remitv Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Hei Jeg er helt grønn på css så spør dere erfarne istedenfor. Saken er den at jeg har laget en webside med to tabeller. I den ene skal menyen være, og i den andre skal "infoen" være. Det jeg lurer på er om jeg da kan bruke css for å endre linkene i menyen uten og måtte åpne alle sidene mine og skrive nye linker på hver side. Vist det går ann, er det da noen som gidder og skrive css koden, og det jeg trenger for å få det til å funke? Takker på forhånd. Lenke til kommentar
oleisbest Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Det tror jeg nok ikke går. CSS er først og fremst et stilark. Det skal altså bestemme hvordan siden din skal se ut ikke hva den skal inneholde. For å løse problemet ditt kan du benytte deg av php eller SSI. For at dette skal brukes må serveren hvor siden legges ut ha støtte for dette. -ole Lenke til kommentar
remitv Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 Serveren har støtte for både php og SSI. Noen som gidder og skrive hva jeg skal gjøre for å få dette til da. Og koden som får dette til å fungere. Lenke til kommentar
cnav Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Her har du et bra script: RaWeb Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 hva skal du? forandre f.eks. farge på linkene? eller har du skrevet feil adresse i linkene? hva er vil du at vi skal hjelpe til med? Lenke til kommentar
remitv Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 hva skal du? forandre f.eks. farge på linkene? eller har du skrevet feil adresse i linkene?hva er vil du at vi skal hjelpe til med? Det jeg ønsker er å f.eks legge til linker/fjerne linker. Så istedenfor å måtte endre det på alle sidene så hadde det vært kjekt og kunne endre en fil, og så endrett alle de andre sidene seg også. cnav: Takk for linken. Skal se litt nermere på den! Lenke til kommentar
Slartibartfast Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Da kan du nok lage en fil som heter meny.php og så bruke <?php include('meny.php');?> Der du vil ha menyen.... Det kan være at du må kalle filene .php for at serveren skal fatte hva det dreier seg om;-).. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå