Gå til innhold

Synske evner?

Anbefalte innlegg

Det har faktisk stått om det i IllVit også...

Haha..ja da er vel kanskje det intense, innbitte hatet fra DrDoogie sin side selvpåført. :) Jeg fikk fikk høre om dette da jeg var på et foredrag (holdt av en forsker på CERN) om partikkelfysikk på UiB for noen år siden.

Jaok.

Du snakker om enten entanglement eller kaos-skum, men som vanlig er det vanskelig å se hva folk refererer til når dem gjengir det noe... løst (tør jeg spekulere i bruken av ordene "rotete og feilaktig"?).

EDIT:

Entanglement

Kvante-relativitet, "skum" (uvisst om det er det du snakker om).

Endret av DrDoogie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette med å våkne like før klokken ringer og sånt tror jeg ganske enkelt bare er klokken oppi hodet som følger med.

Jeg har frityrkoker til å lage pommfri med, denne har ett lys som går på når maskinen skrues på, lyset går av igjen når ovnen er varm og klar for å steke pommfri.

Enda jeg ikke vet hvor lang tid denne oppvarmingen tar, så sitter jeg på pcen og tenker "oi, nå må jeg ikke glemme frityrkoker", så går jeg på kjøkken, henter pommfri i fryser, åpner posen og heller oppi frityrkokeren. Idet jeg heller oppi pommfri går lyset akkurat av og maskinen er klar for steking. Jeg føler lissom når maskinen er varm :) Når det gjelder pizza, annen matlaging eller micropopcorn glemmer jeg helt at jeg holder på å lage mat og det går galt 90% av gangene.

DrDoogie, Om jeg har det bra.. Det frister å si "jada, alt her går utmerket!", men det gjør jeg ikke. Som de fleste andre er jeg ofte uenig med foreldre noe som fører til masing og kjefting. Jeg sliter med søvnproblemer, jeg klarer ikke å sove om nettene, ryggen min er dårlig igjen, jeg har ikke vært på skolen siden nyttår og jeg finner ikke igjen timecrisis spillet mitt. For tiden er det ganske kjipt, men siden jeg har humør som ett dophue så driter jeg i alle de tingene. :D

Lenke til kommentar

Jeg må prøve å bøye sånn gaffel, det skal jo være mulig. Uri Geller er jo verdensberømt gaffelbøyer.

"There is no gaffel!"

"On the count of three, open your eyes and shout "Bend" three times at your fork or spoon to release the energy into it.'"

http://www.fork-you.com/forkhow5.htm

LOOL!

Dette skal prøves på party :laugh:

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
oftest skjer dette i drømmene. senere skjer det du har "sett," og du lurer noe fælt på hvorfor akkurat det øyeblikket virket så kjent.

Jeg håper at mine drømmer ikke er framsyn av mit liv... de er nemmelig så syke mange av dem at jeg har liten lyst til å oppleve det. Mye av det er vel umulig også. Kan nevne noe her:

-Var superman, var egentlig drit kult.

-Drømt mange ganger om dataspill og filmer, feks drømte jeg at jeg var pirat når pirats of caribia kom. Sist drøm om spill var om MMORPG Lineage 2, som jeg nå spiller i beta.

-Var mit i klimakse i en såkalt fuktig drøm, plutselig blei den smellekre jenta gjort om til et 80+ skjæring. Da skal jeg si at jeg bråvokna. :scared:

-Fløy på sånne runde ufo akebrett, og vi skøt på verandre med softguns som var festa i di. Vi fløy rundt tretoppane.

-Drømte at senga mi var full av slanger:scared:

-Drømte at jeg i drømmen derpmte at jeg drømte, og det fortsatte i det evige. Jeg var en slik ånd som svevde over meg, og jeg gikk in i drømmen, men jeg gikk jo i det evige, grunnet at jeg i vær drøm innover drømte at jeg drømte osv. Vokna og sleit no være med å sove, var så forvirra.

-Drømte at jeg så ei ekstremt fin naken dame. Jeg gikk selvsakt nærmere, men da så jeg at jo hadde tre pupper, musa på magan og at ho hadde hale. :scared:

-Drømte at bestemorra mi tokk kontoll av huset, og ho styrte det i ekte Hitler stil. (ho er snill da, sån i den virkelige verde)

-Et esel som forsøkte og volta meg :scared: Jeg vokna heldigvis føre det skjedde no

Dette er noen av de jeg husker i farta, men om jeg setter meg ned og tenker lit til så vil det vel hoppe fram noen andre fæe og ikke så fæle drømmer.

Back to topic:

Hunder har jo en slaks syvende sans.

Noen hunder sitter å venter på at eiern kommer hjem hver dag, foreksempel sitter de foran et vindu, eller døra. De som gjør det har eneller annen merkelig egenskap at de kan føle når eiern kommer hjem. Om eiern kommer hjem til en annen tid så setter de seg til å vente på det stedet til ca samme tid før han kommer.

Jeg syntes at det er lit merkelig det med å styre ting fysisk med hjerne kraft, men aldri si aldri. Noen sa noe om å styre 0 og 1 i datan. Jeg leste at noen som har satt opp slike sensorere som var nevnt her før så har de registrert enfringer når store begivenheter har skjedd. Når WTC raste så blei det kolosale utbrudd på slike målere, og de skal jo egentlig gå random.

Lenke til kommentar
Jeg må prøve å bøye sånn gaffel, det skal jo være mulig. Uri Geller er jo verdensberømt gaffelbøyer.

"There is no gaffel!"

"On the count of three, open your eyes and shout "Bend" three times at your fork or spoon to release the energy into it.'"

http://www.fork-you.com/forkhow5.htm

Hmm.. :dontgetit: Jeg har faktisk bøyd en skei jeg på tilsvarende måte...

Hadde jeg vist hvor den skeien var så skulle jeg pinadø tatt bilde av den og lagt ut.. :yes: Har vert med på noe som heter Silva Metoden... der lærte vi hvordan man kan bøye skeier og slik og så gjorde vi ett litt oppsiktsvekkende eksperiment med solsikker... Vi fikk alle to solsikkeplanter hver, den ene skulle vi ignorere og\eller vere slem mot (men den måtte få vann da) og den andre skulle vi vere snill mot og gjerne snakke til og tenke fint om.. hørest kansje helt løkt ut men..

Faktum er at den planten vi var snille mot vokste mye fortere enn den andre..

Lenke til kommentar

Prøvde det greine på en skrutrekker, gadd ikke gå og finne meg en gaffel.

I dont feel the power. :mad:

Mulig at en skrutrekker er for tykk, og mulig at det ikke gikk siden det var min første gang. Pluss at jeg ikke klarte å konsentrere meg het, satt å tenkte lit på hva noen skulle tenke om de kom inn mens jeg satt med en skrutrekker i handa og konsa meg om å bøye den.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt noen spesielle drømmer jeg også..

En drøm skjedde for over 10 år siden men jeg husker fortsatt denne som om jeg drømte den for 5 minutter siden. Jeg faller ned ifra himmelen imot bakken, jeg falt utav ett fly. Mens jeg faller imot bakken skriker jeg (for det hjelper jo) og jeg snurrer rundt og rundt og menneskene på bakken ser opp. Like før jeg treffer bakken våkner jeg. Ingen spesielt koselig drøm det altså.

Så har jeg noen hyggelig drømmer som jeg har full kontroll over, de føles mere ekte enn når jeg er våken, forstå seg på det den som kan. Det pleier å være skuff å våkne etter de og finne ut at jeg ikke kan fly likevel eller at jeg tapte i lotto :)

Jeg drømte for ikke så lenge siden at jeg knakk ryggen idet jeg stupte oppi ett svømmebasseng, jeg lå lam og paralysert på bunnen iferd med å drukne før en dykker hentet meg opp. Det var litt creepy.

Jeg har drevet med kampsport en gang i tiden, jeg merket at psyken spilte en stor rolle for treninga. Det er minst like viktig å trene psyken som å trene det fysiske synes jeg, jeg tror og at psyken påvirker kroppen i stor grad (og omvendt).

Lenke til kommentar
Jeg har hatt noen spesielle drømmer jeg også..

En drøm skjedde for over 10 år siden men jeg husker fortsatt denne som om jeg drømte den for 5 minutter siden. Jeg faller ned ifra himmelen imot bakken, jeg falt utav ett fly. Mens jeg faller imot bakken skriker jeg (for det hjelper jo) og jeg snurrer rundt og rundt og menneskene på bakken ser opp. Like før jeg treffer bakken våkner jeg. Ingen spesielt koselig drøm det altså.

Så har jeg noen hyggelig drømmer som jeg har full kontroll over, de føles mere ekte enn når jeg er våken, forstå seg på det den som kan. Det pleier å være skuff å våkne etter de og finne ut at jeg ikke kan fly likevel eller at jeg tapte i lotto :)

Jeg drømte for ikke så lenge siden at jeg knakk ryggen idet jeg stupte oppi ett svømmebasseng, jeg lå lam og paralysert på bunnen iferd med å drukne før en dykker hentet meg opp. Det var litt creepy.

Jeg har drevet med kampsport en gang i tiden, jeg merket at psyken spilte en stor rolle for treninga. Det er minst like viktig å trene psyken som å trene det fysiske synes jeg, jeg tror og at psyken påvirker kroppen i stor grad (og omvendt).

det med full kontroll over drømmene har jeg en god ide om hva er. fant det på en wicca side(nettside som fokuerer på okkulte ting, eller magi).

her er en link

riktignok er det lite forklaring, men det hjelper andre med å klare det samme. skulle jeg forklart det selv, ville jeg sagt at det er omtrent som om sjelen(eller en del av den) forlater kroppen, og vandrer fritt i universet(riktignok mest på jorden). man skal da kunne dra hvor som helst(i teorien), for eksempel det hvite hus, tokyo, eller et strippehus( :thumbs: ). de fleste drømmer er slik, men om man har bevisst kontroll over det hele er en helt annen sak. noen ganger har man full kontroll, og andre ganger skjer det helt av seg selv. de fleste drømmer i farger, er faktisk en slik utenomkroppslig opplevelse, men der finnes unntak.

personlig har jeg enda igjen å ha total kontroll over en slik opplevelse(drømmene mine vil gå på autopilot, virker det til...), og det irriterer meg. men, det går jo ann å få en slik opplevelse uten å sove(VELDIG vanskelig).

i alle tilfeller ville det vært kult å klare det. man kunne jo for eksempel få en sniktitt av en prøve, slik at man vet alle svarene, eller ta seg en tur på kino uten å betale. prøver fortsatt selv, men det vil nok ta sin tid før resultater kommer...

Lenke til kommentar

Sån lucied dreeming har jeg hatt ett parr ganger. Har hat 100% kontroll, pluss at jeg har vert bevis på at det er en drøm. Det er digg, kan gjøre det man vill, og alt virker helt ekte, nesten bedre en virkeligheten. Leste på en nettside hvordan man kunne lære seg til og få sånnne drømer bevist, var noen forskere som hadde forska på det. Skal mye trening til da. Starter verfall med at en burde begyne med en drømme dagbok, det hjelper en til og huske drømmer lettere. Noe en trenger for å lære drømmene sine og kjenne, og dermed klare med et parr andre knep også å kjenne igjen om det er drømm eller ikke.

Husker desverre ikke si no mer, men det er vel ike så vannskelig å finne den.

Lenke til kommentar
Sån lucied dreeming har jeg hatt ett parr ganger. Har hat 100% kontroll, pluss at jeg har vert bevis på at det er en drøm. Det er digg, kan gjøre det man vill, og alt virker helt ekte, nesten bedre en virkeligheten. Leste på en nettside hvordan man kunne lære seg til og få sånnne drømer bevist, var noen forskere som hadde forska på det. Skal mye trening til da. Starter verfall med at en burde begyne med en drømme dagbok, det hjelper en til og huske drømmer lettere. Noe en trenger for å lære drømmene sine og kjenne, og dermed klare med et parr andre knep også å kjenne igjen om det er drømm eller ikke.

Husker desverre ikke si no mer, men det er vel ike så vannskelig å finne den.

Det er dritgøy når man drømmer akkurat det man vil. Når jeg merker at det er en drøm tenker jeg "JIPPI! 099.gif" Så gjør jeg alle slags syke ting. En gang hoppet jeg på en horisontal flaggstang på toppen av en skyskraper :D "

Men jeg tror ikke dette har noe med telekinese eller slike ting å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...