Gå til innhold

Maskinen rebooter med bluescreen

Anbefalte innlegg

Sitter å jobber med maskinen, så plutselig får jeg bluescreen, skjer temmelig ofte. Bluscreenen er der bare i et sekund, så jeg rekker såvidt å se at det står noe såndt som: "IRQ not less or equal" eller noe i den duren... Kan være at det er andre meldinger også, men fikk sett denne nå... Hva kan dette være? Hvordan kan jeg fikse det? Det har skjedd hver gang jeg prøver å overføre litt store mengder data mellom to partisjoner på en disk, til sammen ca 30GB som skal overføres...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan gjør jeg det? Mener du i device manager? Har akkurat installert xp på nytt, skal se hva som skjer... Evt. hvis det er noen IRQ konfilkter, hvordan kan jeg løse det? forresten så er det ikke maskinen i signaturen min det er snakk om..

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

Jepp, device manager, disse konfliktene løser du enten ved å oppdatere driver, reinstallasjon, o.s.v. eller ved å flytte problem-enheter til andre PCI-sloter.

Finn ut hva som skaper problemer, prøv å løse de med drivere eller flytting. Hvis det ikke hjelper må du oppgi detaljert hva som skaper trøbbel + + +

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...