IntelAmdAti Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Er det noen som vet hvor man finner informasjon om slikt? Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Bare spør meg du... Det finnes ingen synske, man bare later som slik at man får lov til å komme på "fornemmelse for mord". Folk som er for lave til å hoppe og vinke bak et intervjuobjekt ved et idrettsarrangement bruker ofte denne metoden. "Æ kan føl at de e nokka hær... elle kanskje de bare va mæ... ja, det va nok bare mæ" - Kristian Valen Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 (endret) Trukke på denslaks. Men usa har benytta det. De brukte noen , ehh... hva kalles det. Det er vel ikke akuratt synskhet, men de kunne se andre steder på jorda. De brukte sånne personer til å finne russiske militær baser under den kalle krigen. Var vel CIA eller en av de der som brukte det. Så dokumentar om det på Discovery. Dæven å rett de folka hadde, de så masse rart fra basen. Jeg trur fortsat ikke helt på det da, trut heller på at folk kan lese tanker en synskhet og detta. Lese tanker er vel mere overkommelig siden hjernen gir fra seg noen slaks hjerne bølger. EDIT: jeg hvet ikke hvor du kan finne no om det. Endret 20. januar 2004 av Lord-KGA Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 Jeg trodde også ikke at det ikke fantes noen synske, men jeg er i tvil nå. Det er litt for mye tilfeldigheter til at jeg skal tro det som skjer er kun tilfeldigheter. Noen ganger får jeg litt synske innslag =D Jeg er ikke gal.. <-- Lege og psykolog erklært helt frisk =D Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Hva slaks synske innslag? Hvis du opplerver Daijavu (trur det skrivas slik), så er det neppe synsk het. Trur det bare er noe at hjernen jobber lit seint eller no slikt. Opplevde det noen ganger når jeg var yngere. Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 synskhet er ganske likt telepati og det velkjente telekinese(sånn at du kan få ting til å sveve, bøye gafler mm ved bruk av kun tankekraft). det finnes faktisk, tro det eller ei, og ALLE på planeten har muligheten til å klare samtlige av de ovennevnte tingene. eneste problemet er at det går på sinnstilstanden, muligheten til å kunne bruke underbevisstheten aktivt, og det å kunne slutte å tenke for en lengre tid en 2-3 sekunder. der finnes flere sider med info om akkurat disse emnene, men jeg husker ikke noen i farta. søk på altavista eller noe sånt etter "telekinesis" eller"telepathy." for de av dere som er skeptiske: slutt med det tullet. det er(så vidt jeg vet) bevist at alle kan bruke slike egenskaper. det eneste problemet er at(nesten) ingen vet helt hvordan hjernen klarer denne bragden, og dermed hvordan man skal kunne "aktivere" disse mulighetene. ps: når jeg tenker på det, så er det faktisk mulig for et menneske å kunne kontrollere en data sin RNG(Random Number Generator) kommando, slik at men kan få rent 1 eller 0. dette er da ikke lett, men det finnes faktisk de som klarer å kontrollere slike ting ganske bra, om ikke perfekt(?). og til Pycnopodia: det du opplever er HELT normalt. jeg får også slike "synske" fremblikk. har spurt kompiser, og de får det også. det er ganske enkelt at men ser noe i fremtiden(av uvisst grunn), uten at man merker det bevisst. oftest skjer dette i drømmene. senere skjer det du har "sett," og du lurer noe fælt på hvorfor akkurat det øyeblikket virket så kjent. Lenke til kommentar
lodott Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 har faktisk opplevd det flere ganger jeg og...men vet likevel ikke helt hva jeg skal tro.. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 tro bare halvparten av det du ser å ingenting av det du hører Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 senere skjer det du har "sett," og du lurer noe fælt på hvorfor akkurat det øyeblikket virket så kjent. Det har skjedd meg 4 ganger berre i dag. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 for de av dere som er skeptiske: slutt med det tullet. det er(så vidt jeg vet) bevist at alle kan bruke slike egenskaper. det eneste problemet er at(nesten) ingen vet helt hvordan hjernen klarer denne bragden, og dermed hvordan man skal kunne "aktivere" disse mulighetene. Uhm... Skepsis er en sunn egenskap, ikke tull. Men akkurat hvor er det bevist at vi har slike egenskaper? Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 synskhet er ganske likt telepati og det velkjente telekinese(sånn at du kan få ting til å sveve, bøye gafler mm ved bruk av kun tankekraft). det finnes faktisk, tro det eller ei, og ALLE på planeten har muligheten til å klare samtlige av de ovennevnte tingene. eneste problemet er at det går på sinnstilstanden, muligheten til å kunne bruke underbevisstheten aktivt, og det å kunne slutte å tenke for en lengre tid en 2-3 sekunder. der finnes flere sider med info om akkurat disse emnene, men jeg husker ikke noen i farta. søk på altavista eller noe sånt etter "telekinesis" eller"telepathy." for de av dere som er skeptiske: slutt med det tullet. det er(så vidt jeg vet) bevist at alle kan bruke slike egenskaper. det eneste problemet er at(nesten) ingen vet helt hvordan hjernen klarer denne bragden, og dermed hvordan man skal kunne "aktivere" disse mulighetene. ps: når jeg tenker på det, så er det faktisk mulig for et menneske å kunne kontrollere en data sin RNG(Random Number Generator) kommando, slik at men kan få rent 1 eller 0. dette er da ikke lett, men det finnes faktisk de som klarer å kontrollere slike ting ganske bra, om ikke perfekt(?). og til Pycnopodia: det du opplever er HELT normalt. jeg får også slike "synske" fremblikk. har spurt kompiser, og de får det også. det er ganske enkelt at men ser noe i fremtiden(av uvisst grunn), uten at man merker det bevisst. oftest skjer dette i drømmene. senere skjer det du har "sett," og du lurer noe fælt på hvorfor akkurat det øyeblikket virket så kjent. Søke og lese skal jeg Synske fremblikk, jeg vet ikke helt om jeg vil kalle min opplevelse det. Jeg snakket med faren min på tlf, han satt på motorsykkel og skulle til flyplass i HongKong for å dra på dykkertur. Jeg fikk en syk følelse jeg ikke skjønte noe av, det som om noe inni meg skrek til meg at han ikke måtte reise, jeg trodde jeg ble gal. Det føltes som om han kom til å krasje motorsykkelen eller noe, jeg følte ett enormt behov for å nærmest rope til han at han ikke måtte reise. Men jeg sa ingenting. Senere på dykkerferden druknet han. Farmoren min sa hun hadde følt det også. Det er denne hendelsen som gjør at jeg mener det ligger iallefall noe i dette med å være synsk - selv om man ikke klarer å gjette 12 rette i lotto. (Jeg har aldri prøvd, kanskje jeg skal prøve det en dag ) Det er litt av hvert av andre ting som skjer også, blant annet hender det jeg gjetter ting som viser seg å være riktig. Jeg ser på disse tingene som at jeg var unormalt heldig eller som indisider (ikke bevis) på dette med synskhet. Dette er eneste gang jeg har hatt denne følelsen så jeg er ikke synsk på heltid. Jeg tror det er mye mellom himmel og jord vitenskapsmenn ikke har klart å finne er forklaring på enda, inntil de finner en forklaring vil det bare være ren overtro. Dette med Dejavu og følelsen av at du gjør noe du har gjort før eller lever en dag omigjen tror jeg kommer av noe rot oppi hodet. Du har ikke gjort det før men hjernen tror det av en eller en annen grunn. Dette med å være synsk finner jeg ingen forklaring på (enda). Mennesker har enormt store hjerner, og kun 25% av den er i bruk når vi konsentrerer oss. Jeg tror ikke at naturen har utstyrt oss med 75% ubrukelig hjernemasse, så her er rom for litt forskjellige ting Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 jeg kan godt tro at folk kanskje kan styre ting i nærheten, men å se ting på andre siden av kloden, det tror jeg ikke før jeg ser det i illustrert vitenskap. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 the coolkid, Det er vanskelig å tenke ting som det ikke er noen forklaring på. Men når du sier i "nærheten", det er en hel relativ tankemåte.. for deg er nærheten kanskje nabolaget ditt, men prøv å sett det i perspektiv med andre galakser.. "nærheten" kan like godt være en annen galakse Graviteten solen holder planeten Pluto i bane selv om den er langt borte. Lyset bruker sikkert en time på å komme ifra solen til Pluto. Tenk på universet, hvor stopper det, og hva er på andre siden av plassen der det stopper? Det er umulig å forestille seg, de aller fleste vil aldri finne noen teori på dette som kan bevises og dermed vil den ikke bli godtatt selv om den kanskje er riktig. Jeg leste i Illustrert Vitenskap, jeg tror det er siste nummeret dette står i, det står om parallelle universer, du har tusenvis av "kloner" i paralelle universer som sitter og leser dette nå. Så kommer hele poenget her, det er ikke riktig å tro 100% på noe som ikke er bevist, men samtidig så blir det galt å være for skeptisk også.. Jeg er åpen for det aller meste, uansett hvor sprø en tanke virker så vil jeg vite om det faktisk ikke stemmer, og når jeg finner ut det vil jeg vite hvorfor det ikke stemmer. Tenk på hvorfor du tror det er mulig å manipulere på ting som er nærmt deg og ikke langt borte. Hvis det idethele tatt er mulig å manipulere ting vil dette sannsynligvis ikke være med våre vanlige fem sanser men med en annen sans som kanskje har uendelig rekkevidde? Jeg tror f.eks. ikke det er mulig å reise i tid, det eneste som hindrer meg i å godta at det er mulig er at all form for logikk sier det er umulig - logikken består kun av det som allerede er bevist og godtatte fakta så det trenger ikke å bety tidsreiser er umulig da det ingenting er bevist enda. Hvis tidsreiser viser seg å være umulig vil jeg vite hvorfor. Hmm, dette skrev jeg på 2 minutter.. Jeg tror pillen min er begynt å tre i effekt, eller så avtar effekten, jaja. Lenke til kommentar
TrulsHE Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Men usa har benytta det. De brukte noen , ehh... hva kalles det. Det er vel ikke akuratt synskhet, men de kunne se andre steder på jorda. De brukte sånne personer til å finne russiske militær baser under den kalle krigen. Var vel CIA eller en av de der som brukte det. Så dokumentar om det på Discovery. Dæven å rett de folka hadde, de så masse rart fra basen. Det så jeg også. Helt utrolig! Syns egentlig det er litt skummelt å tenke på jeg. Blir helt rar i hodet og vet ikke helt hva jeg skal tro, men det er helt klart at det er MYE mellom himmel og jord som vi ikke vet om. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Du ligger tynt ann nå. Først dette med furries, så: Jeg er ikke gal.. <-- Lege og psykolog erklært helt frisk =D Og så dette: Det er vanskelig å tenke ting som det ikke er noen forklaring på. * rall rall rall derfor er ting som det ikke finnes noe argument for mulig rall rall rall...* ... Jeg tror pillen min er begynt å tre i effekt, eller så avtar effekten, jaja. Seriøst. Går det greit? Eller kanskje det bare er meg som misforstår. Men det at man begynner å tenke "virkelighetsflukt" er ikke noe godt tegn. Lenke til kommentar
lodott Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Man spekulerer om det er mulig å reise gjennom dimensjoner. Dette fordi noen av de minste partiklene som finnes plutselig kan forsvinne og så dukke opp på et annet punkt i akkurat samme form og masse (det er bevist). Tenk dere en verden med mer enn 3 dimensjoner (dvs hvis vi regner med tiden kan vi kanskje si 4) Bare jeg som har problemer med å forestille meg det? En annen rar ting er placebo-effekten (tror det er det det kalles). Er ganske rart når man våkner 1 minutt før vekkerklokken flere dager på rad, og spesielt om man har stilt klokken til forskjellig tid disse dagene! Noen andre som har opplevd det? Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Man spekulerer om det er mulig å reise gjennom dimensjoner. Dette fordi noen av de minste partiklene som finnes plutselig kan forsvinne og så dukke opp på et annet punkt i akkurat samme form og masse (det er bevist). Jeg forbanner populærvitenskapelige blader som Illustrert Vitenskap med et innbitt, intenst hat som kun måler seg med min totale ignoranse. Lenke til kommentar
lodott Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Man spekulerer om det er mulig å reise gjennom dimensjoner. Dette fordi noen av de minste partiklene som finnes plutselig kan forsvinne og så dukke opp på et annet punkt i akkurat samme form og masse (det er bevist). Jeg forbanner populærvitenskapelige blader som Illustrert Vitenskap med et innbitt, intenst hat som kun måler seg med min totale ignoranse. Ja hadde det bare vært Illustrert Vitenskap jeg hadde fått det fra. Lenke til kommentar
TrulsHE Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Man spekulerer om det er mulig å reise gjennom dimensjoner. Dette fordi noen av de minste partiklene som finnes plutselig kan forsvinne og så dukke opp på et annet punkt i akkurat samme form og masse (det er bevist). Jeg forbanner populærvitenskapelige blader som Illustrert Vitenskap med et innbitt, intenst hat som kun måler seg med min totale ignoranse. Ja hadde det bare vært Illustrert Vitenskap jeg hadde fått det fra. Det har faktisk stått om det i IllVit også... Lenke til kommentar
lodott Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Det har faktisk stått om det i IllVit også... Haha..ja da er vel kanskje det intense, innbitte hatet fra DrDoogie sin side selvpåført. Jeg fikk fikk høre om dette da jeg var på et foredrag (holdt av en forsker på CERN) om partikkelfysikk på UiB for noen år siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå