Gromle Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 SC suger i forhold til WC3 da. Mye kulere med heltanne i WC3, og det er jo masse fet magi som det ikke fintes snurten av i SC. Fantsy setingen i WC3 er jo sinsvakt mye bedre. Syntes spillet sån ellers også knuser SC. SC er jo gammalt og grått nå også, men uansett på sine glansdager var det ikke bedre en WC3 er. Gleder meg som en liten unge til WoW. Jeg bare elsker warcraft universet, og grafikk typen er også bare helt konge. Hah!! SC banker WC3 ned i støvlene any day!! WC3 er altfor... lett og simpelt synes jeg.. Og ja, har spillt endel på det! Lenke til kommentar
uberhunter Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 SC suger i forhold til WC3 da. Mye kulere med heltanne i WC3, og det er jo masse fet magi som det ikke fintes snurten av i SC. Fantsy setingen i WC3 er jo sinsvakt mye bedre. Syntes spillet sån ellers også knuser SC. SC er jo gammalt og grått nå også, men uansett på sine glansdager var det ikke bedre en WC3 er. Gleder meg som en liten unge til WoW. Jeg bare elsker warcraft universet, og grafikk typen er også bare helt konge. hvis u syns d r u ganske rar!! de fleste som har skikkelig spillt begge spillene, syntes at SC er kulere enn WC3!!! Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 SC suger i forhold til WC3 da. Mye kulere med heltanne i WC3, og det er jo masse fet magi som det ikke fintes snurten av i SC. Fantsy setingen i WC3 er jo sinsvakt mye bedre. Syntes spillet sån ellers også knuser SC. SC er jo gammalt og grått nå også, men uansett på sine glansdager var det ikke bedre en WC3 er. Gleder meg som en liten unge til WoW. Jeg bare elsker warcraft universet, og grafikk typen er også bare helt konge. hvis u syns d r u ganske rar!! de fleste som har skikkelig spillt begge spillene, syntes at SC er kulere enn WC3!!! pøh, jeg har spilt begge masse, og jeg kan uten tvil si at warcraft er mange hakk bedre, selv om starcraft også er et skikkelig bra spill. Heroes, flere raser, units og skills gjør at det spillet har mye større variasjon. SC i MP er bare å bygge enheter og sende dem ut for å dø. Det var morsomt i 98/99, nå setter man høyere krav for spilling over lengre tid. WC3 har også fullstendig overlegen grafikk Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 sc er mye tøffere, mange flere angripsmetoder og sånn der egentlig, ikke att jeg spillte så mye wc3 heller, kanskje en uke før jeg gikk lei Lenke til kommentar
texaco Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 (endret) Er bare meg men jeg liker sci-fi bedre en fantasy, ergo går SC over WARCRAFT. SC var bare genialt... enkelt og godt gjennomført. Selv om ren 3d grafikk har mange fordeler er godt laget 2d grafikk mye bedre i mitt synspunkt...man får lissom ikke helt samme feelingen av en taggete kloss som løper rundt på skjermen (overdrevent, ja) Håper ikke det derre med stacraft:ghost utsetter starcraft2 ... koooz liker du sci-fi rts så prøv the moon project (earth21** spillene) DET er faktisk genialt ... Endret 24. januar 2004 av texaco Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 WC3 har også fullstendig overlegen grafikk grafikken er grei, men detaljene der er utrolig stygge! og så kommer 3D'en og voldtar den... hadde WC3 vært 2D som SC med mye høyere oppløsning, så ville den ha blitt noe å se fram til for de fleste Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 pøh, jeg har spilt begge masse, og jeg kan uten tvil si at warcraft er mange hakk bedre, selv om starcraft også er et skikkelig bra spill. Heroes, flere raser, units og skills gjør at det spillet har mye større variasjon. SC i MP er bare å bygge enheter og sende dem ut for å dø. Det var morsomt i 98/99, nå setter man høyere krav for spilling over lengre tid. WC3 har også fullstendig overlegen grafikk Pøh. Jeg har også spilt begge masse, og kan uten tvil si at Starcraft er mange hakk bedre, selv om WC3 også er et skikkelig bra spill. 1. Grafikken kler WC3 svært dårlig. C&C Generals/CZ klarte å bruke 3d skikkelig bra, i WC3 syns jeg derimot alt blir for stort og klumpete. Et slag blir bare en rotete mølje av fargerike klumper, med magi som svisjer rundtomkring. I SC syns jeg også man hadde mer kontroll over hver enkel unit. 2. Oppgraderinger. I SC ser du virkelig effekten av hver oppgradering du kjøper, og hver av dem er virkelig nyttig. Charon boosters til Goliath, Siege mode til Siege tank, shells med lengre range til marines, adrenal glands til zerglings, og så videre. I og med at man også har mer kontroll over hver unit, får du utnyttet dem til det fulle. I WC3 blir de kjøpt fordi, "jaja, det er vel kjekt å ha muligheten".. men uansett ender unitene til slutt opp i en mølje, med magi som svisjer rundtomkring. Sendte du enheter ut for å dø i MP, spilte du nok ikke særlig bra. Jeg sendte mine enheter ut for å karnøfle fienden på den snedigste måten de ikke kunne tenke seg. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Jeg synes WC3 er det nest beste strategispillet, Starcraft det beste. Så er Rise of nations dødskult også men på 3. plass. Jeg synes forresten ikke det er noen spill som er i nærheten av å overgå Starcraft enda, men du må forstå Starcraft for å forstå hvorfor. Starcraft er ett psykologisk spill, sinnsykt spennende bare å se på =D Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 kan jo også anbefale AOE 2 sterkt, men ikke conquerors!! her er det kanskje mye mer opent plass og flere ting og tang man må holde styr på. Lenke til kommentar
AshtraY Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 gud, å tenke på 3d grafikken då ein velge strategi spel er vel litt å ta i? Vil du fortsatt ha det utrulige battle.net som har vårte forbetre 10x ganger frå SC til wc3 så går du for wc3. Veldig mange frå SC har gått over til WC3. (untatt dei gosu koreanerane som tjener cash på SC) Er du fan av Starcraft og du skal gå over til eit anna godt multiplayer spel, går du over til Warcraft. Det er det NERMASTE du kjem. det er flest folk som spelar wc3, utrulig mange strategier helter Battle.net har utrulig mange funskjoner og spille typer. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Grafikken i earcraft er jo kul da, og enda kulere blir det i WoW. Men så kan man ikke samenlikne grafikken da, SC har jo sugen grafikk siden den er så gammal. SC er bra, men ikke så bra som WC3. Dette har mange grunner, helter og magi for en ting. Jeg bare digger Fantasy, noe som jeg har sakt. Jeg håper at de lager et SC2, men jeg hoper mer på WC4 da. Smaken er som baken heter det, to delt. Den ene delen synte som meg, og den andre delen er de som er helt på jordet i sine synspunkter. Lenke til kommentar
uberhunter Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 hvis det er noe æ IKKE håper på, så er det warcraft4!! da begynner det å gå litt for langt, dessuten så har Warcraft3 gått over til et mer RPG lignende spill!! starcraft er et rent og ekte RTS!!! og dessuten er campaignen MYE lettere på Warcraft enn på Starcraft.... liker også bedre historien i SC enn i WC3!! Lenke til kommentar
banzay Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2004 (endret) jeg tror ikke noen spill kommer til og overgå starcraft på spillbarhet før om noen år. En annen ting som er kult med det er at det er tre raser og ikke to (noe som blir vanligere og vanligere men enda ikke like bra gjennomført) Men er det INGEN spill utenom WC3? Generals og AOE2 har jeg. Endret 24. januar 2004 av banzay Lenke til kommentar
Idioteque Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Banzay : Rise of Nations kanskje? Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 24. januar 2004 Del Skrevet 24. januar 2004 Hmm... ok da, å lage WC4 kan kanskje bli litt mye, men de må ikke stoppe med WoW. Kan jo prøve og lage action i WC universet. Spill hvor en flyr runnt med økser og slikt i steden for gunnere er drit kult. Jeg bare Rune (Rune er et spill, ikke en person) Lenke til kommentar
uberhunter Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 hei, ikke la denne forumen dette ned på lista da folkens!!! SC er kulere enn d meste!!!!!!! håper at det kommer en toer snart, starcraft ghost virker ikke noe kult ei gang, de burde heller satse alt på WoW eller et nytt SC spill!!!! Lenke til kommentar
insider Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 test zero hour .. kan ha menge bra taktikker der ! Lenke til kommentar
uberhunter Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 athlon.... huff og huff..... ATHLON SUGER ROMPA T SADDAM!!!!! og Generals er IKKE bra, greit??? Lenke til kommentar
rockingchair Skrevet 26. januar 2004 Del Skrevet 26. januar 2004 Warcraft 3 er og blir et bedre spill enn Starcraft. I Warcraft 3 så er det inført flere ganske så viktige strategiske element. Det viktigeste er utvilsomt helter. Med helter kom items, summons massevis av magier. Items, creeps experience er elementer som forhindrer endel ting, som f.eks å sitte i basen sin og vere "passiv". Det er en bakdel å miste units, det er en fordel å drepe units, sett ut ifra et annet perspektiv at du må "bygge nye". De mer uniter du mister de mer erfaring mater du fiendlige helter med og de sterkere blir de. Warcraft 3 har hele 4 forskjellige raser som det er store forskjeller mellom, mens det fremdeles er veldig balansert. Warcraft 3 har som nevnt mye bedre grafikk, en godt forbedret Battle.net og flere små finurlige ting som eldre strategi spille ikke hadde (Les SC-BW) Jeg kjenner meg så absolutt ikke igjenn i Psilocybe sin beskrivelse av Warcraft 3. Men jeg kjenner flere som ville gjort det. De liker ikke Warcraft 3 fordi: 1. De prøvde ikke å like det -- fordi (se følgende punkter) 2. De ville ha et spill likt det de ellers har spilt (C&C Starc etc) 3. De spilte det rett og slett ikke nok - når du beskriver kampen som at alt er bare virrvarr med magi som flyr irunt og upgrades er unødvendig etc noe som tilsir at de ikke var så kjent med spillet. Et par ting som er med war3 er at du ikke har så mange units som i Starcraft. I war3 så har man ferre uniter men som man må utnytte mer strategisk. Men så er det vel rimelig mye strategi alt (i begge spilla) når man kommer opp på et høyt nok nivå (les: gosu) men, jeg synest at warcraft 3 tilbyr et mer variert og bedre gameplay. Når det kommer til Generals så var min opplevelse med det spillet at det var morro. Men det var litt buggy, ikke akkurat Blizz kvalitet. Jeg synst ting var litt for lett opp til tilfeldigheter. F.eks hvordan tanks bevegde på seg, de satt seg fast i hverandre og plutselig tok en omveig og bevegde seg med varierende hastighet og rota med manuvrering. noe som gjorde at jeg mista mye tanks mot ting jeg kunne absolutt unvært om unitene hadde gjort som jeg ba dem om. Når det kommer til grafikken så er det nok en vanesak. Men jeg synst absolutt at Warcraft 3 tilbyr den beste "reneste" og mest oversiktelige grafikken, og faktisk den peneste (og krever ikke på langt nær så mye som Generals) Nå har jeg ikke spilt så veldig mye Generals (og ikke Zero Hour). Så jeg skal ikke si at jeg kjenner ethvert aspekt av spillet, men jeg tør påstå at Warcraft har endel flere strategiske muligheter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå