Fryzer Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Har windows xp home edition OEM verson, jeg lurer på hvordan det vil fungere å kombinere enten linux/unix med dette?? Vil det fungere å partisjonere hardisken og innstallere linux/unix på den som ikke har windows? eller er dette et døfødt prosjekt.. non som vet om xp tolerer dette? Microsoft produkter er ikke alltid til å stole på Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Det fungerer heilt fint. Mangen her på forumet som køyrer dualboot. Eg anbefaler deg å prøve enten Mandrake, Fedora, Suse eller freeBSD. Start med eit åpent sinn og ein liten porsjon tolmodighet, så vert du nokk ikkje skuffa. Lenke til kommentar
Fryzer Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 Da er det bare å prøve, er det bare å innstallere da og resten årner seg selv?= Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Eller gjør som meg og vær skikkelig glad i Linux i to uker. Den tredje skjønner du at dual-boot ikke er så gøy lenger. *skrape sammen penger til "Tah Linux-machine"*. Det skal bli digg. Sier bare en ting: Det blir Fedora Core 2, eller Slackware 9.2. Når de kommer ut da. Lenke til kommentar
Fryzer Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 hehe, men hvor bra er gento linux i forhold til de nevnt tidligere? Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Gentoo er kjempebra! Men passer kanskje best når man kan noen elementære shell-kommandoer. Fedora setter opp dualboot automatisk (ihvertfall gjorde den det for meg), men pass bare på å installere Windows først. (Gjør ting litt lettere, siden Windows tror den er alene på disken Lenke til kommentar
moesen Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Start med eit åpent sinn og ein liten porsjon tolmodighet, så vert du nokk ikkje skuffa. Man kan bli skuffa hvis man skal spille da.. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 SuSE 9.0 er finfin om du er nybegynner siden den kjører KDE. GRUB er en fin bootloader der du velger hvilket OS som skal boote (Linux/Windows). Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 happypenguin.org bør nok kunne ./configure --prefix=/usr/local/games/spillnavn make make install for å spille i linux. Nesten alt kommer jo som source du må kompilere selv Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Start med eit åpent sinn og ein liten porsjon tolmodighet, så vert du nokk ikkje skuffa. Man kan bli skuffa hvis man skal spille da.. Tuxracer er jo digg. Samt HalfLife funker - har prøvd en del andre spill men de funker ikke særlig bra. Freedom Fighters lagger noe sykt (bruker jo DirectX med Wine da (gidderikke stresse med WineX), antar jeg - og du finner sikkert ikke noe mer uegnet ) Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 ingenting i veien med GNOME heller Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Start med eit åpent sinn og ein liten porsjon tolmodighet, så vert du nokk ikkje skuffa. Man kan bli skuffa hvis man skal spille da.. Tuxracer er jo digg. Samt HalfLife funker - har prøvd en del andre spill men de funker ikke særlig bra. Freedom Fighters lagger noe sykt (bruker jo DirectX med Wine da (gidderikke stresse med WineX), antar jeg - og du finner sikkert ikke noe mer uegnet ) Stress med WineX? Eneste jeg gjorde var å: Laste ned winex3.rpm (ikke akkurat det filnavnet men) rpm -Uhv winex3.rpm winex3 hl.exe Lenke til kommentar
moesen Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Start med eit åpent sinn og ein liten porsjon tolmodighet, så vert du nokk ikkje skuffa. Man kan bli skuffa hvis man skal spille da.. Tuxracer er jo digg. Samt HalfLife funker - har prøvd en del andre spill men de funker ikke særlig bra. Freedom Fighters lagger noe sykt (bruker jo DirectX med Wine da (gidderikke stresse med WineX), antar jeg - og du finner sikkert ikke noe mer uegnet ) Tuxracer er digg ja! Går alle OpenGL spill bedre i UNIX/Linux enn i windows? Er instaleringen forsjellig? Cs kan vel kjøres i OpenGL, funker det ikke med litt mix og trix? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 CS/HL funker utmerket i Wine! OpenGL funker utmerket i CS/HL og er bedre enn DirectX ja. CS er iiiiingen problem på Linux -- Vel, WineX er stress for meg siden jeg ikke har inet oppkobling til linuxmaskina mi + at det er jo egentlig betalingssoftware. Eller, den ene versjonen iallfall. Dessuten, spiller du halflife/counter-strike trenger du ikke WineX normalt sett, så hvorfor legge inn flere tunge programmer osv? Lenke til kommentar
moesen Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Det jeg mente var, funker OpenGL spill uten Wine/WineX, siden OpenGL er en UNIX/Linux-ting? Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 nei,binariene er ikke for GNU/Linux Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 «Man kan bli litt skuffet hvis man skal spille», liksom. Om man installerer Linux for å spille Windows-spill har man uansett misforstått litt. Prøv å installere Windows for å spille Linux-spill, og du vil merke at det ikke går så mye bedre. De spillene jeg spiller (nethack) funker utmerket i Linux, men det er fordi det er ment å kjøres i Linux/*nix også. Så slutt å syt, legg press på spillfirmaene heller. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Jepp. Har sett Linux-spill kompilert om for windows.... herrejesus... ID go go go! Hvor kan man få kjøpt qake arena 3? Finnes det en partykode? Lenke til kommentar
pseudofilosofen Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Selv har jeg kjøpt en Trios II Plus, som sørger for fysisk adskillelese mellom HDene. Trykk på en knapp, og velg hvilken disk PCen skal bote fra. Lekkert! Anders Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå