Gå til innhold

Far Cry single play demo er UTE!


Anbefalte innlegg

vel jeg lasta ned demoen, for en time siden, spillte demoen, greide den på første forsøk og av installerte det nå,

 

likte ikke demoen, glatt og kjedlig grafikk, våpene var dårlige og kjedlige, AIen var som bots i cs,

 

det var som forventet

Er litt enig med deg når det kommer til AI`en.

 

Spillet skulle vel ha et stort gjennombrudd der asså =/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

og hvorfor skulle en ikke kunne klage på hl2?

 

det er masse i denne demoen å trekke ned på. jeg trodde de hadde laget noe bedre, men det har dem altså ikke. AIen skulle være bra, men kan den kalles det?

joda folka hopper frem og tilbake, men....

 

tror ikke de får gjort noe utrolig mye mer med spillet, enn hva de har gjort til nå, det skal trossalt være ute den 26 mars. (hvor lenge har det da vært i produksjon?)

 

til å være fps spill så var dette det beste jeg har prøvd så langt, og jeg har forsatt ikke spillt med dx9 fullt av detaljer...

 

hadde jeg bare vært beta tester, skulle de fått hørt.....

Lenke til kommentar
Med 2x256MB RAM:

Hadde 50 -> 60FPS men når det skjedde mye, datt den til ca 20FPS.

 

Med 2x512MB RAM:

 

Er oppe i 60 -> 70FPS, å når det skjer mye nå, så minker det nesten ingenting.

 

Tungdrevent spill med andre ord  :yes:

Jepp. Mest minnekrevende spillet jeg har spilt sålangt.

Ligger på ca 1200-1300 MB brukt virtuelt minne, det er mye når man "bare" sitter med en 512 MB brikke. Blir fort litt lagg når spillet må drive å swappe hele tiden, feks får jeg alltid en liten pause i spillet idet jeg fyrer av mitt første pistolskudd. Rutinen for avfyring ligger åpenbart ikke i minne som standard ved oppstart og legges inn ved første gangs bruk...sånn er det veldig ofte med andre ting også, dukker opp små pauser når ting skal swappes.

 

Men j vet ikke åssen det er på lavere detaljnivå - jeg kjører med alt på maks i 1024*768.

Må nok gå til innkjøp av en ekstra minnebrikke snart ja.

Endret av -kristoffer-
Lenke til kommentar

Ja, merker det spesielt i begynnelsen at jeg "bare" har 512MB minne... Ligger på 40-70FPS hele tiden så det er ikke så mye dropp egentlig. Dette skjer bare på 1024*768 med alt på Very High og det er bare litt i begynnelsen etter jeg har loadet, så det er jo ikke noe å grine over egentlig. Merker ikke noe til swapping seinere.. men men.

Lenke til kommentar

jeg instalerte det igjen for å se om jeg var for hard mot spillet.

 

men nei, jeg ser ikke helt de store i dette spillet, grafikk motoren har noen muligheter til mods, kanskje en vietnam mod, men der har vi jo vietcong.

 

og jeg ser ikke friheten i spillet heller, det er jo bare 2 veier til bunkeren,.

 

så merket jeg at hvis du tar skikerten og ser på de bratte sidene av fjellet så ser det ut som noen har tatt å limt trærene på siden

Lenke til kommentar

gunfreak19:

 

Enten så er det noe galt med grafikkortet ditt, eller så bør du sette alt på very high heh.

 

Vietcong er forøvrig et dårlig spill med enda dårligere grafikk.

 

Og når det gjelder frihet er jeg uenig med deg... du kan jo dasse rundt så mye du vil, løpe rundt i skogen og kanskje skyte noen villsvin hvis du finner de.

 

edit: forøvrig så har spillet "oppført" seg forskjellig hver gang jeg har spilt demoen... hvor fiendene kommer løpende, når, hvor mange osv... Og dette er jo bare ett brett i singleplayer delen, det er grenser for hvor fritt et fps spill kan være hvis du skal ha mission objectives og en story.

Nevn et spill hvor du har oppdrag og bra historie og mer fritt gameplay.

Endret av SBS
Lenke til kommentar

en annen ting jeg kan si er at våpene ser kjedlige ut.

 

jeg syns spill som americas army og selv DF:BHD har bedre våpen modeler.

 

hvis du ser på CAR-15 modelen i BHD så er den mye nærmere virkligheten en m4 modelen i FC

 

og persjonenlig syns jeg gameplay er viktigere en grafikk.

 

Edit: jeg vet jeg er negativ, men dette er bare min mening alle har forskjellig smak

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar

Det jeg syns er morsomt med Far Cry ut fra det jeg har sett av demoen, er at det kommer til å ta litt av grafikk-glansen av Doom III. Hvis Doom III hadde dukket opp i høst hadde den hatt helt utrolig grafikk... med nå dukker først Far Cry opp med en (i mine øyne) nesten jevngod grafikkmotor. Synd for Carmack & Co, hehe :)

 

Tror også multiplayer\ evt mods kan bli ganske moro i Far Cry. Vehicles og fysikkmotor

er fine greier. :D Blir veldig spennende å se hvordan MP-demoen blir (den dukker vel opp snart også?)`

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
jeg laster ned nå går i 195kbps. går spillet glatt på min pc???? fsb på 533 mhz og minnet på 333mhz. noen?????

 

Jeg har roughly samme spec på min maskin- Med alle detaljer på very high og 1024*780 oppløsning gikk det brukbart på 4*AA\16*AF, og helt glatt på 2*AA\8*AF.

Litt heng for disk-swapping noen steder, men jeg har ikke like mye ram som deg...

Lenke til kommentar

Har nå kommet gjennom Easy og Medium i "Rambo-modus", dvs utstrakt bruk av gunboaten, buggyen samt de forskjellige turretene i tillegg til at jeg plaffet ned fiendene uten å snike meg innpå dem. Prøver meg nå på Medium i snikemodus, der jeg bruker undergangen for å unngå sniperen på toppen. Har i dette øyeblikk kommet til selve festningen, og der benytter jeg meg av et lite triks mens jeg venter at hjelperen skal hacke opp døra. Jeg gjemmer meg i det "bunkerset" der man finner Armoren, der er man usårlig mot artilleriet fra båtene samt at mercene som kommer med helikopterne ikke finner meg. Så når døren er åpnet, beinflyr jeg inn i kontrollsenteret. Nå forleden plukket jeg ned 2 mercer i en gunboat 400 meter borte (stod ved det nest øverste WW2-kanonen før festningen) med Assault-rifla :)

 

Ellers vil jeg bekefte de forskjellige Pros og Cons'ene andre her har bemerket, men jeg vil komme med egne innspill: Det kommer hit-decals der man treffer på fiendene, det er bra (ønsker man mer utover dette, vent på Soldier of Fortune 3). Ragdoll-effekten er heller ikke altfor overdreven, men jeg skulle ønske at døde kropper ble værende i spillverdenen, istedet for å bare forsvinne etter en tid (det burde være et eget valg i spillinnstillingene). Spillkontrollene er bra, Far Cry er faktisk det første FPS-spillet der jeg benytter meg av WASD (takk til SW: KotOR for å ha vent meg til dette), har alltid tidligere brukt cursor-tastene. Jeg likte spesielt godt at man kunne gå opp i knestående fra og til liggende posisjon med en knapp (uten å måtte reise seg helt opp) - dette hjelper godt når jeg sniker meg i vegetasjonen samt når jeg vekselvis skyter og tar dekning (minner meg der og da om spillemåten på Time Crisis coin-up'ene). Jeg måtte tilpasse meg noe til siktesystemet, hadde heller sett at siktingen på pistolen, SMGene samt Assault-rifla var "toggle"-bar som på sniperrifla. Det er imidlertid bra at spillet kan bruke Mousewheel Up/Down til zooming, også på kikkerten. Apropos kikkerten, denne er et glimrende verktøy til å lokalisere fiender skjult bak vegetasjon, samt til høre på alt den jalla småpratingen deres. Men jeg likte ikke at man ikke kunne binde Mouse4 og Mouse5 til noe, jeg bruker disse ofte i andre FPS-spill til bl.a kasting av granater og for å gå ned i liggende posisjon (eksempel tatt fra SoF2).

 

Jeg likte grafikken godt, men denne er som mange nevner ikke uten feil. Hos meg er skyggene veldig "trekantete", dette synes spesielt på steinene. Og i undergangen dukker det opp en masse svarte prikker rundt alle fiende-likene samt at det i ny og ne dukker opp andre artifacts. Dette kommer selv også når skjermkortet ikke er overklokket. Dessuten ser det også ut som at Anti-Aliasing funksjonen er "broken", dette fungerer hverken med dette aktivert i spillet eller tvunget på gjennom grafikk-driveren. Jeg har et PowerColor Radeon 9800 Pro 128MB m/VGA Silencer kjøling og Catalyst 3.10 drivere. Noen her med GeForce FX som har testet ut demoen og kan rapportere hvordan grafikken er med disse skjermkortene?

 

Jeg ser fram til når fullversjonen kommer ut, og kommer nok høyst sannsynlig til å kjøpe spillet, spesielt når HL2 og Doom 3 blir utsatt hele tiden. Men jeg er redd for at stygge bugs kan ødelegge førsteinntrykket av det ferdige produktet, slik som det har skjedd med bl.a Deus Ex 2: IW. Jeg anbefaler derfor Ubisoft/Crytek til å lytte på tilbakemeldingene de får og sørge for at QA-avdelingen gjør jobben sin...

Endret av EviLEddiE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...