Gå til innhold

Unix/Windows

Anbefalte innlegg

Har windows xp home edition OEM verson, jeg lurer på hvordan det vil fungere å kombinere enten linux/unix med dette?? Vil det fungere å partisjonere hardisken og innstallere linux/unix på den som ikke har windows? eller er dette et døfødt prosjekt.. non som vet om xp tolerer dette?

Microsoft produkter er ikke alltid til å stole på :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eller gjør som meg og vær skikkelig glad i Linux i to uker. Den tredje skjønner du at dual-boot ikke er så gøy lenger. *skrape sammen penger til "Tah Linux-machine"*.

Det skal bli digg. Sier bare en ting: Det blir Fedora Core 2, eller Slackware 9.2. Når de kommer ut da. :)

Lenke til kommentar

Gentoo er kjempebra! Men passer kanskje best når man kan noen elementære shell-kommandoer.

Fedora setter opp dualboot automatisk (ihvertfall gjorde den det for meg), men pass bare på å installere Windows først. (Gjør ting litt lettere, siden Windows tror den er alene på disken :grin:

Lenke til kommentar
Start med eit åpent sinn og ein liten porsjon tolmodighet, så vert du nokk ikkje skuffa.

Man kan bli skuffa hvis man skal spille da.. :roll:

Tuxracer er jo digg. Samt HalfLife funker - har prøvd en del andre spill men de funker ikke særlig bra. Freedom Fighters lagger noe sykt (bruker jo DirectX med Wine da (gidderikke stresse med WineX), antar jeg - og du finner sikkert ikke noe mer uegnet ;))

Lenke til kommentar
Start med eit åpent sinn og ein liten porsjon tolmodighet, så vert du nokk ikkje skuffa.

Tuxracer er jo digg. Samt HalfLife funker - har prøvd en del andre spill men de funker ikke særlig bra. Freedom Fighters lagger noe sykt (bruker jo DirectX med Wine da (gidderikke stresse med WineX), antar jeg - og du finner sikkert ikke noe mer uegnet ;))

Stress med WineX?

Eneste jeg gjorde var å:

Laste ned winex3.rpm (ikke akkurat det filnavnet men)

rpm -Uhv winex3.rpm

winex3 hl.exe

:)

Lenke til kommentar

Tuxracer er digg ja!

Går alle OpenGL spill bedre i UNIX/Linux enn i windows?

Er instaleringen forsjellig?

Cs kan vel kjøres i OpenGL, funker det ikke med litt mix og trix?

Lenke til kommentar

CS/HL funker utmerket i Wine! OpenGL funker utmerket i CS/HL og er bedre enn DirectX ja.

CS er iiiiingen problem på Linux ;)

-- Vel, WineX er stress for meg siden jeg ikke har inet oppkobling til linuxmaskina mi + at det er jo egentlig betalingssoftware. Eller, den ene versjonen iallfall. Dessuten, spiller du halflife/counter-strike trenger du ikke WineX normalt sett, så hvorfor legge inn flere tunge programmer osv? :)

Lenke til kommentar

«Man kan bli litt skuffet hvis man skal spille», liksom. Om man installerer Linux for å spille Windows-spill har man uansett misforstått litt. Prøv å installere Windows for å spille Linux-spill, og du vil merke at det ikke går så mye bedre. De spillene jeg spiller (nethack) funker utmerket i Linux, men det er fordi det er ment å kjøres i Linux/*nix også.

Så slutt å syt, legg press på spillfirmaene heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...