Gå til innhold

Vannkjølt Geforce2

Anbefalte innlegg

Har vannkjøling på cpu nå og synes plutselig skjermkortet og harddisken bråker fælt... Har bestilt ny harddisk og har begynt å planlegge vannkjøling for skjermkortet :smile:

Når jeg først er i gang med det så tenkte jeg å vannkjøle RAM'en også, sånn for å tyne det meste ut av kortet.

Det jeg egentlig lurte på var om det går an å bruke aluminium til dette, eller vil det bli korrosjon/elektrodevandring da? Har vannblokk av kobber på cpu, og har hørt at det ikke er så veldig bra... Men hindrer frostvæske alle problemene eller trengs det noe annet? settet fra microplex bruker har jo både kobber og aluminium, så det finnes vel en løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2001-10-25 18:09, CSSSK skrev:

Når jeg først er i gang med det så tenkte jeg å vannkjøle RAM'en også, sånn for å tyne det meste ut av kortet.

Det jeg egentlig lurte på var om det går an å bruke aluminium til dette, eller vil det bli korrosjon/elektrodevandring da?

Steinar Steinar Steinar...

Du har jo den blå gugga di i systemet, og den inneholder så vidt jeg veit glykol(heter det kanskje)

Den hindrer vel korresjon og elektronvandring og irring og krig....

Bruk aluminiums-blokka di fra Iversen til skjermkortet...

Til RAMen ville je lagt kobber-rør med samme dimensjoner som plastrørene dine, og lagt lans hver side på RAMen. Skulle vel kanskje festa dem med noe varmeledende, men da må du jo egentlig ofre RAMen.

Knut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...