Gå til innhold

Fortolling av filmer og diverse

Anbefalte innlegg

heisann

jeg har bare et spørsmål angående fortolling via internett:-)

Hvis jeg bestiller en film fra eks. www.cd-wow.com som koster 230 kr. Sett at jeg får pakken med beskjed om at jeg må betale moms på varen fra posten, kan jeg da i ettertid registrere meg på toll.no og der skrive inn varen og betale den momsen som utestår? Eller må jeg registrere meg på forhånd, og registrere varen på toll.no FØR den kommer til norge?

mvh

Jallamannen :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke registrere deg på toll.no på forhånd, men det kan være en fordel for brukernavn/passord sendes i posten og da går det fort 4-5 dager. Og sendinger som ikke har blitt fortollet innen 14 dager blir returnert til avsender.

Du får et brev fra posten om at det har ankommet en varen som må fortolles. Toll-registreringen gjøres etter at du har fått dette brevet

Endret av Movadelic
Lenke til kommentar

Tror ikke det stemmer. I mitt tilfelle fikk jeg en vare hjem hvor det stod at den ikke måtte åpnes før den var fortollet. Vedlagt lå instruksjoner for hvordan gjøre dette.

Jeg fortollet ikke varen og fikk dermed en faktura med tilleggsgebyr...

Det er siste gang jeg kjøper noe fra utlandet som koster over 200, for å si det sånn... Fotballdrakten jeg kjøpte endte opp med å koste over 900 kroner! :wallbash:

Lenke til kommentar

Jeg fikk også nylig en vare hjem hvor det stod at den ikke skulle åpnes før den var fortollet. Det er mulig at det har blitt nye rutiner. Før kunne man enten la posten fortolle og vente LENGE på dette, eller selv gå ned på tollkontoret og gjøre shiten selv, for SÅ å ta med kvitteringen på betalt toll til postens ankomstsentral og hente varen.

Håper det første alternativet blir normal saksgang fra nå av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...