Gå til innhold

Intel Tehama i850E for DELL 8200

Cold Snake

Anbefalte innlegg

Jeg har en Dell Dimension 8200 med 2.0Ghz

Og jeg har Intel Tehama i850, men grunnen til at jeg prøver å få tak i en Enanched versjon av hovedkortet er at jeg skal oppgradere CPU, og i850 støtter kun opptil 2.6 Ghz 400mhz FSB, men med i850E støtter 3.06 Ghz 533 mhz FSB med HT teknologi.

jeg har snakket med DELL, og spurt om jeg trenger bedre vifte/kjøleribbe hvis jeg kjøper 2.6Ghz eller 2.06Ghz, og de sa at den vifta/kjøleribba jeg har nå er bra nok.

Og DELL skulle ha 2100 kr for i850E, noe jeg synes er dritt dyrt :yes:

Så finnes det et nettside eller butikk eller no som fortsatt selger dette hovedkortet :ermm:

Endret av Cold Snake
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for linken :thumbs:

Men hva er OEM kort, og jeg skjønner ikke helt hva du mener, hehe :dribble:

Men angående i875P, hva er forskjellen på den og i850E, og støtter den Rdram ?

Etter mine utregninger så hvis jeg kjøper da nytt hovedkort på 1310 kr, og nytt prossesor P4 3.06Ghz 533 Mhz FSB HT til 2330 kr.

Så lønner det seg for meg da å betale 3640 kr for oppgradering fra P4 2.0Ghz 400Mhz FSB :ermm:

Min andre spesifikasjoner er Hercules 3D prophet 9700 pro og 784 Rdram.

Endret av Cold Snake
Lenke til kommentar

Dell kan en spesielle bios til dell 8200, kjøper du det via en webbbutikk kan du risikere at ikke alt funker som det skal. Så gjør som zink fåreslår at du kontakter dell.

Nope, i875P brikkesette støtter ikke rdram.

PS: Ville ha ventet med kjøpet av p4 3.06, ventet prisfall nå i februar.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Sant det, får se hvor mye i pris prossesoren går ned :roll:

Men nå har jeg et annet problem da, og jeg har hørt at I850E ikke støtter Rdram i 45NS, og det er nettopp det jeg har nå i pc'en, i850E støtter kun 40NS av Rdram, og stemmer dette :cry:

Eller kan det være at I850 hovedkortet jeg har registrerer Rdram NS som 45, og ikke 40 pga 850E ikke støtter det :dontgetit:

Lenke til kommentar
jeg har hørt at I850E ikke støtter Rdram i 45NS, og det er nettopp det jeg har nå i pc'en, i850E støtter kun 40NS av Rdram, og stemmer dette :cry:

Eller kan det være at I850 hovedkortet jeg har registrerer Rdram NS som 45, og ikke 40 pga 850E ikke støtter det :dontgetit:

The Intel 850E chipset is designed to support PC800-40 memory when running 533 MHz system bus and supports both PC800-40 and PC800-45 memory while running 400 MHz system bus.

D850EMD2

Lenke til kommentar

jaja, da var det klart, men da går jeg heller for 2.6Ghz 400Mhz FSB, men problemet nå er at vet noen hvor de selger denne prossesoren :cry:

eneste nettstedet jeg har dett er HWB, og datoen blir forsyvet fremover helle tiden når det er fks 1 dag igjen før de får den inn.

Lenke til kommentar

kjøp deg en AMD Athlon 64 og noe PC3200 ram og parr det med et bra hk...

uansett, Dell bruker et litt sært psu, så det er ikke sikkert det nye hovedkortet passer.

Var jeg deg ville jeg holdt ut et år til, og kjøpt en ny maskin med PCI-Express, S-ata, Amd64 osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...