Mima Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 hei tok far hverandre maskinen igår kveld og da jeg skulle sette den sammen idag ville den ikke starte opp med riktig harddisk. Jeg har to stykker koblet i.....en WDC 80gb og en Maxtor 80gb (begge PATA). Ingen av jumperene er blitt endret på og jeg tror jeg har satt IDE kabelen riktig i......Den finner begge i bios , men starter opp med feil harddisk.....da jeg prøvde å bare plugge i SDC disken fant bios den , men den ville ikke starte opp Kom bare denne meldingen: Intel PXE den søkte etter noe og så bare fortsatte det en stund... Lenke til kommentar
Mima Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 "insert boot disk and then press enter" ? alt ligger innpå den fortsatt , men den vil ikke starte uten av den andre er pluga i O.o Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 (endret) sett OS disken som "first boot device" i windows (EDIT: windows? hvor mongo er ejg da?? du kommer ikke inn i windows!!! mener seff BIOS) funker ikke det: inn med xp cd, og velg reparer...det tar lang tid i forhold til andre alternativ. du mister ingenting med å gjøre dette Endret 23. januar 2004 av Dimensionx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå