Gå til innhold

Er det noen admins / moderatorer som

Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt, for etter at jeg i tråden om angrepet på www.hardware.no uttalte meg gjentatte ganger i retning av at folk måtte ta ansvar for å holde seg oppdaterte på sikkerhet, har jeg blitt skannet en del med nmap.

Dette har ikke skjedd før.

Noen kommentarer fra høyere hold til dette:

Earliest alert at 18:45:20 on 1/20/2004

Latest alert at 21:07:00 on 1/20/2004

Priority Signature (click for sig info)  # Alerts # Sources # Dests Detail link

2 ICMP PING NMAP : [sid]   72   1   1   Summary

72 registrerte ping fra nmap...foreløpig. Noen som ikke kan bruke juletre-skanning eller annen stealth-skanning, kanskje? ;)

EDIT:

Eller, ok... er det noen som IKKE skanner meg med nmap, da? :lol:.

Tydelig at det er en eller annen kis som har satt skanninga på å ta lang tid, i håp om at det ikke skal merkes. Jaja.

Endret av DrDoogie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor skulle admins / moddiser scanne deg? :shrug:

Nei igrunnen er det et tåpelig spørsmål.

Bare syntes det var rart at skanning begynte idag kl. 18:45. Men det kan jo ha en sammenheng med Bagle-viruset. Eller Jupiter som står i Værens tegn.

* skriver ned i loggen sin: "I dag da den gode skuta 'Skrotnisse' rundet en stor tråd ved 'Tilbakemeldinger', begynte babord side å legge seg i le og knirke fælt." *

Lenke til kommentar

Grav opp det du klarer av informasjon om "angrepet" mot deg, gjør litt dirtywork rundt resultatene du klarer å dra ut av brannmuren din og rapporter til ISP'en din om dette er noe som fortsetter.

Neppe trolig at admins her vil ha mer bråk med brukere som veit om hva svakheter som finnes rundtom på systemene deres etter gjestene som var innom i går.

Lenke til kommentar

Å verte nmap-skanna er langt ifrå uvanlig, det skjedde som oftast dagleg hos meg då eg hadde ISDN-linje. Sidan eg kobla meg opp på NTNU sitt interne nett, har eg derimot ikkje vorte nmap-skanna ein einaste gong (men eg har ingen idè kvifor ikkje).

Eg tvilar sterkt på at nokon i nettverket skulle forsøke å nmap-skanne deg. Eg har ikkje noko med den etterforskinga å gjere, men kan ikkje sjå nokon grunn til at me skulle ha behov for å vite kva svakheitar du har på din PC.

Lenke til kommentar
Fordi at han er en kommunist-jævel

Det var da fært da... litt kritisk og i opposisjon for tiden, min godeste Hr. Toolshed?

Når det er sagt, så er det ikke noe galt i å skanne folk med nmap, og jeg mener ikke å anklage noen for noe som helst. Det var bare så pussig med timinga, det er det hele.

Og nei, jeg er da ikke kommunist.

Lenke til kommentar
Eg har ikkje noko med den etterforskinga å gjere, men kan ikkje sjå nokon grunn til at me skulle ha behov for å vite kva svakheitar du har på din PC.

Fordi at han er en kommunist-jævel

:laugh:

Hoho, dagens! :D

Menneh, DrDoogie, det trenger ikke være en admin da, du kan sikkert ha erta på deg andre i hacker-tråden. ;)

Lenke til kommentar
Menneh, DrDoogie, det trenger ikke være en admin da, du kan sikkert ha erta på deg andre i hacker-tråden. ;)

Anklager ingen, og sier ikke at skanning er gæli. Faktisk helt kurant, så lenge man ikke kjører noe avansert stealth-skan. Blir det snappet opp, da er det mer grå-hat opplegg med en gang.

Når det er sagt, ser jeg ikke hvordan folk skulle kunne få tak i IP'en min...

EDIT: ...men det er sikkert tilfeldigheter.

Endret av DrDoogie
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...