Ztaeyn Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Har et supraexpress 56i pro, og windows xp, får melding om "ingen summetone" når eg prøver å koble meg til internett. I windows 98 og 2000 virker det helt fint. Har prøvd å finne drivere til Xp,men har ikke funnet, har noen en løsning på problemet? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 hvis du ser i device manager, så heter det vel ikke tilfeldigvis "Sonicblue ettellerannet" ? det gjør mitt, og det funker heller ikke. har ikke prøvd å laste ned nye drivere da... den finner ut at kortet er et annet... det samme skjer med kompisen min også. Den finner kortet (som ikke er supraexpress), men installerer drivere til et helt annet... tror ikke windows XP har helt kontroll med modem... Lenke til kommentar
Ztaeyn Skrevet 11. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2002 AKKURAT det som er problemet ja... og dere har ikke klart å løse det? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Bruk 2000 drivere hvis det ikke finnes til XP. Prøv og skift språk til USA. Lenke til kommentar
HappyHarry Skrevet 12. mars 2002 Del Skrevet 12. mars 2002 ikke mye og bli happy av den historien der da :sad: Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Er ganske mange som har problem med modem i XP, hvorfor skal jeg ikke gjette på engang, men har snakka med to forskjellige pc produsenter Hattelco og Fujitsu Siemens og de sa selv at de måtte teste en god del modem før de fant noen som funka med XP. Hvorfor? beats me! Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Vel jeg hadde et TekCom isdn modem som man kunne kjøpe billig av World Online hvis man skaffet seg internett derfra. Den gangen ( Ifjor) KJørte jeg windows 2000 og det modemet der funka aldri på min maskin. Selv etter at de hadde kommet med oppdatert veiviser får installering ville det virke. Prøvde å bytte det også, men fånyttes. Sjekka etter drivere på siden til Tekcom , men de siste var lansert jan 1999...ikke rart det ikke funker da! Det eneste den søpla virka på var win 95 og 98..men skal jeg måtte nedgradere bare får å få brukt den hardwaren? Jeg mener NEI! De som selger sånt møl , burde vært forplikta til i det minste å opplyse om at det ikke fungerer på OS'er som er i salg og bruk på salgstidspunktet av modemet. Aller helst burde de ikke solgt det i det hele tatt, evt. burde de oppgradert driverne. Ikke kunne jeg få heve kjøpet heller... _________________ AMD XP1700+ @ 1681 /XP2000+ Soltek SL-75 DRV-2 ,302Mhz Fsb 256Mb TwinMos, S4 32Mb 80Gb Wd Caviar Windoze Xp pro Sony 16XCdbrenner [ Denne Melding var redigert av: tilstad på 2002-03-13 10:07 ] Lenke til kommentar
S0LAN Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Modem-problemer og XP skyldes stort sett det samme; Man får ikke valgt rett land (slik at XP vet hvordan den skal takle summetonen, opptattsignal osv.). Dette skyldes at XP er "sjølhjulpet", -dvs legger inn slikt sjøl, men for dere som har problemer har det altså feilet. Noen entydig løsning er det dessverre ikke, men å laste ned fabrikkantens egne drivere løser stort sett problemene. Microsoft har sagt de skal lage en patch, men når den kommer vet jeg ikke. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Min XP Pro (student) fant og la inn ISDN-boksen min i helga, Lasat 1280i a/b. Den er fra høsten 98, skaffa til AMD K6-2 , var den gang "feig" og tok en separat løsning. Oppsettet var lignende 98 som eg brukte før, tok ca. 5 min. å koble opp mot NetCom. Er det ulike utgaver ute? fikk min norske i januar. La først inn på 6-2'en for å teste, etter eg fikk ny utgave av et DAK program (Pro/Engineer og Pro/Mechanica) som skulle gå sammen med XP. XP er stor ca. 2,3GB , tok det meste av 3GB disken, tok en 1,2 som slave for DAK'en, bruker nå større mask. med 20 ganger større disk. Lenke til kommentar
kim Skrevet 13. mars 2002 Del Skrevet 13. mars 2002 Hadde samme problemet. Du må la Sonic Blue greiene vere installert. Så velger du "Oppdater driver", så installerer du "den" driveren du har lastet ned. (søk etter modemet på google.com) Da skifter navnet til Supraexpress, og alt er bare bra :wink: [ Denne Melding var redigert av: kim på 2002-03-13 17:43 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå