Gå til innhold

Lite-On LDW-811S vs Nec ND-2500A


Psh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt uenig. Etter å ha lest oc-freak's tetser av LDW-411S og Nec ND-2500A ville jeg gått for LDW-851S. Blant annet pga. “correct EFM encoding of regular bit patterns”. Forskjellen på 811s og 851s er en ny chip som gjør laseren litt mer nøyaktig.

Samme gjelder 411s og 451s. forskjellen mellom 4xx og 8xx skal også muligens være en ny motor som støtter 8x. Ellers er spillerne identisk. Så les oc-freak's test av LDW-411S.

 

Pal

Endret av lindp
Lenke til kommentar

Enkelt og greit: Brenner du flere DVD+/-R eller RW-plater enn CDR/RW-plater, gå for ND-2500A. Er situasjonen omvendt, gå for 811S. Baserer meg på info fra OC-Freak sine tester - der står det at Lite-On brenneren scorer meget bra på CDR/RW-kvalitetstestene og middelmålig på DVD+/-R testene. Resultatene er omvendte på NEC-brenneren.

 

Jeg har en LDW-411S, og svir utvilsomt mest CDR-plater. Muligheten for DVD-brenning ser jeg for øyeblikket bare på som en bonus (fikk kjøpt brenneren billig gjennom jobben). Dessuten er jo 811S kjappere på CD-brenning med sine 40X kontra ND-2500 sine 32X...

Lenke til kommentar

kommer ann på hva du er på utkikk etter. Lite-On er raskere og bedre på CD-R, samt bedre til å ta backup kopier av spill med.

 

Men NEC'en er et par lysår forran Lite-On på DVD-Brenne kvalitet.

 

Så hvis brennekvalitet er viktigst - gå for NEC'en.

 

Forskjellen mellom x11S og x51s brennerene til Lite-On er nytt og lettere lesehode som gir litt bedre søketider ved lesing. Det burde ikke ha innvirkning på brenning....men, det kan være bedre designet firmware osv til x51s modellene som gjør disse bedre på andre områder også. Har ikke selv testet noen x51s modeller.

Lenke til kommentar
<EviLEddiE> Her snakker vi vel ikke om minutter engang hehe. Hvor dårlig tid har man? Kvalitet er viktigst.

 

Pal

Ahem...les innlegget mitt igjen. Der står det at Lite-On DVD-brenneren får meget bra score i CDR-kvalitetstestene, og at NEC-brenneren ligger litt etter i forhold. Og som sagt er CD-brenning for øyeblikket langt viktigere for meg enn DVD-brenning. Har allerede en Lite-On brenner (riktignok en 411S, men denne og 811S har like egenskaper på CD-R/RW).

 

Skjønner ikke helt hva du egentlig vil komme fram til her. Men du har rett i at kvalitet er viktigst.

 

BTW, ND-2500 kan brenne 8X på både på DVD-R og +R, 811S klarer denne hastigheten bare på +R. Så vil man brenne mest DVD-plater på spilleren (som Psh kommer til å gjøre) er valget egentlig ganske så klart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...