Gå til innhold

hjemmekino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alle har ikke like mye penger, og stiller ikke samme krav. Om karen vil ha et anlegg til 1500, så er vel det greit. Typisk at det kommer mange slike "spar mer" innlegg. Svar heller på det han spør om.... Min oppfodring ihvertfall.

Joda, er enig med deg der. Men vet ikke hvor mye han vet om hjemmekinoanlegg... Så ville bare gi et råd om at hvis han spytter litt i vil han få et anlegg som er utrolig mye bedre. Min far har et hjemmekinoanlegg til 4k, mens jeg har et til ca 10k. Jeg det er sinnsykt forskjell på både lyd og blide. Lyden skurrer, og du vår ikke stort bedre enn VHS kvalitet. Mens på mitt anlegg, og tv er alt krystall klart.

Ville bare gi et råd, men det er som du sier... Alle sin egen smak :)

Lenke til kommentar
Alle har ikke like mye penger, og stiller ikke samme krav. Om karen vil ha et anlegg til 1500, så er vel det greit. Typisk at det kommer mange slike "spar mer" innlegg. Svar heller på det han spør om.... Min oppfodring ihvertfall.

Ville aldri i livet anbefalt noen et hjemmekinoanlegg til under 1500kr. Ønsker ikke noen så vondt. GRØSS :scared:

Lenke til kommentar

jeg kjøpte et slikt mini-hjemmekino annlegg til soverommet her for et par mnd siden. Betalte 2000 spenn for det. Det var vel Mark hvis ikke jeg husker feil. Til stuen ville jeg aldri kjøpt noe så kjipt, men til den prisen er jeg veldig overrasket over hele greia.

Kanskje ikke den beste lyden, men den var da mer enn god nok for å se en film i ny og ne.

Hvis ikke han har mer enn 1500 spenn så er det vel 1500 spenn han skal bruke også da, så da vil jeg anbefale han å få tak i et slikt et.

Lenke til kommentar
(Er litt skeptisk til å kalle noe hjemmekino så lenge det holder seg langt unna 5 sifra tall i nyinnkjøp)

Ja, kanskje surroundanlegg ville vært ordet (der man får en eller annen lyd fra et sted rundt seg). Man får absolutt ingen kinofølelse før man minst er oppe i et 5 sifret beløp.

Lenke til kommentar

Det finnes noen så billige surroundanlegg, men tenk deg om. Prøv å finne en butikk i nærheten som har et slikt eller lignende system og prøvelytt! Det spørs hvilke krav du har og hva du forventer for kr 1500,- men det er mulig du får deg en dårlig overraskelse. Har ikke hørt på de to systemene det er linket til, men har hørt på noe tilsvarende fra Hitachi som ble annonsert til 1998,- i en landsdekkende elektrokjede. Det spilte ikke bra, og med musikk-CD var det nok det verste jeg har hørt på på flere år som ikke har håndtak... Hvis du handler fra en webshop, pakk forsiktig opp, prøv det, og husk på angrefristen - den kan være god å ha.

Endret av Mr D
Lenke til kommentar

Anbefaler deg å bygge opp anlegget over tid. Spar opp til en skikkelig forsterker og fronthøyttalere først. Kjøp brukt!

Deretter kan du spe på med senter i samme merke. Viktig for at den tonale balansen skal bli helt ødelagt.

Bakhøyttalerne bør også matche resten av anlegget.

Vask bilen til fattern din etpar ganger i uka for en hundrings, vask trapper, bær ut søpla og vær gullunge så vanker det kanskje litt sponsing også :)

Vet at dette tar litt lengre tid, men du vil ikke angre et sekund.

-Eller du kan stikke på Elkjøp, Europris eller nille og kjøpe den første og beste pmpo møkka som er der...

En får det en betaler for her i verden. Sad but true...

Lenke til kommentar
Deretter kan du spe på med senter i samme merke. Viktig for at den tonale balansen skal bli helt ødelagt.

Ja, vil du ha et jævlig lydbilde så må du for all del holde deg til samme produsent! :thumbs:

Vi savner et "ikke" regner jeg med? ;)

Trådstarter: Anbefaler deg som andre her også har gjort å prøvelytte et litt dyrere anlegg, billige surround"anlegg" har ofte ELENDIG lyd uten den helt store surroundeffekten (små satelitter) og er ikke verdt plasten de er støpt i engang. Selv om du kanskje har lyst på et litt billigere anlegg så anbefaler jeg deg likevel å spare noen måneder og finne deg et som kanskje er dobbelt så dyrt (3000?). Det vil gi en himla mye bedre opplevelse. Ellers lykke til! :)

Lenke til kommentar

Joda, er enig med deg der. Men vet ikke hvor mye han vet om hjemmekinoanlegg... Så ville bare gi et råd om at hvis han spytter litt i vil han få et anlegg som er utrolig mye bedre. Min far har et hjemmekinoanlegg til 4k, mens jeg har et til ca 10k. Jeg det er sinnsykt forskjell på både lyd og blide. Lyden skurrer, og du vår ikke stort bedre enn VHS kvalitet. Mens på mitt anlegg, og tv er alt krystall klart.

Ville bare gi et råd, men det er som du sier... Alle sin egen smak :)

jeg er lydtekniker så jeg kan litt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...