Dane Skrevet 20. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2004 Vil mobil forsikring gjelde hvis noen dyttet meg på vannet mens jeg snakket i telefonen , og mistet den? Lenke til kommentar
sirpetterjones Skrevet 20. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2004 Det går vel som fuktskade... Så nei, det tviler jeg nok på, er nemlig din feil (ok, de som dyttet deg sin feil ) Lenke til kommentar
Dane Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. januar 2004 men er det ikke tap da? når mobilen har har forsvunnet ned på vannets bunn Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 20. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2004 Spør forsikringsselskapet, da vel? Antageligvis er det dekket, men jeg tror ikke jeg ville vektlagt at noen dyttet deg ;p Lenke til kommentar
*Snoopy* Skrevet 20. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2004 Vil nok tro at det går fint. "plutselig ytre påvirkning". Forsikring pleier å dekke sånt. fuktskade eller ikke, det var liksom ikke du som hoppet heller... Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 21. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2004 Fuktskade eller ei har ingenting med saken å gjøre. Det går som regel på din ( eller dine foreldres) reise eller innbo forsikring, gjør ihvertfall på min(e). Hvis du har Elkjøp sin forsikring er det jo ikke noe problem ( eller fra teletilbydrene som chess, netcom etc.). Eneste som det kan svi litt for er kanskje han som dyttet deg uti hvis selskapet ditt anser det som hans feil og velger å gå til regress mot han, men det har jeg aldri hørt om da.. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 21. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2004 Uttaler meg på generelt grunnlag Men Der telefonen er blitt skadd grunna ei plutseleg ytre årsak, står det at skal bli dekka. Kva årsaka er og omstendingheitane rundt hendelsen kan føre til avkortning eller frafall av erstatning. Eksempel: Telefonen datt i vannet når jeg stod på vanski. Eksempelt på noko som skal bli dekka: Mista telefonen i vann grunnet en person som dyttet til meg. Fuktskade uten en forklarlig grunn blir definert som kondensskade og da har brukeren vært uforsiktig. Og reperatørene ser forskjell på en telefon som har vært under vann, og en som har kondensskader. mvh JanEirik Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 21. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2004 Dekker forsikringen til netcom om manvelter et vannglass på mobien?? For det dekker Den på elkjøp, men jeg kjøpte ikke min der så sånn forsikring har jeg ikke... Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 24. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 24. januar 2004 du har da ikke med deg mobilen når du står på vannski !!! det dekkes ivertfall ikke... anette87: plutselige uforutsette hendelser dekkes--JA! det er ikke din skyld at du/ noen skumper borti et vannglass... min veske blei stjålet ifjor på et utested,veska hadde jeg ved siden av meg, jeg så bort noe sekunder, jeg fikk ny mobil.. hadde veska stått oppå bordet, hadde jeg ikke fått igjen noe. du må selv passe på tingene og ha de i nærheten, ellers får man ikke noe igjen. Lenke til kommentar
obos Skrevet 25. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 25. januar 2004 Er det noen som har forsikring fra chess? Er det ikke det ganske standard forsikring? Fins det noe som er bedre eller dårligere enn chess sin? Prøvde å lese forsikringsvilkårene på chess sine hjemmesider men jeg får ikke opp noe... god damn pc. Har installert reader..... argh. Lenke til kommentar
Dane Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. januar 2004 den forsikringen jeg har.. prøv å høyreklikk og spare som.. Lenke til kommentar
Dane Skrevet 26. januar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. januar 2004 Noen av dere som har fått mobilen frastjålet... Hvor lang tid tok det før dere fikk ett nytt simkort? Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 26. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2004 Har fått min frastjålet men da sa jeg opp sense abo. mitt samtidig så jeg fikk nytt simkort med en gang jeg skulle ha nummeret mitt over til netcom.. Vennina mi hadde veska si ved sidne av sge i polen og så bort , den ble selfølgelig borte med en gang.. Og hu fikk ny på forsikringa.. er nok lurt å ha den nær seg.. Lenke til kommentar
mphones Skrevet 26. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2004 men får man ikke ny telefon uansett om man har totalforsikring?? Lenke til kommentar
Rayden Skrevet 26. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 26. januar 2004 Det kommer helt an på skaden telefonen er blitt påført. NetCom Totalforsikring operer også med et reperasjonsbrev som blir tilsent i de tilfellene hvor du fremdeles har telefonen. Du får dette brevet selv om du rapporterer en fuktskade. Litt irriterende fordi det da tar lengre tid før du kan hente deg ut en ny telefon. Du må nemlig levere inn telefonen din til en godkjent forhandler som igjen sender telefonen til nærmeste verksted som tar forsikringssaker. Deretter må verkstedet bruke litt tid på å fastslå fuktskaden (de reparerer ALDRI fuktskader) og gi tilbakemelding til forsikringsselskapet om at telefonen er ureparerbar. Først da kan du få fakset til nærmeste forhandler eller sendt til deg i posten et verdibrev som tilslutt gir deg en ny telefon. Anette_87: Hvis du velter ett vannglass på telefonen, så kan det oppfattes som uaktsomt. Da kan du få reduksjon på forsikringen. Dvs. at du ikke får erstattet alt, men må gjerne legge ut en viss sum når du skal hente ut en ny telefon. Om det derimot er en annen som gjør dette (f.eks. en person velter et ølglass på et utested), så er det ikke din feil og klasifiseres som en "plutselig ytre påvirking". Hos Elkjøp har de en såkalt "Tabbe-forsikring" som dekker nesten alt. Men du må betale for det da. Blir du frastjålet telefonen din og du ikke var uaktsom, så får du nesten alltid ny telefon. Men det er viktig at du melder den tapt/stjålet hos politiet og at du sperrer kortet ditt. Men noe av det viktigste du må huske på når det gjelder forsikring er at du har en kvittering med IMEI (serienummeret på telefonen) på eller en kontrakt på abonnement med dette IMEI-nummeret påført samt dato. Og selvfølgelig (i de tilfellene du har forsikring gjennom opreatøren) at simkortet står i. Du må også huske når du brukte den sist. Ikke vent med å melde fra. Kjenner til en sak hvor den som fikk telefonen sin ødelagt lånte en annen telefon fordi han trengte telefon i jobbsammenheng. Han meldte ikke i fra før etter to uker. Han fikk store problemer med å få saken sin godkjent fordi han ikke lenger husket når han brukte sin telefon sist før han byttet til den han lånte. Forsikringsselskapene går nemlig inn og sjekker når du ringte sist, og hvilket IMEI-nummer som ble registrert da. Om du ikke har dine ting i orden kan du få saken din avvist fordi du i teorien vil prøve å svindle selskapet. Så husk å melde fra så snart som mulig! Eller noter deg når det skjedde (dato +tidspunkt) og vent helst en dag om du kan med å bruke en annen telefon mens du venter på ny. Phew! Det ble litt mye, men jeg håper jeg har svart på en del spørsmål.. Lenke til kommentar
Howiey Skrevet 28. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 28. januar 2004 Med Chess sin forsikring(Chess Insurance) er jeg nokså sikker på at du vil få tlf. din dekket. Men da må du jo ha chess sin forsikring og det vet ikke jeg om du har. Vist ikke kan du jo skaffe deg, vist du ikke får ny mobil av det forsikringselskapet du har nå. Klikk her for og lese mer om Chess Insurance Lenke til kommentar
Dane Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. januar 2004 hvis det er meg du snakker til . så har jeg chess.. men vet du hvor lang tid det tar før jeg får nytt sim kort? Lenke til kommentar
docbilbo Skrevet 29. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2004 Iflg troverdige kilder jeg har så har jeg fått greie på at det sannsynligvis blir en økning i egenadeler på mobil forsikringer i norge om ikke så alt for lenge. Det har nemlig blitt påvist at i norge så er det 2.5 ganger fler forsikringssaker med mobiltelefoner enn f.eks i vårt nabo land sverige.. hvorfor er det slik? har en en lavere moral her i landet - og "mister" (les: er lei av mobil og "svindler" forsikringsselskapet) telefonene våres oftere? mvh Torbjørn Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 29. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2004 Det er også en mulighet for at nordmenn stjeler mobiler mer enn svenskene... Lenke til kommentar
Rayden Skrevet 31. januar 2004 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2004 Jeg kan med sikkerhet si at det nok er svindel som er årsaken.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå