Skilpadde#1 Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Hei hei! Har nettopp installert Peanut Linux (kernel 2.4.20) på et av PC'ene mine, og så har jeg da noen problemer som jeg håper dere kan svare på: [b]1.[/b] Hvordan er det egentlig meningen at LILO skal virke, for jeg må jo alltid skrive inn masse tull osv for å komme innpå linux'en? [b]2.[/b] Jeg får ikke til å komme innpå min Tele2 adsl internett Hva skal jeg gjøre? (Tele2 krever egentlig ingen passord og brukernavn, iallfall ikke i windows) Takker på forhånd for gode svar Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Hei OKKOKK! Hvorfor har du laget ny bruker? Lenke til kommentar
bkak Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Antagelig glemte du å konfigurere lilo. Fiks lilo.conf. Lenke til kommentar
iCrap Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 #1: Hvordan virker LILO nå da? Hva er problemet? Ingen meny? #2: dhcpcd eth0 Lenke til kommentar
Skilpadde#1 Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 Hver gang jeg vil innpå linux må jeg først skrive Linux root=/dev/hda1 som jeg er ganske lei av - og deretter må jeg skrive Root når jeg vil logge inn. Etter det må jeg skrive # startx Kjedelige greier... Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Hvorfor har du laget ny bruker, OKKOKK? Lenke til kommentar
Skilpadde#1 Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 Hvorfor har du laget ny bruker, OKKOKK? *Off topic* Hva snakker du om, Swag? Hvem er OKKOKK? Men tilbake til emnet - kan noen her hjelpe meg med LILO'en? Emergency Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Hvorfor har du laget ny bruker, OKKOKK? *Off topic* Hva snakker du om, Swag? Hvem er OKKOKK? Men tilbake til emnet - kan noen her hjelpe meg med LILO'en? Emergency OKKOKK var han som hadde akkurat samme signatur OG avatar som deg. Og i tillegg rota med den relativt ukjente linux-distroen Peanut Linux. Sammentreff? Forøvrig har du allerede fått svar, du må redigere /etc/lilo.conf så funker det. Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 (endret) Hvorfor har du laget ny bruker, OKKOKK? *Off topic* Hva snakker du om, Swag? Hvem er OKKOKK? Men tilbake til emnet - kan noen her hjelpe meg med LILO'en? Emergency OKKOKK var han som hadde akkurat samme signatur OG avatar som deg. Og i tillegg rota med den relativt ukjente linux-distroen Peanut Linux. Sammentreff? Forøvrig har du allerede fått svar, du må redigere /etc/lilo.conf så funker det. Samme som du sa. Må føye til at OKKOKK aldri hørte på de rådene han fikk også, og brukte bøttevis med smilies. Jeg anbefaler deg å omformulere deg, bytte avatar og signatur, og muligens høre på hva folk sier til deg. DA kan det hende at vi ikke tror du er OKKOKK. Endret 20. januar 2004 av Swag Lenke til kommentar
xeon Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 btw. for de som er interessert: http://forum.programmer.no/index.php?showuser=33919 Lenke til kommentar
moesen Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Hvorfor har du laget ny bruker, OKKOKK? *Off topic* Hva snakker du om, Swag? Hvem er OKKOKK? Men tilbake til emnet - kan noen her hjelpe meg med LILO'en? Emergency [OFFTOPIC]Du er mistenkelig for å være OKKOKK fordi... 1. Du har nettopp starta en account 2. Du har akkurat samme avatar 3. Du instalerte akkurat samme distro(peanut linux..) 4. Du har samme signatur Er ikke det nok? [/OFFTOPIC] Kan du beskrive problemet "litt" bedre? Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 OKKOKK installerte også gjerne flere distroer på en dag og hadde masse spørsmål i den forbindelse... At han hadde skiftet bruker var min første tanke også... Men det kan jo være jeg tar feil. Mitt tips er at du installerer en distro som SuSE, Mandrake, Fedora, Debian osv... Det er bedre dokumentasjon på mange av dem og mindre sjanse for at noe sjærer seg. Lenke til kommentar
Skilpadde#1 Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 Oi jeg har visst funnet min avdøde tvillingbror Men vær så snille da... Gimme some answers Hva skal jeg gjøre med LILO? Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Hei OKKOKK! Hvorfor har du laget ny bruker? kanskje det har noko med det fakta at han vart utestengt? ontopic: 1. rtfm (beklager krafutrykket) 2. http://www.tldp.org/HOWTO/LILO.html Lenke til kommentar
xeon Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Oi jeg har visst funnet min avdøde tvillingbror Men vær så snille da... Gimme some answers Hva skal jeg gjøre med LILO? OKKOKK brukte også mange smileys.. Litt mange "tilfeldigheter" her spør du meg.. Er du klar over at det er forbudt i følge retningslinjene å ha flere kontoer? Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 ikke svar skilpadde, så kanskje han går vekk. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 test en litt enklere OG VANELIGERE distro. Det prøde vi å si til OKOKOK et halvt år. Forøvrig finnes det andre linuxforumer hvis du føler deg uvelkommen... Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 test en litt enklere OG VANELIGERE distro. Det prøde vi å si til OKOKOK et halvt år. Forøvrig finnes det andre linuxforumer hvis du føler deg uvelkommen... Det er OKKOKK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg