norriz Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Hei, har sett en del rundt på tester av disse og kan ikke se mye forskjell i ytelse. Når man da kan får Creative 3DBlaster GeForce4 MX440 64MB til 1371 på ScanCom, mot et Hercules 3D Prophet FDX8500LE, Radeon 8500 på Amraam til 1735, hva er å anbefale? Er det slik at strukturen på Geforce4 brikken er bedre, sett at den er nyere enn Radeon-brikken? Trenger tips! Trenger egentlig bare et greit TV-ut kort med bra grafikk, er det helt andre kort jeg egentlig burde se etter da? Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Radeon 8500, så klart! GF4MX er bare en "oppgradert" GF2 med ENKELTE FÅ GF4-funksjoner som nView. Ergo: Radeon 8500 gir mye med ytelse for penga. Lenke til kommentar
RillaNon Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Jeg bare lurer på hvor du har sett disse testene? Radeon 8500 skal jo slå G4MX ganske kraftig da... Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Ja, den var merkelig. Radeon vel. Lenke til kommentar
norriz Skrevet 11. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2002 Ja, jeg vet at Radeon er bedre, men er den bedre også med tanke på at det er nesten 500 kr dyrere? Er det verdt de ekstra pengene? Lenke til kommentar
zyklopz Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Helt klar radeon! Radeon er jo fullt på høyde med gef 4 ti.. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Not in a million years... Lenke til kommentar
KillroY Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Kjøp ALDRI MX-kort. Dette er trimma GF2 kort!!!!! Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 De er nesten ikke trimma en gang. Bare et salgstriks for folk som ikke har så mye peil på data. Men det fuker på mange :sad: Lenke til kommentar
Tønderbørd! Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Radeon har vel myyyye bedre bilde. De fleste GeForce kort lider av uklart bilde p.g.a. et "teit" filter på utgangen som tar bort støy og gjør bilde uklart i samme slengen. Jeg fikk mye bedre bilde på mitt GF2mx kort etter å ha lodda bort filteret på utgangen. Lenke til kommentar
FooKer Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Radon 8500 støtter alle DirectX 8.1 funksjoner mens MX kort støtter bare DirectX 7 DVS alle spill som kommer med Dx8.1 grafikk vil få høyer fps og se mye bedre ut!! Lenke til kommentar
pc-killer1317 Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 På enkelte tester (bl.a. Toms Hardware) så ligger GF4MX likt med Radeon8500. Det har blitt utelatt en del "instruksjoner" i GF4MX som er med i både GF3 og Radeon. Skaperen av Quake og Doom seriene (husker ikke hva han het), har selv sagt at GF4MX er langt dårligere enn GF3 i nyere spill (bl.a. et nytt doom som skal komme om litt) p.g.a. det som har blitt utelatt i MX. Radeon ligger i nærheten av GF3 så det skulle være verdt de ekstra 500kr. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Selv med tanke på pris, er vel Radeon bedre. Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Sjekk denne linken. http://www6.tomshardware.com/graphic/02q1/...eforce4-08.html Vil du fremdeles kjøpe Gf 4mx? Lenke til kommentar
norriz Skrevet 11. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2002 Takk for all responsen. Tror jeg går for et Radeon-8500 kort, ja. Ett problem, bare.. Vet noen om en butikk som har de inne? Alle jeg har sett får dem ikke inn før 22, mars, noe som dessverre er leeeeenge til (når det er noe man gleder seg til..) Lenke til kommentar
tgrude Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 jeg sier bare gå får ati uansett hvilket skjermkort.. bortsett fra gf4 ti samlingen. De ruler vell litt mer? Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Radeon 8500 vs GeForce4 MX440 - der er det helt klart at Radeon8500 stiller i en annen klasse. Og GF4MX kortene er da heller ikke ment til å konkurrere med den. Jeg skal holde meg langt unna nVidia vs ATI diskusjonen... for den har jeg ikke lyst til å rippe opp i. :smile: Men jeg føler for å si en ting om GF4MX. For selv om navnet kan være misvisende så er det slett ikke noe dårlig kort. Det har mange egenskaper som man savner på GF2 baserte kort, som f.eks forbedret minnearkitektur, mye bedre FSAA ytelse, bedre støtte for hardware decoding av DVD/MPEG med bedre bildekvalitet, OG generelt veldig bra bildeskarphet, noe som GF2 kortene er veldig variable på. Så for en riktig pris er slett ikke GF4MX noe dårlig kort. Jeg tror først og fremst at folk som ikke spiller så mye vil ha mest nytte av det (selv om fsaa ytelsen er bra). For 2d kvaliteten og video funksjonene + evt dualview er noe mange setter pris på. Her får du det i et billig kort fra en av de største grafikkprodusentene. Så jeg har ikke tenkt å skaffe meg det selv, men jeg nekter å godta at det er et "dårlig" kort, for jeg tror mange kan få glede av det hvis man setter pris på disse tingene fremfor ren hastighet i spill. Husk at flertallet av verdens skjermkort eiere spiller knapt 3d-spill i det hele tatt! :smile: Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Quote: On 2002-03-11 21:11, norriz skrev:Takk for all responsen.Tror jeg går for et Radeon-8500 kort, ja.Ett problem, bare.. Vet noen om en butikk som har de inne? Alle jeg har sett får dem ikke inn før 22, mars, noe som dessverre er leeeeenge til (når det er noe man gleder seg til..) kjøp hercules sitt radeon kort du Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nw52MweC Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Er det virkelig INGEN som ser at det hercules kortet er en LE versjon av radeon 8500? Det står jo i modellnavnet! RadeonLE er ikke på høyde med standard versjonen, heller ned mot GF4mx ytelse... GF4mx er ikke en trimma versjon av gf2, det er en nedklokka gf4 uten nfinitefx motor og SD-ram... Lenke til kommentar
norriz Skrevet 13. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2002 Huh? Såvidt jeg kan se er eneste forskjell mellom Hercules LE-versjon og originalen lusne 25MHz på GPU og Ram, det skal da ikke ha så mye forskjell? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå