Smidt Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 (endret) lurer på et generelt css spørsmål; jeg vil lage en div, men bilde som bakgrunn, er det mulig å lage et forholdstall mellom x og y aksen slik at når jeg f.eks. gjør vinduet (i Opera/IE) mindre vil også boksen bli tilsvarende mindre. om jeg bare reduserer bredden i vinduet (i Opera/IE) skal forholdstallet hjelpe til slik at bakgrunnsbildet ikke blir vridd og trykket sammen. noen forslag anyone? satyrium? Endret 20. januar 2004 av Smidt Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 ikke direkte i css.... man må nok ha noen script, med mindre satyrium slenger enda en hack på bordet Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 er det mulig å løse det på en annen måte da? *venter i spenning på satyrium* Lenke til kommentar
cnav Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Du kan bruke "min-width" Eks: #layer { min-width: 100px } Les mer her Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 Du kan bruke "min-width" Eks: #layer { min-width: 100px } Les mer her tja, jo, det er jo bare en funksjon som begrenser skaleringsmuligheten på bildet. var ikke helt det jeg var ute etter.. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 hvis du spør i javascript - delen, så kanskje noen kan legge opp et kode-forslag..?? Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Hvis jeg har forstått idéen din rett, så finnes det vel ingen muligheter i css. Men jeg forstår ikke helt hvor du vil, når du sier at bakgrunnsbildet blir trykt sammen. Har du brukt noe som sørger for at bakgrunnsbildet stretches etter bredden og høyden? Btw, min|max-height|weight funker ikke i IE, men hvis jeg husker rett, så jeg en hack et sted. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 tror det han vil er at høyde/bredde=konstant eksempel: hvis høyde = 20 px er bredde 60 px hvis høyde = 40 px er bredde 120 px Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 20. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2004 tror det han vil er at høyde/bredde=konstanteksempel: hvis høyde = 20 px er bredde 60 px hvis høyde = 40 px er bredde 120 px jess. at vi får at forholdstall i dette tilfellet 0,33 ikke mulig i css? mulig i html eller noe annet kanskje? Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Er kanskje mulig i javascript, eller andre clientside-språk. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 20. januar 2004 Del Skrevet 20. januar 2004 Er kanskje mulig i javascript, eller andre clientside-språk. som sagt , spør i Javascript-forumet. Jeg husker ikke så mye fra tiden jeg drev med det, men jeg er nesten sikker på at det skal gå an. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå