Roald! Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Ein kompis av meg har fått et problem. Han har nettopp oppdatert biosen til hovedkortet. Så restarta han og gjekk inn i biosen og forandra cpu clock der det visstnok skal ha stått 100MHz. Denne forandra han til 200MHz.. (CPU en han er AMD Athlon XP 2100+) Eg skjønner ikkje kva instillinger som stod på 100 MHz, men det er nå så. Han lagret innstillingene og restarta. Pc en starta men det kom ingen ting opp på skjermen...Noen som har forslag til hva problemet kan være og korleis han eventuelt kan fikse det? Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 han satte sikkert fsben fra 100 til 200, og den skulle sikkert stå på 133, med andre ord han overklokket litt mye. så det kan nok kanskje hende det har gått med noe hardware, men prøv å resett biosen å se om den starter da Lenke til kommentar
Roald! Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 Ja. Skal be han teste det nå. Det er vel bare å ta ut og sette inn batteriet...eller tar eg feil? Lenke til kommentar
Roald! Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 Og resette cmos... Forklar korleis han resetter CMOS da.... Eg har ikkje spesielt peiling på bios/HK i det hele tatt og det har ikkje han heller Lenke til kommentar
Jabbala Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Og resette cmos... Forklar korleis han resetter CMOS da.... Eg har ikkje spesielt peiling på bios/HK i det hele tatt og det har ikkje han heller Les i manualen til hovedkortet dette kan variere litt fra hovedkort til hovedkort. Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 ta ut batteriet, vent noen minutter å sett det inn igjen, da er det gjort. noen hk har også en jumper du kan flytte på. tror ikke det er nødvendig å starta pcen uten batteriet, jeg har aldri gjort det hvertfal Lenke til kommentar
Roald! Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2004 Nå har han resett biosen og nå funka det fint. Det var heldigvist for han ingen hardware komponenter som hadde tatt kvelden. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå