jic Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Hei jeg lastet ned en ferdig lagd kalender script. Det jeg trenger hjelp til er hvordan kan jeg vise Dag.Måned.År i stedet for År.Måned.År Det var en annen ting, men jeg venter med det, fordi jeg tror jeg kan greie det selv:D Takk for all hjelpen. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 hei, dette er ikke så lett å si uten å vite hvilket skript det er eller hvordan det ser ut, men du bør kunne lete opp hvori skriptet dette settes og rette på det der. Lenke til kommentar
jic Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 hei, dette er ikke så lett å si uten å vite hvilket skript det er eller hvordan det ser ut, men du bør kunne lete opp hvori skriptet dette settes og rette på det der. Vel glemte å nevne at jeg skal vise den på en annen side en hvor jeg har resten av scriptet. Så jeg henter det fra tabellen av meg selv. men når jeg henter dato så kommer det med år først, og det er det jeg trenger hjelp til. Slik ser koden ut <? include("config.php"); $db = mysql_select_db($dbase , $connection); $henta= mysql_query("SELECT * FROM kal"); while($getaa=mysql_fetch_array($henta)){ ?>Start Dato:<? echo "$getaa[startDate]"; ? > Slik får jeg det fram 2004.01.20 Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 ahaa, skjønner. dette kan du enkelt gjøre med mysql. hvis du bytter ut dette med ditt query bør det gå bra: "select date_format(startDate,'%d.%m.%Y') as startDate from kal" Lenke til kommentar
jic Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 ahaa, skjønner. dette kan du enkelt gjøre med mysql. hvis du bytter ut dette med ditt query bør det gå bra: "select date_format(startDate,'%d.%m.%Y') as startDate from kal" takker og bukker Lenke til kommentar
jic Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 ahaa, skjønner. dette kan du enkelt gjøre med mysql. hvis du bytter ut dette med ditt query bør det gå bra: "select date_format(startDate,'%d.%m.%Y') as startDate from kal" takker og bukker Et lite problem. Hvis jeg skal hente flere verdier fra tabellen så går det ikke. Skal hente description, men den kommer ikke i hele tatt. Kommer blank Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 legg til resten med en stjerne, slik: select *,date_format(startDate,'%d.%m.%Y') as startDate from kal Lenke til kommentar
jic Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 legg til resten med en stjerne, slik: select *,date_format(startDate,'%d.%m.%Y') as startDate from kal Tror overdrev litt men takk igjen. Lenke til kommentar
jic Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 Hmm jeg har et lite problem. Skal prøve å forklare. Jeg addet en event som skulle vare 20.01.2004 det er i dag 21.01.2004. Jeg vil at den ikke skal vise 20.01.2004 i scriptet jeg har laget øverst, fordi dagen er over. Vet noen om tips. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 (endret) "select ... from kal where startDate > Now()" edit: leif Endret 21. januar 2004 av Torbjørn Lenke til kommentar
jic Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 "select ... from kal where startDate > Now()" edit: leif Hmm et lite spm. Hvis en event starter 19 og varer til 25 da vil startdate være 19. Med den koden vil 19 vises da eller ikke??? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 du vil kanskje sjekke for endDate da istedet. men du skjønner sikkert ideen? Lenke til kommentar
jic Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 (endret) du vil kanskje sjekke for endDate da istedet. men du skjønner sikkert ideen? Jada prøvde med enddate men fikk feilmld. ("select *,date_format(startDate,'%d.%m.%Y') as startDate from kal where endDate Now()"); Har jeg gjort noe feil eller. Endret 21. januar 2004 av jic Lenke til kommentar
???????? Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 du har med et , etter * - ta bort den Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 (endret) nei, behold komma og stjerna, men ta med > etter endData, endData skal være større enn Now() (større enn nå) edit:leif Endret 21. januar 2004 av Torbjørn Lenke til kommentar
jic Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 du har med et , etter * - ta bort den Tar jeg , vekk så fungerer ikke denne og gamle scriptet. Med , fungerer gamle. Lenke til kommentar
jic Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 nei, behold komma og stjerna, men ta med > etter endData, endData skal være større enn Now() (større enn nå) edit:leif Vet ikke hvordan jeg skal takke dere folka her på hardware. Tusen hjertelig takk Torbjørn. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 takk oss ved å lære det du blir vist Lenke til kommentar
???????? Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 skjønner ikke hvordan det er mulig?!?!?! - tror ikke jeg vil vite heller! du har med et , etter * - ta bort den Tror jeg skal slutte å svare på tråder når er trøtt Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 stussa litt på det ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå