Gå til innhold

Hva er best Geforce4 MX 440 eller Radeon 8500?


norriz

Anbefalte innlegg

Hei, har sett en del rundt på tester av disse og kan ikke se mye forskjell i ytelse.

Når man da kan får Creative 3DBlaster GeForce4 MX440 64MB til 1371 på ScanCom, mot et Hercules 3D Prophet FDX8500LE, Radeon 8500 på Amraam til 1735, hva er å anbefale?

Er det slik at strukturen på Geforce4 brikken er bedre, sett at den er nyere enn Radeon-brikken?

Trenger tips!

Trenger egentlig bare et greit TV-ut kort med bra grafikk, er det helt andre kort jeg egentlig burde se etter da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På enkelte tester (bl.a. Toms Hardware) så ligger GF4MX likt med Radeon8500. Det har blitt utelatt en del "instruksjoner" i GF4MX som er med i både GF3 og Radeon. Skaperen av Quake og Doom seriene (husker ikke hva han het), har selv sagt at GF4MX er langt dårligere enn GF3 i nyere spill (bl.a. et nytt doom som skal komme om litt) p.g.a. det som har blitt utelatt i MX. Radeon ligger i nærheten av GF3 så det skulle være verdt de ekstra 500kr.

Lenke til kommentar

Takk for all responsen.

Tror jeg går for et Radeon-8500 kort, ja.

Ett problem, bare.. Vet noen om en butikk som har de inne? Alle jeg har sett får dem ikke inn før 22, mars, noe som dessverre er leeeeenge til (når det er noe man gleder seg til..)

Lenke til kommentar

Radeon 8500 vs GeForce4 MX440 - der er det helt klart at Radeon8500 stiller i en annen klasse. Og GF4MX kortene er da heller ikke ment til å konkurrere med den. Jeg skal holde meg langt unna nVidia vs ATI diskusjonen... for den har jeg ikke lyst til å rippe opp i. :smile:

 

Men jeg føler for å si en ting om GF4MX. For selv om navnet kan være misvisende så er det slett ikke noe dårlig kort. Det har mange egenskaper som man savner på GF2 baserte kort, som f.eks forbedret minnearkitektur, mye bedre FSAA ytelse, bedre støtte for hardware decoding av DVD/MPEG med bedre bildekvalitet, OG generelt veldig bra bildeskarphet, noe som GF2 kortene er veldig variable på.

 

Så for en riktig pris er slett ikke GF4MX noe dårlig kort. Jeg tror først og fremst at folk som ikke spiller så mye vil ha mest nytte av det (selv om fsaa ytelsen er bra). For 2d kvaliteten og video funksjonene + evt dualview er noe mange setter pris på. Her får du det i et billig kort fra en av de største grafikkprodusentene.

 

Så jeg har ikke tenkt å skaffe meg det selv, men jeg nekter å godta at det er et "dårlig" kort, for jeg tror mange kan få glede av det hvis man setter pris på disse tingene fremfor ren hastighet i spill. Husk at flertallet av verdens skjermkort eiere spiller knapt 3d-spill i det hele tatt! :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-11 21:11, norriz skrev:

Takk for all responsen.

Tror jeg går for et Radeon-8500 kort, ja.

Ett problem, bare.. Vet noen om en butikk som har de inne? Alle jeg har sett får dem ikke inn før 22, mars, noe som dessverre er leeeeenge til (når det er noe man gleder seg til..)


 

kjøp hercules sitt radeon kort du

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nw52MweC

Er det virkelig INGEN som ser at det hercules kortet er en LE versjon av radeon 8500? Det står jo i modellnavnet! RadeonLE er ikke på høyde med standard versjonen, heller ned mot GF4mx ytelse...

 

GF4mx er ikke en trimma versjon av gf2, det er en nedklokka gf4 uten nfinitefx motor og SD-ram...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...