chil Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 var innom en Acer forhandler i kristiansand for å se litt på deres utvalg i LCD skjermen.... hyggelig fyr bak disken han anbefalte meg og vente litt med og kjøpe skjerm siden prisense vil falle nå fremover(mere en normalt på pc utstyr) Men jeg vil ha lcd nå .) heh.. alså det er jo mulig det er noe i den han sier det er jo veldig utplukket og nesten ingen LCD skjermen på lager neon steds er jo veldig veldig høy etterspørsel kanskje denne roer seg litt.. noen tanker rundt dette? Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 var innom en Acer forhandler i kristiansand for å se litt på deres utvalg i LCD skjermen.... hyggelig fyr bak disken han anbefalte meg og vente litt med og kjøpe skjerm siden prisense vil falle nå fremover(mere en normalt på pc utstyr) Men jeg vil ha lcd nå .) heh.. alså det er jo mulig det er noe i den han sier det er jo veldig utplukket og nesten ingen LCD skjermen på lager neon steds er jo veldig veldig høy etterspørsel kanskje denne roer seg litt.. noen tanker rundt dette? de kommer nok alltid til å falle i pris, men bra hvis de faller mye. Lenke til kommentar
rlz Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 var innom en Acer forhandler i kristiansand for å se litt på deres utvalg i LCD skjermen.... hyggelig fyr bak disken han anbefalte meg og vente litt med og kjøpe skjerm siden prisense vil falle nå fremover(mere en normalt på pc utstyr) Men jeg vil ha lcd nå .) heh.. alså det er jo mulig det er noe i den han sier det er jo veldig utplukket og nesten ingen LCD skjermen på lager neon steds er jo veldig veldig høy etterspørsel kanskje denne roer seg litt.. noen tanker rundt dette? de kommer nok alltid til å falle i pris, men bra hvis de faller mye. Enig. Som nesten alle komponenter går nok skjermene ned i pris, men dette er en konstant nedgang og ikke noen plutselige prisras, tror jeg da. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Skal og ha en lcd skjerm 21.3". Har og ventet på at prisene skal falle, den skjermen eg vil ha er sunket med 1000kr siden november, så eg venter litt til. Den crt 19" skjermen eg har nå funker jo enda, selv om det er en dårlig no name skjerm. Venter eg lenge nok, kan eg og kjøpe nv40 når det kommer ut Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 da bør du ha en god tolmodighet, for prisfall ventes ikke før høsten 2004. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 oivind_dahle: Det har eg,hehe. Men siden de nye lcd display frabrikkene er i gang, kan du ikke si med 100% sikker at prisfallet vil være til høsten. Forresten så venter eg ikke så mye prisfall på en 21.3", det er 18"og19" som vil falle mest i pris. Lenke til kommentar
siggen7 Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 var innom en Acer forhandler i kristiansand for å se litt på deres utvalg i LCD skjermen.... hyggelig fyr bak disken han anbefalte meg og vente litt med og kjøpe skjerm siden prisense vil falle nå fremover(mere en normalt på pc utstyr) Men jeg vil ha lcd nå .) heh.. alså det er jo mulig det er noe i den han sier det er jo veldig utplukket og nesten ingen LCD skjermen på lager neon steds er jo veldig veldig høy etterspørsel kanskje denne roer seg litt.. noen tanker rundt dette? de kommer nok alltid til å falle i pris, men bra hvis de faller mye. Enig. Som nesten alle komponenter går nok skjermene ned i pris, men dette er en konstant nedgang og ikke noen plutselige prisras, tror jeg da. Tror ikke det blir noen prisfall med det første heller tvert imot, prisene har steget på 17" lcd pga. svært stor etterspørsel. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 he he. Med tanke på at produksjonskostnadene på disse skjermen har økt, samtidig som etterspørselen overgår produskjonen venter jeg ikke noe prisfall ennå. Gled deg til testen, to sideromhandler dette Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 oivind_dahle: Jepp gleder meg til testen, lenge igjen til du er klar med testen. Etterspørselen er stor på lcd skjermer, ja Men vi for vente å se, høsten er ikke langt unna, tiden flyr, hehe Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 sitter å skriver om 17" modellene nå. Får inn i ekspress fart noen 17" på torsdag blandt annet l550, så dere på hw blir de første som leser en norsk test av denne modellen:) Skal prøve å være ferdig i neste uke Det er litt vrient å holde tunga rett i munnnen, og når jeg anbefaller en skjerm må jeg være 100% sikker på at den er bra. Og du har rett: det er ikke lenge til Høsten. Men tiden står stille når du våkner opp til 20 blå, da er høsten langt unna Lenke til kommentar
tbend Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 21,3 tomma e jo extremt stort da...... Heilt rått... ingen som vil kvitte seg men en 21" billig..? Lenke til kommentar
Spyder Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Prisene kommer til å falle i februar, Det vet var beskjeden jeg fikk av en god kamerat som er selger, så jeg regenr det som temmelig sikkert at prisene vil synke drastisk Han nevnte at det ville begynne midt i mnd. Ba han nemlig om å skaffe meg en 193t men han sa jeg burde vente med det, for prisene ville synke drastisk i forhold til det som var vanlig Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 din kamerat er nok helt på jorde kompis Lenke til kommentar
TJ Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 OT: Skal testen vises i forumet eller på en egen internettside øyvind? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 det blir en batalingsside som oprettes der jeg tar 200 kroner pr person for passord. Regner på denne måten å tjene en 500 000 på den. neida. Den kommer på forsiden tipper jeg, også diskuterer vi og krangler så busta fyker her i forumet:) He he, ga mitt tredje terningkast to i dag Lenke til kommentar
Jihadinmymind Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Fett, hele norge venter i spenning på testen!!! Lenke til kommentar
TJ Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Fett, hele norge venter i spenning på testen!!! Jepp. Tipper salget på de beste skjermene i testen vil fly i taket etter denne testen Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 he he, regner da at salget stuper på alle de jeg slakter da. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Tror ikke man kommer til å se noen markant nedgang i prisene på LCD skjermer de to til tre første mnd. Dette p.g.a den store etterspørselen akkurat nå, og det faktum at produsentene ikke akkurat sitter på store lagerbeholdninger. Har faktisk sett at prisene på mange skjermer faktisk har steget siden jul, forhandlerne behøver ikke akkurat å presse prisene når tilgangen er så dårlig som den er akkurat nå. Tilgangen til LCD skjermer kommer til å være dårlig i hele året. Det man kommer til å se i 2004 er at: 15" skjermer kommer til å holde seg stabilt i pris, produksjonkostnadene i forhold til hva produsentene kan få for skjermene så og si har nådd grensen. 15" regnes også som "gammeldags" og vil fases ut iløpet av 2004. Priser i overkant av 2000kr. mulig! 17" skjermene vil bli det som "metter" mainstream markedet i 2004, prisene på disse skjermene falt ganske mye i 2003, og vil fram til høsten droppe med ca.500kr. i snitt (kanskje mere!) 17" skjermer vil bli det som selges med nye pakke PC`er. Priser helt nede i 2500-3000kr. 18" skjermer har allerede blitt faset ut og utvalget vil bli enda mindre i 2004. Prisene vil følge 19" skjermer mer enn de vil følge 17" skjermene. 19" skjermer kommer til å droppe i pris fra april og utover. Det totale prisfallet i 2004 kommer til å ligge rundt ca.1000kr. Fra høsten og utover kan det være mulig å skaffe seg en 19" for i overkant av 4000kr. 20"+ skjermer kommer til å droppe ganske mye i pris. Men nedgangen er ikke forventet før andre halvdel av 2004. Prisene vil komme helt ned i ca. 8000kr. Noe som kan regnes som et snittfall i pris på ca.3000kr. P.g.a den generelt store etterspørselen på LCD-skjermer, vil disse store skjermene selge betraktelig mer i 2004 enn i 2003, dette vil virke positivt i prisutviklingen, da 20"+ skjermer ikke selges i så alt for store volum på verdensbasis akkurat nå. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 meget bra svar ArticOC! Bor du i Oslo? Add meg på msn : [email protected] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå