ProXymus Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Trenger litt hjelp her... Når folk logger inn, vil jeg at dem skal bli flyttet tilbake til der de var før de logget inn... Noen som kan hjelpe meg med hvordan jeg kan gjøre dette? Jeg har allerede prøvd med følgene javascript og det funket ikke akkurat slik jeg ville: <script language="JavaScript">javascript:history.go(-1)</script> Jeg vet at jeg kan bruke meta refresh til dette.. men jeg vet ikke helt hvordan den skal finne ut hvilken side den som logger inn har vært på. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 før noen som helst form for output, kan du kjøre kommandoen header("Location: http://send.dem.hit/etter/på"); Lenke til kommentar
ProXymus Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 Men hvordan skal scriptet vite hvilken side man var på før man logget inn? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 er det en av dine sider? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 evt go(-2) kanskje i javascript? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Du kan legge adressen i en cookie, en session eller i adresse linjen. Når du sier at de skal gå to sider tilbake, så er dette tilbake til siden er linken var? (en side med skjema, og en side med "logget inn" melding kommer etter på?) Så du vil da at den skal gå tilbake til siden de klikket på linken? Legg til dette feltet i skjemaet: echo "<input type=\"hidden\" name=\"tilbake\" value=\"".$_SERVER['HTTP_REFERER']."\">"; Da sendes adressen de ble linket fra i variablen "tilbake" i skjemaet. Når de sender dette skjemaet skal det komme opp en side med linken gå tilbake, eller skal de bare sendes tilbake? Skal de bare sendes tilbake bruker du, som torbjørn sier, header("location... Sett inn denne linjen etter det er bekreftet at de er logget inn: header("Location: ".$_REQUEST['tilbake']); Skal det være en link, dersom du f.eks. vil vise teksten "du er logget inn", kan du lage linken på denne måten: echo "<a href=\"".$_REQUEST['tilbake']."\">Fortsett</a>"; Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Det blir vel $_POST['tilbake'] eller $_GET['tilbake'] når han bruker form? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 21. januar 2004 Del Skrevet 21. januar 2004 Det blir vel $_POST['tilbake'] eller $_GET['tilbake'] når han bruker form? $_REQUEST = $_POST, $_GET og $_COOKIE dvs bruker du request går den i headeren for å hente verdien, uavhengig av om den er i POST, GET eller i en COOKIE. NB: gjelder ikke for sessions, da sessions lagres på serveren og sendes derfor ikke i headeren browseren sender til serveren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå