Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan noen hjelpe meg å konfigurere 3com ruteren ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får du koblet deg til konfigurasjonsmenyen? Start explorer og skriv inn IPen til routeren. Da bør du kunne få opp et statusvindu på hvordan det står til med tilkoblingen din.

<tanke>

Siden du har NGT, så må du nok sette routerens IP addresse til noe i serien til NGT routeren. Det er vel noe ala 10.0.0.x. Det beste er hvis du bare kan sette den til å være transparent, slik at du faktisk får IP addresse fra NGT routeren.

</tanke>

Lenke til kommentar
Jeg kommer inn på webintefacet på 3com, men vet ikke hvordan jeg skal konfigurere den.

Hvordan gjør jeg den transparent, slikt at jeg får ip fra Netopia ?

Den eneste måten er og prøve dette:

Skru av DHCP-serveren under LAN-settings, pass på at ingenting i nettet har 192.168.1.1 som IP.

Plugg deretter kabelen som går gra Netopian din inn i switchen, da vil den operere som et reint aksesspunkt.

Lenke til kommentar
Jeg kommer inn på webintefacet på 3com, men vet ikke hvordan jeg skal konfigurere den.

Hvordan gjør jeg den transparent, slikt at jeg får ip fra Netopia ?

Den eneste måten er og prøve dette:

Skru av DHCP-serveren under LAN-settings, pass på at ingenting i nettet har 192.168.1.1 som IP.

Plugg deretter kabelen som går gra Netopian din inn i switchen, da vil den operere som et reint aksesspunkt.

Tusen hjertlig takk.

Nå er jeg på nett gjennom ruteren med din oppskrift.

Lenke til kommentar

Hjelper dere meg litt til.

Nå trenger jeg å få bærbar på nett.

Den bærbare har forbindelse trådløst med ruteren og har godt signal.

Hvordan setter jeg opp IE6 på HP'en slik at den kobler til via det trådløse kortet?

Kjørte internett wizzard, sette opp internettforbindelse, kobler direkte til nett uten passord.

Likevel jobber IE6 frakoblet, og spør om jeg vil koble til.

Noen tips ?

Lenke til kommentar

Når du nevner det. Nei, jeg får ikke det.

I nettverkstilkoblinger heter den Trådløs.

Jeg høyreklikket og reparer, og fikk da beskjeden.

"TCP/IP ikke installert for denne tilkoblingen"

Jeg klarer fint å installere TCP/IP protokoller på LAN-kortet, men vet ikke hvordan jeg installerer det på det trådløsekortet.

Utstyret jeg bruker er forøvrig:

3com 54mbps gateway med tilhørende 54mbps PCMCIA på en HP bærbar av ganske så ny modell (ZE5435EA)

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...9&GrpID=16&s=pl

Hvordan kan jeg installere TCP/IP på den trådløse. Har installert kortet med nyeste driver fra 3com.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...