GH11 Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Jeg har, de siste månedene drømt om en AMD-prosessor med 0,13 microns produksjonsteknologi. Den første til å bli lansert, er jo den såkalte "Thuroughbred"en. Vet noen av dere, hva denne kommer til å koste, nokså med en gang etter lansering? Kan dere også kommentere følgende: 1. Kjøpe Thuroughbred med en gang, den kommer, uansett pris!!!!!!!! 2. Kjøpe en "billig" Duron 1,2 ghz nå og vente noen måneder, før jeg så kjøper Thuroughbred'en. 3. Vente i det hele tatt, til prisene synker på den nevnte. 4. Kjøpe en Athlon XP 1800+ til 1495,- kr, hos Komplett.no og vente ca. et år med å kjøpe ny? Takker for alle forslag og kommentarer :wink: Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 1: nei, nei og atter nei :smile: 2: eller kjøpe en billig brukt duron, for et par-tre hundrelapper, og ha det moro med å klokke denne 3: Joda, ville vel gjort det, i alle fall hvis du har en pc som funker til det levelige nå :wink: 4: Nja, ville vel hatt tålmodighet til å se hvordan 0,13 fra AMD blir. Min personlige plan er å leve med min duron 900 (huffameg) fram til en gang ut på sommeren/høsten, så slå til på et sinna dual slegdehammer system eller noe i den duren, kommer til å bli ganske så bra Lenke til kommentar
thoering Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Har villet kjøpt en billig prosessor nå (om du ikke har noe brukbart fra før), og ventet på Thoroughbred. Skal du kjøpe hovedkort nå også, så legg pengene der! Abit KR7 eller noe, og det er jo dumt å handle Thoroughbred med en gang uansett pris da. Prisene faller tidsnok. Med mindre du har utrolig god råd da :wink: Lenke til kommentar
GH11 Skrevet 11. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2002 Har en Duron 750@900 mhz, på et MSI K7PRO266-2 ru nå. Tenkte altså på den første Thuroughbred-prosessoren, som kommer. ANY comments, or what? Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Den prossesoren du har nå holder jo sånn foreløbig, vent til det blir litt saklige priser på 0,13 du .. noe annet er bare for sløseri med penger (med mindre du er millionær eller noe vel å merke :smile: ) Lenke til kommentar
hagi Skrevet 16. mars 2002 Del Skrevet 16. mars 2002 Trenger man et nytt hovedkort for AMD TB prossesorene eller holder det med ett som støtter amd XP?? Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 16. mars 2002 Del Skrevet 16. mars 2002 0.13 cpu'en til AMD skal jo bli billigere en naaverende amd cpuer Lenke til kommentar
GH11 Skrevet 16. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2002 Det, jeg tror det var snakk om fra AMD's side, var det at produksjonen skulle bli billigere, på grunn av den mindre coren. Produsere flere core, fra en såkalt wafer. Det høres rimlig ut at det da må bli billigere for forbrukeren, men jeg vet ikke, vet noen andre noe mer? Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 16. mars 2002 Del Skrevet 16. mars 2002 Prisen blir nok ikke lavere en det XP ble lansert med. Det hele er en markeds tilpassning. AMD må tjene penger på det de selger, men så må de også selge noe enheter. Prisen blir nok høy i begynnelsen for å melke de som "må ha" så faller prisen raskt ned mot litt normale høyder. Jeg tipper på en 3500-3700 og oppover ved lansering. (helt personlig) Eller 500-600 over høyeste palomino baserte prosessor. Mulig AMD velgere en annen strategi å priser den enda høyere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå