sparks Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 (endret) Kjøpte en mp3 spiller (Creative Zen 20gb) for ett år siden til en pris på 3650 kr (!!!) hos Komplett data eller Datakjeden som det nå heter.. Den ble ødelagt i mai og sendte den inn og fikk ny. Nå vil den ikke overføre sanger, får bare en feilbeskjed om at Player is Not Connected når jeg åpner programmet selvom jeg får beskjeden Player is Connected i Windows 10 sekunder før. Var hos Datakjeden idag og testet den - den funket hos de. Men den funker ikke her! Har prøvd 2 maskiner. 2 versjoner av programmet, 2 forskjellige drivere, 2 kabler og ja.. Det meste.. Hva er mine rettigheter? Vil ikke sende den på en 2måneders ferie til creative.. Det orker jeg ikke. Det jeg har spurt om er å få litt penger igjen noe de har sagt ja til -> hvis de fant feil på spilleren. Hva kan jeg gjøre? Har nå en tom mp3 spiller uten musikk som ikke fungerer ordentlig. Hva har jeg rett til? Hva syntes dere? Edit: Var dette feilpostet ? Endret 20. januar 2004 av sparks Lenke til kommentar
bomelby Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 dine rettigheter i en slik sak er: at du har rett til reperasjon eller ombytte, ombytte kun dersom det ikke er til stor ulempe for selgeren (økonomi). Dersom reperasjonen tar uforholdsmessig lang tid mer enn 7-10 dager har rett til nytt produkt ELLER låneprodukt i tiden spilleren er på reperasjon. Siden produktet fungerer når du er hos datakjeden, forstår jeg at de ikke kan bytte det uten videre. Men dersom du legger frem problemet på en saklig måte, og ikke bruker "kjeft" vil jeg tro at de også er interesert i å løse saken på en god måte for dere begge. Men husk! Enkelte leverandører, deriblant creative hvis jeg ikke husker feil. Har svært klønete regler for reklamasjon (etter norske normer). De vil ha kontroll over situasjonen selv. (jobber i bransjen selv, i butikk). Disse reglene må butikkene følge for å få tilbake pengene for produktet. Som du sikkert skjønner kan ikke enhver liten butikk bare bytte uten at de får refusjon fra leverandør, da kan mange bare låse døra og gå hjem for godt! Mitt generelle råd i lignende situasjoner er: Vær hyggelig, spør og IKKE krev. IKKE true med forbrukerråd. Dersom dette ikke fører frem kan man legge litt mere press på saken! Tro meg, alle vil helst løse situasjonen! Lykke til!!!! Lenke til kommentar
sparks Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 Ok, har nå fått et stort problem. Installerte alt og koblet det opp på pappas gamle pc og gjett hva.. Det funker.. Så jeg kjørte på og oppdaterte alle drivere til usb på pcen min -> uten nytte. Hva gjør jeg da? Kan ikke okkupere pappas pc. Og hva vil komplett si? Kan de "kreve" at jeg må finne ut av det selv? Eller vil dette gjøre saken lettere for komplett? Takk for råd om å være hyggelig, må prøve det nå.. Har vært mer eller mindre irritert på komplett de siste dagene.. Skjønner at det ikke hjelper.. Det jeg helst vil er seff og få litt av pengene igjen og kjøpe meg en annen og ny spiller. Men det er ikke så lett.. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 Vil det være lurt av meg i denne saken og ikke nevne at det fungerer på min pappas pc? Eller hva mener dere? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Virker som at det kan være problemer med din hardware... fungerer usb-porten din med andre enheter? Lenke til kommentar
sparks Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 Fungerer med både digitalcam og webcam, mus og tastatur. Lenke til kommentar
Jan Roger Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Finn ut hva som er galt med PC'en din! Sjekk drivere, avinstaller og installer på nytt. Synes ikke du skal gå tilbake å klage til datakjeden siden produktet tydeligvis fungerer. Å spille dum i forsøk på å prøve å få en ny spiller er bare sleipt og egoistisk. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 Finn ut hva som er galt med PC'en din! Sjekk drivere, avinstaller og installer på nytt. Synes ikke du skal gå tilbake å klage til datakjeden siden produktet tydeligvis fungerer. Å spille dum i forsøk på å prøve å få en ny spiller er bare sleipt og egoistisk. Sant det du sier.. Men har allerede gjort det som står i Hovedkort manualen og mere til.. Vet ikke hva jeg skal gjøre.. Mulig jeg bare selger den siden den fungerer.. Uff.. Lenke til kommentar
Timberland Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Hvis det er win2k du kjører så kan det være en patch på creative sin sider. Hadde et liknende problem med en Zen nx og det løste seg med denne patchen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Jeg hadde samme problemet med min mp3 spiller. Å det var vist usb porten som det var noe galt med. Så har du prøvd noen andre usb porter? Funket til meg. Lenke til kommentar
Bitbuster Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 (endret) Hva kan jeg gjøre? Har nå en tom mp3 spiller uten musikk som ikke fungerer ordentlig. Tja, du kan jo legge den ut for salg på bruktmarkedet, men oi, det har du jo allerede gjort! Sjakktrekk! Edit: Sitat annonse: "Alt er i godstand og kvittering følger med. Kostet 3650 for ett år siden" Endret 20. januar 2004 av Bitbuster Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Her har du desverre ikke så mye å gå på. Det er som Jan Roger sier, at du har ikke så mye til rettigheter, siden produktet helt klart fungerer, bare ikke på maskinen din. Jeg vil anbefale deg å tråle forumet til Creative etter lignende problem. Lykke til! Lenke til kommentar
jevel Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 (endret) Siden spilleren virker hos dem, så kan det se ut som feilen kanskje ligger en annen plass? Har du prøvd med annen tredjeparts software? Nomadness er en fin plass å laste ned ny software. Prøv også å oppgradere spilleren! -KJ Endret 20. januar 2004 av jevel Lenke til kommentar
sparks Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 Har allerede prøvd 3 programmer og oppdatert alt mulig, men det funker jo ikke å oppdatere når jeg ikke får kontakt via denne pcen. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 Det eneste jeg tror er lurt er og selge den. Siden den funker, men ikke på min OG jeg vil heller ha en ny spiller enn at den skal funke.. Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 oppgrader den på maskinen til faren din da. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Du får jo beskjed om at Player is Connected, sier du? Kommer den opp som USB enhet, da? Har du noen innstillinger for å velge hvilken player du skal bruke i softwaren? Sikker på at den ikke kikker etter den gamle som gikk i stykker? (Navn, serienummer eller lignende.) -KJ Lenke til kommentar
sparks Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 Den kommer opp som usb enhet og er det helt til jeg plugger den ut. Den heter Nomad Zen USB eller noe slikt i enhetsbehandling. Velger riktig player is instillinger og når jeg hadde den gamle spilleren hadde jeg også en eldre maskin.. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Dette høres ut som en ganske normal bug i p'n'p-USB-driver. Hvis slikt først klikker, så bør man avinstallere driverne totalt, og det kan være lettere sagt enn gjort med slike enheter. Det er åpenbart PC-en din som er problemet, og ikke spilleren, og da kan det kanskje være på tide å tenke på en reinstallasjon. PC-er har godt av det fra tid til annen Lenke til kommentar
jevel Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Kikket her? Prøvd å oppdatere firmware? -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå