil det oppstå en irq konflikt. Du kan stille på og forandre enkelte irq adresser fra bios. Det kan og være en driverkonflikt pga en gammel maskin Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Hei, Kanske du sku prøve nogen av satellit-forumerne der fins ute i den store verden - problemet (tror jeg) ligger sikkert i softwaren på disketten! Mvh Kimmer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå