Gå til innhold

ASUS P4GE-V vil ikke starte!

Hidden

Anbefalte innlegg

Det er neppe snakk om kortslutning her. Jeg kjøpte hovedkortet (ASUS P4GE-V)brukt, og fikk ikke med manual, så jeg monterte det som best jeg kunne, med en P4 2.8 CPU med MIST Frostbite. Koblet den først til viftereguleringen og prøvde å starte etter å ha satt de to (dual channel) Twinmos PC3200 512MB (altså tilsammen 1024MB) brikkene i. Det resulterte i at maskinen slo seg av etter noen sekunder og LED'ene på nettverkskortene og et på hovedkortet (nede ved PCI slot'ene) ble stående på. Trodde først det var noe med viften, og forsøkte forskjellige hastigheter, ingen forandring. Tok så ut 1 RAM brikke, samme resultat. Tok ut den andre, og nå gikk maskinen hele tiden (selvfølgelig uten å boote).

Jeg håper virkelig at brikkene ikke er ødelagt, har vært grusomt forsiktig med dem og passet på å lade ut før jeg monterte dem..

Kan noen være så snill å gi meg tips? Ville satt pris på det! :)

EDIT: Selger påsto det støtter PC3200 RAM, men bl.a. her står noe helt annet. Kan jeg bare kaste kortet nå, eller skulle ikke selv PC3200 og oppover funke, bare at det ikke blir utnyttet godt nok?

Endret av Hidden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel system bussen vi snakker om da, er det ikke? LOL sorry, det er så lenge siden jeg har satt sammen en PC :D Det er ihvertfall 800.

Systemet får nok strøm, det er ikke noe problem. CD-brennern kunne ejecte, og jeg kunne antagelig spilt CD'er med den (den har hodetlf. utgang), har ikke sjekket. Viften på skjermkortet (Abit Siluro GeForce 4 Ti4200) startet ikke, men jeg antar det er på grunn av at minnet på hovedkortet må sjekkes først, og generelt i det hele tatt være der før skjermkortet kan kobles inn.

Så jeg går ut ifra at det er RAM'en som skaper problemer. Kjøpte det hos MPX, de hadde en slik 2-pack til en bra pris. Har prøvd med en av begge, forskjellige slot, begynte med stigende rekkefølge etter merkelappene på brikkene i stigende rekkefølge på slot'ene, så diverse andre posisjoner etter det. Alltid samme resultat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...