Gå til innhold

TRV-60 eller PC-330

Anbefalte innlegg

Hei, er på nippet til å kjøpe videokamera.

Det står mellom Sony PC-330 og TRV-60, er det noen som har noen anbefalinger/ erfaringer. Hva er de største forskjellene bortsett fra antall Mpixel på stillbilder og design...

Hjelp meg......

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har selv 330 og er veldig fornøyd med det. Har sett det på elkjøp jeg også, men du kan jo tenke deg alle de ungene som river i alt og alle. Mitt har ikke antydning til å bli slarkete. Jeg synes at bildene blir ganske stødige selv med 10x zoom.

Har ikke prøvd det andre kameraet, men er som sagt meget fornøyd.

Lenke til kommentar
Golfbag: Er det profesjonell bildekvalitet på videooptakene gjort med pc-330?

Er det vanskelig å holde stødig?

Bildekvaliteten er kjempe den... har egentlig ikke noe sammenligningsgrunnlag, men mot de få som jeg har testet er dette skikkelig bra.

Det er skikkelig vanskelig å holde stille hvis du ikke lærer deg teknikken som blir beskrevet i manualen... Dessuten kan du godt støtte med den venstre hånden. Jeg filmet svarttroster som sloss i dag, resultatet ble bra det. Men gjør en ting: se på en profesjonell fjernsynsproduksjon og se hvor stødig de har det der... det gjorde jeg i går. I "hodejegerne" var det av og til skikkelig vinglete kamera hvis du fulgte med på det, enkelte av innslagene i dagsrevyen var også gjort uten bruk av stativ.

Endret av GolfBag
Lenke til kommentar

:thumbs:

Jeg var spesielt ute etter et lite DV-kamera med et GODT stillbilde. Det synes jeg at jeg absolutt har fått i PC330. Kanskje ikke kvaliteten er god nok for profesjonelle "forståsegpåere", men til den vanlige "menigmann" er kvalieten bra nok. Jeg har tatt en del stillbilder med kameraet og må si at jeg faktisk er positivt overrasket over kvaliteten. Har printet ut bilder på min Canon i865 skriver og har ingenting å klage på vedr. kvaliteten på disse. Syntes også at bilder tatt under forhold med lite lys ble gode. Har fra før et Olympus C-750 digitalkamera som virkelig sliter med fokuseringen ved dårlig lys. Med PC330 er det ingen problemer med å få fokusert og ta gode bilder hvis det er lite lys pga. et meget godt aktivt fokussystem.

En annen ting som jeg syntes var positivt sammenlignet med mitt C-750 kamera var at det er ingen problemer med PC330 å ta klare bilder med max zoom (10x optisk). Det er 10x optisk zoom på c-750 også, men her må du ha stativ eller være unormalt stødig på hånden for å få klare bilder. PC330 har en digital bildestabilisator som fungerer ypperlig.

Som sagt - jeg har bare hatt kameraet en ukes tid, men foreløpig er konklusjonen utelukkende positiv - spesielt til kvaliteten på stillbildene. Kvaliteten vedr. film er selvsagt på topp - det er jo et SONY kamera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...